Intressant att läsa att fler kommenterat här genom åren. Skönt att se att man inte är ensam i alla fall.
Problemen har gått lite upp och ner genom åren, men generellt har det blivit bättre. Kosthållningen har väl inte förbättrats extremt mycket, men blir mer lagad mat i alla fall.
Jag har ändrat byxor / skärp så att dom inte trycker så hårt kring magen och försöker äta och dricka mer regelbundet samt se till att man får gå på toaletten. Är det ett par dagar sedan jag var på toa så brukar jag ta laktulos för att få fart på magen, om inte kaffet hjälper som det ska.
Min egen teori är att något går fel i matsmältnigen och det blir förstoppning, följt av bakterietillväxt som resulterar i kräkningar och diarre. Som alltid, när systemet är tömt så mår jag hur bra som helst.
Anledningen att jag kom och tänka på denna tråd var givetvis pga ett utbrott som håller på att gå av stapeln just nu.
Senaste veckorna har det blivit ca 2-3 burkar Pepsi varje dag. Av någon anledning har jag aldrig sett samband mellan just Pepsi och magproblem, men det är bara sidoinformation. Toalettbesöken har varit bra och jag har inte haft anledning att misstänka nytt utbrott. Får även i mig kaffe som får magen att röra på sig.
Fredagen bestod större delen av stillasittande, både på kontor sen efterföljande timmar i bilen. Tyckte brallorna tröck lite för mycket på nedre delen av magen så dessa knäppte jag upp i bilen, såg även till att ta en bensträckare.
Väl framme på destinationen (Sverige) så åt jag Chop Chop med någon lite starkare krydda, som jag alltid gör. Efter det blev det 600 gram smågodis, lite chips och dipp, beef jerky, en kexchoklad samt 1,5 liter Coca Cola. När jag skriver det här så hör jag ju hur jäkla ohälsosamt det låter, men just där och då så var det suget som ropade. Men men...
Lördag morgon kom, vaknade rätt tidigt och hade en känsla/fundering på om jag hade en "äckelrap". Försökte känna efter men ingenting. Lördagen fortsatte, rätt mycket ta det lugnt och vila, stekte fläskkött (upplever att magen har lättare för fläsk än nöt) med potatisgratäng, även något bröd med ost till frukost. Kvällen kom och det blev tårta (princess), mer beef jerky, 1,5 liter cola och chips / dipp.
Skojade och sa till frun att efter det här så kan jag bara vänta på att magen ska crasha. Så jag var ju medveten i alla fall om att det var sjukt onyttigt.
Man kan ju tro att genom att läsa ovanstående att jag är enormt stor och fet, men ligger runt 90 kg och 180 cm med en hel del muskler kvar från ungdomens intensiva år
Söndag och hemfärd, donken på vägen hem och någon macka till frukost.
Söndagkvällen kom, jag somnade, vaknade upp mitt i natten och kände obehag/illamående, drog av en äggrap och förstod att nu är det dags igen. Morgonen kom, raparna fortsatte, gick på toaletten och var lös i magen, dock ej vattentunt.
Och här är jag nu, funderar på om det ska bryta ut ännu mera eller inte. Som alltid när det här händer så slutar jag äta totalt under den dagen, även fastän magen skriker efter mat. Vatten dricker jag för jag inbillar mig att det blandas ut bättre.
Tankarna lutar åt pre-diabetes eller Candida (om man nu kan tro på det). Men stora mängder socker verkar vara en gemensam nämnare för utbrotten.
Ville bara skriva av mig lite.