• 1
  • 2
2016-06-23, 01:48
Medlem
Scifibukkakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
Rispersal är en rätt kraftigt medicin. Testat den mlt insomnia och enbart det kändes som en psykos.

Jag upplevde en pyskos sömnlös samt med droger för inte så längesen. Vill aldrig uppleva det igen. Vet intw hurvrisperdal synkqr med vad för typ av droger.bara du får sömn ialf

Jag tror inte att du är införstådd med vad en psykos är om du upplevde att du "fick psykos" av ett läkemedel som risperdal. Sedan är det rätt märkligt att du medicinerades med risperdal mot sömnlöshet. Det vore lite som att ge antibiotika mot migrän, såvida du inte upplevde psykotiska besvär (till följd av din) sömnlöshet.
Citera
2016-06-23, 01:57
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scifibukkake
Jag tror inte att du är införstådd med vad en psykos är om du upplevde att du "fick psykos" av ett läkemedel som risperdal. Sedan är det rätt märkligt att du medicinerades med risperdal mot sömnlöshet. Det vore lite som att ge antibiotika mot migrän, såvida du inte upplevde psykotiska besvär (till följd av din) sömnlöshet.
Och jag har upplevt en riktig psykos det var inte kul jag har upplevt en vän hamna i psykos och det blev ett tragiskt slut.

jag syftade på att när jag testade det kändes det som man var knäpp. Funkar nog bra för dom medicinen ät menad för. Är otydlig ibland så ber om ursäkt

varför jag fick testa antipsykotiska är för jag kan inte sova på flera dagar och syftet är att bli knockqd till sömn vilket jag blivit av quentapin seroquel risperdal men jag tappar verklighets uppfattningen helt när jag vaknar och vi har testat allt som finns därav testade vi denna grupp. Jag har gjort sömn utredningar hittar inget som botar mina insomnia perioder. Jag har till och med gjort en ECT behandling så snälla anklaga mig inte om brist på kunskap. Min psykos varade i två dagar för jaf låg sömnlös en hel vecka. Tack vare det har jag förlorat många vänner.
Senast redigerad av Ghurp 2016-06-23 kl. 02:11.
Citera
2016-06-24, 02:26
Medlem
Scifibukkakes avatar
Citat:
Jag har till och med gjort en ECT behandling så snälla anklaga mig inte om brist på kunskap. Min psykos varade i två dagar för jaf låg sömnlös en hel vecka. Tack vare det har jag förlorat många vänner.

Klart jag "anklagar" dig för brist på kunskap när du uttrycker sig som du gör. Att säga att risperdal får dig att må psykotisk, ja, det är en sorts förolämpning mot min tidigare sjukdomsbild. Självklart kan olika personer reagera olika men det känns mycket osannolikt att någon blir psykotisk av en medicin vars syfte är att dämpa psykoser.

Alltså är du fortfarande tungt medicinerad eller vad är grejen? Klart att en psykos inte är kul. Påstod jag motsatsen? Självklart fungerar neuroleptikum bra för vad det är ämnat för.
Citera
2016-06-24, 02:38
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Klart jag "anklagar" dig för brist på kunskap när du uttrycker sig som du gör. Att säga att risperdal får dig att må psykotisk, ja, det är en sorts förolämpning mot min tidigare sjukdomsbild. Självklart kan olika personer reagera olika men det känns mycket osannolikt att någon blir psykotisk av en medicin vars syfte är att dämpa psykoser.

Alltså är du fortfarande tungt medicinerad eller vad är grejen? Klart att en psykos inte är kul. Påstod jag motsatsen? Självklart fungerar neuroleptikum bra för vad det är ämnat för.

/edit förstår ju självklart din reaktion på sättet jag formulerade allt

Nej jag har dämpat en massa mediciner du kan koll igenom mina inlägg jag har skrivit ner erfarenheten av ECTn och biverkningarna jag led av. jag vill egentligen sluta med all medicinering men har försökt å det funkade inte Jag håller mig till en låh dos cymbalta och 120mg lamotrigin. Sömnmediciner å benson vid behov och melatonin. Finns inte så mycket mer dom kan skriva ut för resterande är identiska. Det ör antipsykotiska eller neurololeptiska. Kanske hade varit bra om jag behöll en karta så kanske jag hadr sluppit psykosen. Jag minns inte mycket. Men det var mkt hot tydligen polisen kom förbi men jag hade tur
Senast redigerad av Ghurp 2016-06-24 kl. 02:41.
Citera
2016-06-28, 00:45
Medlem
Scifibukkakes avatar
Citat:
/edit förstår ju självklart din reaktion på sättet jag formulerade allt

Äh, sorry, när jag läste om vad jag skrev så var jag ju rätt dryg. Hoppas att du hittar nåt som funkar

OT, sorry
Citera
2016-06-28, 00:53
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Äh, sorry, när jag läste om vad jag skrev så var jag ju rätt dryg. Hoppas att du hittar nåt som funkar

OT, sorry

Ääh det är inget att be om ursäkt för. Jag formulerade mig dumt. Å det här är fb alla går igäng ibland! Ja just nu önskar jag hittar nåt. Ibland tvärtom. Delen av stt va bipolär typ 2
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in