Helt rätt att stoppa barnboken. Sen var det inte censuren som slog till igen utan Brio, och med ett vettigt motiv. Usama bin Laden passar inte riktigt in bland småbarn. Krångligt? Prova att springa baklänges med en sked i munnen då.
Klart det är censur, det är alltid censur när företag väljer att inte sälja en produkt!
Förresten tycker jag att det låter som ett ganska vettigt beslut. Inte för att jag ser mig som någon moraltant men lite gova saker för småbarn tycker jag. Man har inte porrtidningar i läsrummet på dagis heller.
Klart det är censur, det är alltid censur när företag väljer att inte sälja en produkt!
Förresten tycker jag att det låter som ett ganska vettigt beslut. Inte för att jag ser mig som någon moraltant men lite gova saker för småbarn tycker jag. Man har inte porrtidningar i läsrummet på dagis heller.
Visst men det ironiska i sammanhanget är att det är barn i den målgruppen som boken riktar sig till som bidragit med skämten, inte någon snuskgubbe på brios infoavdelning. Så man undrar om barnen behöver skyddas i den omfattningen som Brio tycks tro...
Kan ni inte sätta er in i ämnet innnan ni börjar gnälla? Brio har inte "stoppat" boken, de har valt inte sälja dem. Boken går fortfarande utmärkt att inhandla i en bokhandel.
Kan ni inte sätta er in i ämnet innnan ni börjar gnälla? Brio har inte "stoppat" boken, de har valt inte sälja dem. Boken går fortfarande utmärkt att inhandla i en bokhandel.
Jamen då är det ju inget kul längre, om vi sk hålla på med en massa tråkig fakta...
Som sagt, vad är det att göra en nyhet av? Brio tycker inte at boken passar med deras image och väljer därför att inte sälja den, konstigare än så är det inte. Det är väl upp till Brio hur de vill vårda sitt varumärke?
Att boken skulle vara för grov för barn är ju inte annat än trams, eftersom det är barn som har skickat in historierna.
Kanske borde uppmärksamma brio på alla barnen böckerna.
Där hela landets alla barnen historier samlades.
Påhittade av barn för barn. Grova, sexualliserade, våldsamma, otäcka och vissa fick en att må illa.