2023-02-17, 14:50
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Inte sett något om det här sedan 2010, så jag undrar om det gjorts några "framsteg" vad gäller polisens möjligheter att testa för LSD?

Och då önskar jag förstås svar från folk som VET inte gissningar.
*byter tråd*

Tydligen har polisen möjligheter att testa för LSD i urin: https://www.rmv.se/analyser/lsd-i-urin/ Detta var nytt för mig, vet ej hur ofta det används: Aldrig hört talas om. Standartesterna avslöjar varken psilocybin eller LSD, det vet jag av egen erfarenhet. Du/vi får forska vidare.
Citera
2023-02-17, 17:31
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
*byter tråd*

Tydligen har polisen möjligheter att testa för LSD i urin: https://www.rmv.se/analyser/lsd-i-urin/ Detta var nytt för mig, vet ej hur ofta det används: Aldrig hört talas om. Standartesterna avslöjar varken psilocybin eller LSD, det vet jag av egen erfarenhet. Du/vi får forska vidare.

Intressant, men som jag tolkar texten på sidan är det något som inte görs rutinmässigt utan vid specifik misstanke om just LSD, och inget polis kan göra ute i fält.

Har aldrig haft nån direkt kontakt med poliser i samband med tex rave eller dylikt där de kan tänkas vara sugna på att plocka folk så vet inte hur ambitiösa de är att sätta dit folk som beter sig ordentligt men möjligen lite udda och med stora pupiller.
Citera
2023-02-17, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skapadekontotidag
Hej!

Jag har dagligen brukat grönt i flera år ungefär 2-3 gram per dag. Efter detta bruk har jag brukar sporadiskt i 2 månaders tid. Nu är jag 11,5 vecka ren och ska pissa på fredag.

Vad tror ni?

Är typ 175 lång och väger 75kg.

Var ren minst 8 veckor utan NÅGOT intag. Inte ens ett bloss. Så ska det vara lugnt. Köp THC-test för att vara säker, om du visar negativt provdagen. Säg att du testat Positivt på Covid-test hemma så får du en ny tid när dina symptom är över. GG WP
Citera
2023-02-19, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evforpeace
Max 24 timmar. kanske från 12 timmar

vet en snubbe som torskade efter 6 timmar

Garanterat 24 timmar, proven görs från prodiagnostics (Prodia)

Ok, då borde man vara safe även om det skickas till karolinska på analys? Somsagt över 100 timmar sedan intag!
Citera
2023-02-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Ok, då borde man vara safe även om det skickas till karolinska på analys? Somsagt över 100 timmar sedan intag!

Ja, om det är salivprov, multitest av flera olika droger, och inte bara ett salivtest för cannabis där dem även söker efter metaboliter (beror på vad provtagaren och provbeställaren vill ha) så är du helt safe
Citera
2023-02-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evforpeace
Ja, om det är salivprov, multitest av flera olika droger, och inte bara ett salivtest för cannabis där dem även söker efter metaboliter (beror på vad provtagaren och provbeställaren vill ha) så är du helt safe

Okej tack. Nej det var ett för alla droger! Gulvätska som gurglades i munnen och skickades till karolinska. Sitter och nojar innåthelvete!
Citera
2023-02-20, 18:22
Medlem
Citat:
Okej tack. Nej det var ett för alla droger! Gulvätska som gurglades i munnen och skickades till karolinska. Sitter och nojar innåthelvete!
Nu har jag inte hittat exakt hur mycket du använt,utan bara läst från denna sidan. Men jag tror du kan vara helt lugn. 100h är ca 4 ½ dag,
Här är detection saliv cannabis
Citat:
Detektionstider och gränsvärden – saliv
Narkotika
Cut-off (ng/ml)*
Detektionstid (saliv)
Kokain 20 Ca. 1 dygn
Metamfetamin 50 Ca. 1 dygn
Bensodiazepiner 10 Ca. 1 dygn
Cannabis (THC) 100 ca. 2-4 timmar
Opiater 40 Ca. 1 dygn
Amfetamin 50 Ca. 1 dygn
Citera
2023-02-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfonso905
Nu har jag inte hittat exakt hur mycket du använt,utan bara läst från denna sidan. Men jag tror du kan vara helt lugn. 100h är ca 4 ½ dag,
Här är detection saliv cannabis

115 timmar +/- 1 timme. I övrigt sporadiskt, kan gå 1-2 veckor utan och vissa ggr 2-3 dagar i streck, men då ytterst lite, några bloss kvällstid.

Har gått 3 arbetsdagar nu sen jag lämnade multitestet ( var slumpmässig koll) och har inte hört något än från MRO. Sitter på helspänn, är drygt som attan :/.
Citera
2023-02-20, 19:14
Medlem
Citat:
115 timmar +/- 1 timme. I övrigt sporadiskt, kan gå 1-2 veckor utan och vissa ggr 2-3 dagar i streck, men då ytterst lite, några bloss kvällstid.

Har gått 3 arbetsdagar nu sen jag lämnade multitestet ( var slumpmässig koll) och har inte hört något än från MRO. Sitter på helspänn, är drygt som attan :/.
Om det ändå skickades på analys så går det la att läsa på 1177? Har för mig det var så när jag bodde på behandlingshem att allt gick att få tag i på 1177 efter att dom testat alla
Citera
2023-02-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfonso905
Om det ändå skickades på analys så går det la att läsa på 1177? Har för mig det var så när jag bodde på behandlingshem att allt gick att få tag i på 1177 efter att dom testat alla

Detta var via arbete och de skulle bara höra av sig om det gav positiva utslag tydligen.
Citera
2023-02-20, 19:42
Medlem
God kväll!

Frågan är säkert ställd två tusen gånger men oavsett hur mycket jag läser blir jag inte klokare. Det finns säkert inget vettigt svar men jag måste fan ställa frågan den två tusen första gången. Sorry för det.

Dumhuvudet i fråga (alltså jag) hade årskontroll på min adhd avdelning i december. Norra Europas drygaste läkare bör tilläggas. Pissade positivt på gräs, fick dock skylla mig själv då jag trodde att jag skulle klara av att bli ren på två veckor efter många månaders rökning. Har inte rökt på säkerligen 5-6 veckor nu så det är safe men i lördags var jag ute och härjade på stan och det slutade med 1 g Stockholms ladd i snoken, de sämsta laddet jag dragit dock. Blev revansch sugen på lördagen tydligen och drog ish 0.5 g till. Sen slog det mig igår i bakisångesten, jag har för fan återbesök för att få tillbaka min adhd medicin nu på onsdag eftermiddag med tillhörande pissprov. Tänkte knappt på att ladd är olagligt. Blir så jävla trött på mig själv…

Till min fråga. Är jag fucked på riktigt med ladd i kroppen när jag pissar på onsdag vid lunch? Senaste intaget var väl runt 23.30 i lördags. Förstår att de är omöjligt att svara på men vad fan är chanserna? Varför fan trodde jag att ladd rann ur kroppen lika snabbt som degen under löning?! Dricker ish 3 L vatten om dagen och kör järnet med askobinsyra ish 1 g varje timme. Vad fan är chansen att jag klarar det?

Jag kan givetvis klaga på magsjuka men då är risken att jag får en ny tid för piss om typ en månad. Att vara ren en månad till har jag inga konstigheter med att vara men jag behöver fan min medicin i det vardagliga.. Är jag rökt? Ska jag bara bita i det sura äpplet och boka om?
Citera
2023-02-21, 16:17
Medlem
Citat:

Är det ett multitest är du helt safe

Dock var jag positiv hos polisen på blodprov, 23 dagar efter jag senast rökte vilket är helt galet enligt mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in