Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-17, 08:39
Medlem
Företagshälsan/kommunhälsan, tar de bara salivprov eller tar de även up/blod vid misstankar om drogbruk?

Snabba svar, tack 😄
Citera
2022-06-17, 11:49
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxtraord
Företagshälsan/kommunhälsan, tar de bara salivprov eller tar de även up/blod vid misstankar om drogbruk?

Snabba svar, tack 😄

Företagshälsan/kommunhälsan kan innebära någon av tiotusentals arbetsgivare. Din fråga är omöjlig att besvara.

Vissa företag/kommuner kör salivprov på sticka, vissa kör urinprov på sticka, vissa kör urinprov på analys, vissa kör blodprov och vissa kör säkert till och med hårtest.
Citera
2022-06-17, 20:07
Medlem
Tja, letar fusk, men hittar mest frågor om prognoser.

Prognostisera gärna mig.

Rökt i princip en joint grönt per kväll två veckor, sedan uppehåll två veckor sedan en vecka rök o en veck uppehåll en tid sedan maj. En kort veckas uppehåll innan prov nu.

80kg tung

Är mitt piss fucked? Får leta urindonator då... Eller kan man dricka vatten o pissa med lite tvål i provet? Sabotage av prov kan rädda sitsen då det är tidskritiskt.

Ganska mycket som hänger på detta testet för mig... Tack på förhand
Citera
2022-06-19, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxtraord

Snabba svar, tack 😄

Hur lång tid i förväg fick du veta att du ska dit?
Citera
2022-06-19, 03:34
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasson
Tja, letar fusk, men hittar mest frågor om prognoser.

Prognostisera gärna mig.

Rökt i princip en joint grönt per kväll två veckor, sedan uppehåll två veckor sedan en vecka rök o en veck uppehåll en tid sedan maj. En kort veckas uppehåll innan prov nu.

80kg tung

Är mitt piss fucked? Får leta urindonator då... Eller kan man dricka vatten o pissa med lite tvål i provet? Sabotage av prov kan rädda sitsen då det är tidskritiskt.

Ganska mycket som hänger på detta testet för mig... Tack på förhand

Du kommer troligtvis vara positiv ja. Det tar gissningsvis några veckor för dig att bli ren. Ogiltigt prov räknas ofta som positivt beroende på var du lämnar provet och för vems räkning det är.
Citera
2022-06-19, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Yeah jag skulle vara helt lugn med det.
Jag tog tom i med detektionstiderna.
Oftast sitter inte något av dem i saliven i mer än något dygn - laddet är helt 100% lugn och amfetamin ska MAXIMALT kunna sitta i en vecka i saliven (när man labbar) så jag skulle vara helt lugn som sagt

Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Du kommer troligtvis vara positiv ja. Det tar gissningsvis några veckor för dig att bli ren. Ogiltigt prov räknas ofta som positivt beroende på var du lämnar provet och för vems räkning det är.

Tack för feedback.

Ur ett annat perspektiv då. En arbetsgivare som vill testa ca 50 man på ett bräde, dels för att upptäcka påverkade för stunden av alkohol och droger, dels ett spel för galleriet, dels för att verka avskräckande för framtiden. Detta är någorlunda tidskritiskt, de vill ha svar inom 24h, helst direkt av praktiska skäl.

Vad för test kommer användas?

Vad ja fiskar efter är att det är sådant salivprov som kommer tas o att det inte går tillbaka i tiden så långt?
Senast redigerad av Kalasson 2022-06-19 kl. 09:39.
Citera
2022-06-19, 12:25
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasson
Tack för feedback.

Ur ett annat perspektiv då. En arbetsgivare som vill testa ca 50 man på ett bräde, dels för att upptäcka påverkade för stunden av alkohol och droger, dels ett spel för galleriet, dels för att verka avskräckande för framtiden. Detta är någorlunda tidskritiskt, de vill ha svar inom 24h, helst direkt av praktiska skäl.

Vad för test kommer användas?

Vad ja fiskar efter är att det är sådant salivprov som kommer tas o att det inte går tillbaka i tiden så långt?

Det är sannolikt salivprov eller möjligtvis urinprov. Eftersom det är ett relativt litet företag och jag antar att ni saknar addekvata lokaler samt personal för att genomföra urinprov på ett effektivt sätt så skulle jag gissa att det rör sig om ett salivprov eller möjligtvis ej övervakat urinprov. Är det ett salivprov så kommer du hur som helst vara ren då cannabis går ur salivet väldigt fort. Är det ej övervakat urinprov så kan du troligtvis ta med dig någon annan persons rena urin. När jag lämnade prover i ungdomen brukade jag ha en liten schampoflaska man får på hotell som placerades mellan kuken och låret, det var ett bra ställe att dels gömma flaskan men framförallt för att urinet skulle hålla en temperatur på runt 35-37C vilket man ofta mäter.
Citera
2022-06-20, 08:20
Medlem
Hej, om man skulle slå i sig 0.2- 0.3g amfetamin, skulle man då kunna lämna ett negativt urinprov 3 dagar senare? Dvs 72timmar efter intaget.
Alla är olika så det finns ju inget säkert svar, men vad tror experterna?

(Frågar åt en polare 😅 😜 )
Senast redigerad av pothead_no1 2022-06-20 kl. 08:26.
Citera
2022-06-20, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanto
Låter möjligtvis lite stressat men ingen som har nån erfarenhet om detta`?
Om det kommer dröja ett tag tänker jag då är det bättre o boka en flygbiljett till amsterdam
ovh vistas där en stund sedan skylla det på deras lagar när man kommer hem.
Get back to me.

Må väl - Stay safe

Detta låter som en bra idé, räkna med att vara positiv upp till 3 mån
Citera
2022-06-20, 12:41
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pothead_no1
Hej, om man skulle slå i sig 0.2- 0.3g amfetamin, skulle man då kunna lämna ett negativt urinprov 3 dagar senare? Dvs 72timmar efter intaget.
Alla är olika så det finns ju inget säkert svar, men vad tror experterna?

(Frågar åt en polare 😅 😜 )

Du är sannolikt neggativ men ingen garanti. Drick lite extra vatten samma dag som provet, se till att ha kissat åtminstone ett par gånger innan under dagen för provet då morgonrutiner är mer koncentrerat. Inga garantier, jag hade inte tagit risken om det var väldigt viktigt med negativt prov som typ för körkort eller liknande.
Citera
2022-06-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krukan911
Tja! Jag har fått mitt drömjobb men allt som är kvar för att kliva på är att ta ett drogtest (saliv och man får svar direkt) MEN jag har rökt i 2,5/3 år varje dag ca 0,5-0,8g om dagen (bara hash) och undrar nu om det finns en chans att jag klarar det, rökte min sista gås 22-06-09 och varit ren sen dess. Jag ska ta testet v28 alltså 5 veckor efter jag rökte min sista. Kille på 115kg 190cm och 25år. Finns det något jag kan göra så jag klarar det? Letat ett bra tag efter någon med samma problem men hittar ingen:/
Tacksam för svar!

Fick reda på att de kanske screenar salivtestet, torsk då tror ni?
Citera
2022-06-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Du är sannolikt neggativ men ingen garanti. Drick lite extra vatten samma dag som provet, se till att ha kissat åtminstone ett par gånger innan under dagen för provet då morgonrutiner är mer koncentrerat. Inga garantier, jag hade inte tagit risken om det var väldigt viktigt med negativt prov som typ för körkort eller liknande.

Okey, Jo det är rätt viktigt så får väl skippa det då.
Törs man ta 2 bloss på en spliff weed eller är det samma sak där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in