2022-02-21, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armyknife
Kanske en dum fråga men jag har kollat igenom tråden och har inte hittat ett tydligt svar.

Det här med salivtest från prodiagnostics:
Kan dom spåra LSD, psilocybin eller DMT? LSD är ju listat under urinprov på hemsidan, men inte under salivprov. Kan man anta att det då inte är något som kollas via saliv?

Jag kan inte säga mig vara helt hundra men det vore ju konstigt ifall de utelämnade några droger i den listan om det nu är just ett sådant test du menar.

Kollade runt lite på nätet och det verkar ju generellt som så att för lsd och svamp så är halveringstiden väldigt kort och att själva detektionstiden verkar vara ungefär densamma i saliv som för blod, några timmar, och att det därför är väldigt ovanligt att den typer av droger finns med på salivtesten.
Citera
2022-02-21, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Haha skulle inte va så säker på covid-kortet längre.
Jag fick åka och testa mig i förrgår trots att jag sa att jag testat positivt på snabbprov.

Är man sjuk så ska man vara hemma, sen är det ju upp till var o en om man vill åka in iaf och riskera smitta andra.

Men praxis är att sjuk = hemma tills helt frisk.
Citera
2022-02-21, 11:58
Medlem
Jag drog ca 0,2 halv taskigt ladd fredagen den 11:e och innan det har jag vart ren 10 månader, på onsdag ska jag lämna blod och pissprov te analys för körkort där gränsvärdet är 150ug/L å dem kollar efter koks samt metaboliter. Så det blir alltså 11 och ett halvt dygn efter intag vad tror ni kan jag klara det???
Citera
2022-02-21, 14:17
Medlem
Hej jag har aldrig någonsin rökt cannabis men förra helgen testade jag och rökte 3 bloss ungefär men 4 dagar efter fick ja reda på att ja skulle lämna ett salivprov för nyanställning! Är en tjej och är 26 år gammal väger 66 kg är 1.69 lång. Tränar ibland men rör på mig mycket dagligen.
Citera
2022-02-21, 14:42
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klianisa1
Hej jag har aldrig någonsin rökt cannabis men förra helgen testade jag och rökte 3 bloss ungefär men 4 dagar efter fick ja reda på att ja skulle lämna ett salivprov för nyanställning! Är en tjej och är 26 år gammal väger 66 kg är 1.69 lång. Tränar ibland men rör på mig mycket dagligen.
Du bör klara dig, CB har kort detektionstid i salivtester.
https://www.ferle.se/detektionstider/
https://www.prodiagnostics.se/inform...in-eller-blod/
Citat:
Kortast spårtid i saliven har THC, max 24 timmar. Det beror på att THC inte utsöndras från kroppen till saliven.
Citera
2022-02-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granatgunnar
Jag drog ca 0,2 halv taskigt ladd fredagen den 11:e och innan det har jag vart ren 10 månader, på onsdag ska jag lämna blod och pissprov te analys för körkort där gränsvärdet är 150ug/L å dem kollar efter koks samt metaboliter. Så det blir alltså 11 och ett halvt dygn efter intag vad tror ni kan jag klara det???

Jag tror du kan vara superlugn! Sitter nog max i 8-9 dagar på analys om man tagit MYCKET och det du tog var ju inte speciellt stor mängd..
Försök att träna och dricka mycket vatten under tiden dit bara.
Citera
2022-02-22, 02:33
Medlem
Zzzzorrros avatar
Vet ni varför denna tråden suger?

För alla skriver bara nät dom har panik inför ett up men sedan skiter och lämnar feedback hur det har gått.

Tråkigt då era kval och våndor skulle hjälpa många andra senare i tråden och tillsammans hjälpa att krossa polisens i maskopi scientologi kyrkans diktatur.

Försök gärna bli bättre kring detta.

Lev länge,
lev väl...

Zzz
Zz
Ooo
RRooo.
Citera
2022-02-22, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Du bör klara dig, CB har kort detektionstid i salivtester.
https://www.ferle.se/detektionstider/
https://www.prodiagnostics.se/inform...in-eller-blod/
Jag hoppas ja klarar mig får reda på de idag lämnade salivprovet 4 dagar efter jag hade rökt, lämnade ett urinprov först men de blev ogiltigt för det var utspädd så då bestämde hon att ta ett salivprov istället.. Konstiga var att ja fick inte spola och det var nån färg i toalettvattnet.
Citera
2022-02-22, 19:55
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Vet ni varför denna tråden suger?

För alla skriver bara nät dom har panik inför ett up men sedan skiter och lämnar feedback hur det har gått.

Tråkigt då era kval och våndor skulle hjälpa många andra senare i tråden och tillsammans hjälpa att krossa polisens i maskopi scientologi kyrkans diktatur.

Försök gärna bli bättre kring detta.

Lev länge,
lev väl...

Zzz
Zz
Ooo
RRooo.

Sant. Det är nog bara 20% som säger hur det gått
Bättra er för fan
Citera
2022-02-22, 21:31
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Sant. Det är nog bara 20% som säger hur det gått
Bättra er för fan

Jag tror delvis folk är så satans jävla traumatiserade inför dessa up, så mycket vånda, oro och elände som går in i det hela förloppet så att när man är äntligen är klar så släpper man vara det och flyyyr på ett emotionellt plan så långt bort som möjligt.

Bara titta in i sådana trådar kan åsamka lite av den ptsd man kände innan UP:n. Så det är bara mänskligt.

Tror dock om man då och då påminner folk i tråden att man just tar sig lite tid och berättar epilogen även om det väcker obehag. Man får ju trots allt massa hjälp och stöttning så då är det bara på sin plats att ge tillbaka.

Satt och ströläste denna tråden 2019 ngn gång och framåt. Finns många "fall" där det hade varit riktigt intressant att höra hur det hela hade gått.
Citera
2022-02-23, 22:10
Medlem
God kväll!

Jag kommer behöva pissa för soc närsom och kruxet är att jag 100% kommer visa positivt för thc. Jag har fixat ett kitt med cleanurin men (!!) Dom vill se om jag tar annat än min elvanse... kommer dom nöja sig med ursäkten att jag inte tagit dom på några dagar eller måste jag på något vis få elvansen att synas? Isåfall HUR?
vore evigt tacksam för snabbt svar.
Citera
2022-02-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenalls.93
God kväll!

Jag kommer behöva pissa för soc närsom och kruxet är att jag 100% kommer visa positivt för thc. Jag har fixat ett kitt med cleanurin men (!!) Dom vill se om jag tar annat än min elvanse... kommer dom nöja sig med ursäkten att jag inte tagit dom på några dagar eller måste jag på något vis få elvansen att synas? Isåfall HUR?
vore evigt tacksam för snabbt svar.
Hävda att du glömt förnya receptet så du inte har tagit det på ett tag eller så skaffar du attentin som du blandar ut i fakepisset.

Inte som att dom blir lack på dig för att du inte tagit elvanse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in