Citat:
Ursprungligen postat av
JultomtenUtanX
Tog pissprov den 19/10 och har fortfarande inte hört något. Gått mer än tre veckor nu. Kan detta betyda att jag klarade mig och att polisen inte prioriterar att skicka ut ett sådant besked?
Det verkar inte som att de brukar ge besked om negativa resultat vilket jag själv tycker är fittigt eftersom man måste leva med ovisshet, men det får väl ses som en del av straffet för att man har haft mage att ens ha haft narkotika i pisset överhuvudtaget. Själv har jag blivit testad tre gånger och har bara fått besked en gång vilket var gången jag positiv, svar fick jag efter ca 2 veckor. Detsamma gällde min kompis som åkte dit och en tredje som hade turen att vara negativ fick inget svar alls vilket jag tycker är skumt för att han erkände vilket jag antog räckte för fällande dom, men jaja, kul för honom även om han var dum i huvudet som erkände utan någon anledning, det är inte så att de skendränker en om man inte erkänner liksom.
Hur som haver så är det nog lugnt för dig, men jag skulle inte fira förrän det har gått kanske en månad för man vet aldrig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nattiskatt
Det är sällan man testar efter lyrica om det inte finns misstankar om att det skulle vara det man tagit. Jag lämnar drogtester flera gånger i veckan och de har aldrig någonsin kollat efter lyrica och troligen beror det på eftersom jag aldrig åkt dit för det genom t.ex innehav eller liknande.
Såg inte att någon hade svarat.
Jag tror att detta är fallet, men med tanke på att de verkar testa varenda jävla substans under solen i samband med dessa analyser känner jag mig ändå inte helt lugn med att dra i mig någon lyrica på grund av risken att den finns med på analysen. Jag har ett par kartor hemma och är sugen på att dra i mig lite, men eftersom jag kör bil regelbundet och förekommer i belastningsregistret så finns alltid risken att bli testad i samband med poliskontroll, har nämligen åkt in på blodprov två gånger trots noll påverkan eftersom de har sett att jag är rikspundare No. 1 AKA åkte dit för CB en gång. Alla verkar säga så mycket olika också, speciellt med mindre kända substanser som precis har narkotikaklassats, minns att både tramadol och ketamin sades ej synas på blodprov under flera år efter att det blev standard på alla prover.