2019-05-19, 22:58
Medlem
Galdars avatar
Hej !

Jag är inte särskilt kunnig om droger , jag har enbart i mina yngre dagar rökt cannabis och vid ett enstaka tillfälle för ca 3 månader sen, nu till frågan ,

jag gav lite urin till en nära vänn eftersom han hade på ryktesvägar fått höra att dom skulle utföra drogtester på hans arbetsplats och den här vännen till mig röker väldigt flitigt med cannabis , jag urinerade i en påse och överlämnade det till honom , 2 dagar senare gav han bort delar av mitt urin till en kollega som är i samma situation som honom , polaren till honom använde urinet på drogtestet och testet markerade att det fanns tramadol i kisset.

När jag fick höra detta blev jag väldigt förvånad eftersom att jag aldrig i hela mitt liv ätit tramadol eller smärtstillande tabletter , jag har inte druckit alkohol sen 2015 heller och jag äter väldigt hälsosamt extrema mängder frukt och utövar långdistanslöpning , jag rökte en spliff för kanske 3-4 månader sen och innan dess var det 6 är sen jag rökte.

Hur i helvete kunde provet visa positivt för tram ? Är inte sådana test bombsäkra ? Jag borde väll ha märkt ifall jag blivit drogad av någon ?

Vad kan ha gått snett ? Jag är väldigt kluven för tillfället , äter inte ens panodil, och liknande skit ,äter inte penicillin heller , inga mediciner alls . Dricker stora mängder kaffe.

Väldigt tacksam för svar.

Obs jag ber om ursäkt för eventuella stavfel och grammatiska fel jag skriver från en mobil telefon.

M v h galdar
Citera
2019-05-20, 14:21
Medlem
Hej.

Har sökt i tråden utan resultat så skriver och hoppas slippa utskällning... 😬

Har äntligen lyckats få iaf sobril lagligt/recept för mina panikattacker.

Låt säga att jag skulle åka på ett drogtest som visar på benzo och jag har recept på sobril, skickas det ändå på analys?

Sysslar ju tyvärr med diverse självmedicinering med bla. Lorazepam...

Tacksam för svar.
Citera
2019-05-20, 18:02
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
text
troligtvis bara ett falskt positivt då urinprover inte är helt 100, men om det blev skickat på analys och det fortfarande var positivt så vet jag inte vad det kan vara.
Citera
2019-05-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Hej

Nu är det så att jag ska utlämna urinprov inom snar framtid. Tillägger att det är för socialens skulle då jag har ansökt om körkortstillstånd tillbaka eftersom jag tidigare fick kortet indraget pga cannabisbruk. (Dom tog mig bakom ratten i princip, inte med joint men med cb i urin)

Min fråga är: vad kan jag göra för att mitt prov ska visa negativt?

Jag vet redan att man ska sluta röka eller skaffa löskul bla bla, jag undrar om det finns något annat smart tillvägagångssätt för att lura dom?

Kära medicinskt pålästa, dela med er.

tja, har själv fuskat ett pisse analys med thc och tram i pisset innan. Det enda du behöver är att dricka vatten som fan och citron, köp c-vitamin brus tabletter och även sånna koncentrerade citron grej. Sen är det bara att köra cardio som fan på gymmet. Se till att du pissar ungefär 3 gånger i timmen. Drack även en jävla massa kreatin som du kan köpa på någon kostillskott affär så dom inte ser att du försöker fuska pisse provet! Gjorde detta dagen innan provet och var helt negativ.
Citera
2019-05-21, 11:18
Medlem
Hur länge sitter elvanse i urinet?
Citera
2019-05-21, 17:40
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemon-skunk-420
troligtvis bara ett falskt positivt då urinprover inte är helt 100, men om det blev skickat på analys och det fortfarande var positivt så vet jag inte vad det kan vara.

Tack , pisset funkade för Polarn iallafall , från samma påse , lutar nog åt ett felaktigt test
Citera
2019-05-21, 17:48
Medlem
sketcells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crajsyblet
tja, har själv fuskat ett pisse analys med thc och tram i pisset innan. Det enda du behöver är att dricka vatten som fan och citron, köp c-vitamin brus tabletter och även sånna koncentrerade citron grej. Sen är det bara att köra cardio som fan på gymmet. Se till att du pissar ungefär 3 gånger i timmen. Drack även en jävla massa kreatin som du kan köpa på någon kostillskott affär så dom inte ser att du försöker fuska pisse provet! Gjorde detta dagen innan provet och var helt negativ.
C-vitamin lär inte göra mycket. Ren C-vitamin (askorbin-syra) som inte är PH-reglerat som brustabletterna kan däremot vara bra att ha om man vill bli renare från amfetamin fortare då amfetamin är basiskt. Men då det smakar sur bäverröv så funkar det nästan lika bra med bara vanlig läsk (PH på coca-cola är runt 2.7-2.8)

En multivitamin-tablett kan väl gå an bara för att se till att man får i sig sina vitaminer och så etc.

Det man vill ha är b-vitamin, och för den anledningen att det färgar ens piss gult så att det inte helt genomskinligt och ser utspätt ut. Problemet här är att tar man för mycket B-vitamin så blir urinet istället grönt, och då fattar dom att något är fel. Även när det blir färgat någorlunda gult så blir pisset ungefär neon-gult, ser lite illa ut i toastolen men i en kopp så ser det lite mer naturligt ut.

Fruktpektin några timmar innan ska även vara något som kan hjälpa. All den mängden fiber ska binda fettvävnad med THC i kroppen så just halten i urinet blir lägre. Även acetylsalicylsyra några timmar innan är något jag läst ska hjälpa.

Hur effektiva dessa 2 metoder med fruktpektin och/eller acetylsalicylsyra är kan jag ej ge svar på men skadar väl inte att lägga till.

B-vitamin, kreatin och mängder vatten är det man måste satsa på. Även träning då som det står i det citerade inlägget hjälper det att gå ur fortare, men helst INTE innan 24 timmar innan själva provet då det kan släppa ut THC-lagrat från fettet till blodet.

Huruvida fake-kuk funkar kan jag ej svara på. För det första vet jag ej om fake-urin fortfarande verkar legit på analys, men det kan ju lämpligast ersättas med en väns rena urin i så fall. Sen hur processen för urintagningen ser ut. Jag har varit med om att få behöva dra ner kalsongerna en del och då hade synts.

Men sist och inte minst, det absolut allra bästa är att låta bli att knarka, desto längre tid sen senaste intag desto mindre har du i kroppen och detta ökar ju självklart ens chans.

Sorry för rörigt och utdraget inlägg, sitter här påtänd som ett svin.
Citera
2019-05-21, 20:26
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crajsyblet

Tackar allra störst för tipset! Du kan ha räddat mitt körkort! Du förtjänar en extra spliffjevel
Citera
2019-05-22, 01:49
Medlem
kattendauds avatar
Är väl typiskt att ens första inlägg ska bli i en tråd som denna, nu när man ordnat allt sagolikt bra för sig (och då pratar jag inte bara medicinskt).

Men, jag äter både Elv*nse för högfungerande adhd som ofta spårar ur, och L*rica mot GAD (pga oroar mig för helt obetydliga saker)... Och so far so good. Sköter alltså detta. Men nu har jag efter en tids frånvaro av Elv*nse (pga landstingsbyte/krångel) fått det insatt igen. Men jag kunde inte bara för mig att också fråga om Im*vane att ha under insättningsperioden den första veckan... så dumt nog bad jag en avlägsen vän om 1 mg Xan*r, bara så det räcker till den första natten. Och här sitter jag med bultande hjärna o pigg som fan (trots att jag ätit rätt dos Elv*nse), och velar om att ta risken att äta 0,5 mg Alpra för att få sova... Frågan lyder alltså:
Jag vet att det är mellan 6-12h halveringstid på denna djävulsbenz, men med mycket god ämnesomsättning, lagom rörlighet & lagom vätskeintag, när kan jag känna mig lugn att kisset är helt rent då?
Nu: Ons 01:50
Potentiell UP (katastrofscenario): Fre 12:50 ??
Citera
2019-05-22, 02:09
Medlem
kattendauds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattendaud
Är väl typiskt att ens första inlägg ska bli i en tråd som denna, nu när man ordnat allt sagolikt bra för sig (och då pratar jag inte bara medicinskt).

Men, jag äter både Elv*nse för högfungerande adhd som ofta spårar ur, och L*rica mot GAD (pga oroar mig för helt obetydliga saker)... Och so far so good. Sköter alltså detta. Men nu har jag efter en tids frånvaro av Elv*nse (pga landstingsbyte/krångel) fått det insatt igen. Men jag kunde inte bara för mig att också fråga om Im*vane att ha under insättningsperioden den första veckan... så dumt nog bad jag en avlägsen vän om 1 mg Xan*r, bara så det räcker till den första natten. Och här sitter jag med bultande hjärna o pigg som fan (trots att jag ätit rätt dos Elv*nse), och velar om att ta risken att äta 0,5 mg Alpra för att få sova... Frågan lyder alltså:
Jag vet att det är mellan 6-12h halveringstid på denna djävulsbenz, men med mycket god ämnesomsättning, lagom rörlighet & lagom vätskeintag, när kan jag känna mig lugn att kisset är helt rent då?
Nu: Ons 01:50
Potentiell UP (katastrofscenario): Fre 12:50 ??

Räknade på det, dvs 0,5 mg / 2 (=12 h) och kommit fram till:
Ons 02:00 = 0,5 mg
Ons 14:00 = 0,25 mg
Tors 02:00 = 0,125 mg
Tors 14:00 = 0,0625 mg
Fre 02:00 = 0,03125 mg
Fre 14:00 = 0,0156... mg

Så 1. Var går brytunkten för vanliga vårdcentrals-stickor? Och 2. Om jag ändå sitter här med extremt god ämnesomsättning, men lovar att gå ut och jogga imorgon + torsdag, samt dricker 2-3l om dagen. Då BÖR jag väl ändå klara 0,4-0,5 mg nu att få somna på? Alltså förlåt för sånna här petitess, men saker är FÖR bra för att förstöra nu, men jag behöver samtidigt sömnen för att kunna sköta jobbet.
Citera
2019-05-22, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Tackar allra störst för tipset! Du kan ha räddat mitt körkort! Du förtjänar en extra spliffjevel

En spliff hade suttit fint men har tyvärr själv ett pisse prov som jag ska lämna idag Men det viktigaste är att du pissar ungefär 3 gånger i timmen runt 24 timmar innan pisset ända fram tills du lämnar ditt pisseprov förutom när du sover då så kommer det nog lösa sig. Är verkligen inte någon expert på detta men det funkade för mig iallafall Glöm inte kreatinet heller så att det inte blir ogiltigt. Börja med att dricka det dagligen någon vecka innan provet för att ligga på den säkra sidan.
Senast redigerad av Crajsyblet 2019-05-22 kl. 05:18.
Citera
2019-05-22, 05:54
Medlem
Thisisnotoks avatar
Börjar bli lite frustrerad över mina prover som jag lämnar på min mottagning...
Har nu varit ren från alla droger inkl. alkohol i 3 veckor. Har inte stoppat i mig en enda substans under denna tid.
Innan dess så har jag ett långt och tungt missbruk bakom mig. Sista åren så sköt jag H intramuskulärt 0.5-1g/dag samt brukade benzo sporadiskt för att förstärka effekten av H. För ca. 3.5 veckor sedan tog jag mina sista stesolid (ca. 100mg under en dag), efter det har jag inte rört en enda tablett. Jag går nu 7 dagar i veckan och får 16mg Subuxone samt lämnar UP. Jag visar negativt på allt just utom benzo!
Nu börjar dom skruva på sig på mottagningen och påstår att jag borde vara ren efter 3 veckor och detta gör mig sjukt stressad! Dels för att jag vet att jag absolut inte har tagit ett skit och att just stesolid kan ställa till det en lång tid efter intag. Försöker påtala detta men sköterskan påstår att det är fysiskt omöjligt att visa positivt på UP efter så lång tid. Suck...
Vad fan ska man göra/säga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in