2019-02-14, 12:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av frezzigt
Tjena!

Har nyligen blivit erbjuden ett väldigt bra jobb som jag verkligen vill ha MEN, de kräver hälsoundersökning plus drogtest. Brukar steroider och cannabis till och från.

Har någon koll på hur dessa tester görs? Om det är urinprov så är det ju bara att införskaffa en screenyweeny men blodprov gör mig riktigt nervös.

Vad kan jag förvänta mig ni som genomgått hälsotester och drogtest inför/under anställning?

Tack på förhand!

Screenweeny? Om det är vad jag tror det är blir det ju lite klurigt när det är ett bevakat prov..

Blodprov är ju att föredra helt klart. Går att spåra thc max sju dagar.

Anabola lär de säkerligen inte kryssa i.
Citera
2019-02-14, 20:14
Medlem
Någon som vet om 4-cl-pvp lämnar utslag på multistickan? har försökt googla/söka men hittar inget svar. Annars får jag reda på det imorgon då jag har UP
Citera
2019-02-15, 05:41
Medlem
frezzigts avatar
Screenyweeny är en realistisk löskuk med syntetiskt urin, ska se riktigt verkligt ut och därför använder man dem vid bevakade prov
Citera
2019-02-16, 00:20
Medlem
Tramsexs avatar
Hur länge tar det för ungefär 1-2 gram röka att gå ut urinprov. Har rökt 2 gram på en kväll och har tagits 2.5mg alprazolam.

Har en 12-sticka som väntar om 8 dagar.
Citera
2019-02-16, 04:33
Medlem
alle021s avatar
Tjena, undrade om någon här vet hur länge 2mg ikto syns i pisset? Har piss prov om en vecka, och har alltså tagit 1mg alaprozam och 2mg ikto, tror ni det är 101% grönt? Svar uppskattas så kan jag slippa nojjan
Citera
2019-02-16, 08:49
Medlem
Tja!

Om man ätit 10 st valium och 10 diazepam från 8 feb till 14 hinner jag bli ren till 12 mars?

Bägge piller var vita runda lika stora, så e rätt säker att det är 2 milligrammare.
Så om vi utgår från att de är 2 mg, som sagt hinner ja bli ren till 12 mars?

En annan fråga också!;
Om jag äter cirka 15 st roche 2 utspritt på en vecka är jag då ren den 12 mars?
Citera
2019-02-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbisen
Någon som vet om 4-cl-pvp lämnar utslag på multistickan? har försökt googla/söka men hittar inget svar. Annars får jag reda på det imorgon då jag har UP

Då det är en pv borde det vara lugnt men saker kan ge falskt positivt ibland.

Såg nu att du lämnade igår. Hur gick det?
Citera
2019-02-16, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingster99
Menar du på att diazepam har samma halveringstid som alprazolam??
Nej, står ganska klart och tydligen att jag säger att det tar minst 12h för alprazolam att börja visa på stickor, skulle inte förvåna mig om de tog längre för diazepam.
Citera
2019-02-16, 21:02
Medlem
Blodprov ca 56h efter senaste rökat, rökt sporadiskt under ungefär en månad. Ca 5g stanard+ per vecka. Hur pass orolig bör jag vara? Är lite överviktig, och var småhungrig när jag gjorde provet. Hört att sådant kan spela roll. Blodet ska på Analys hos KT.
Citera
2019-02-17, 14:28
Medlem
Ok, har aldrig fått några svar här men testar igen då jag nu googlat fler timmar än vad som är hälsosamt.

Har tvingats lämna UP via företagshälsovården, skickats direkt på analys till unilab, och hittar inte svar på några nojjor.

1. Vad testas om opiater är kryssat på remissen? Alltså om de inte skrivit till några ytterligare substanser/tilläggsanalyser/enskilda analyser?

2. Kan de komma på i efterhand, från arbetsgivaren eller företagshälsovården, att de missat en analys och lägga till beställning på samma UP? Eller måste jag då eftersom remissen kräver min underskrift lämna nytt?

3. Tips om förklaring till pos på metadon och/eller fentanyl? Helt ok med andra substanser som ev skulle kunna visa pos på ovanstående bara det inte är just dem då det är vad arbetsgivaren tror jag stulit (ALDRIG stulit från jobbet, just sayin, men kan ju inte bevisa det). Plus om det kan länkas till ångest/panikångest/add/borderline el. migrän.
Senast redigerad av -jane-doe- 2019-02-17 kl. 14:36. Anledning: Klargörande Ang önskade analyser
Citera
2019-02-17, 17:12
Medlem
Det som är beställt är alltså amfetamin/ecstasy, cannabis, kokain, opiater, bensodiazepiner, anabola steroider.
UP är skickat på analys och frågan är mer rakt på sak:

Kommer de screena för syntetiska opioder som tex metadon eller fentanyl trots att det inte specificerats på remiss papperet?
Citera
2019-02-18, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingster99
Tja!

Om man ätit 10 st valium och 10 diazepam från 8 feb till 14 hinner jag bli ren till 12 mars?

Bägge piller var vita runda lika stora, så e rätt säker att det är 2 milligrammare.
Så om vi utgår från att de är 2 mg, som sagt hinner ja bli ren till 12 mars?

En annan fråga också!;
Om jag äter cirka 15 st roche 2 utspritt på en vecka är jag då ren den 12 mars?

Ingen som kan svara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in