Citat:
Ursprungligen postat av
Regnflingan
Jag fick inget av deras riktiga pappa utan när dom var hos honom vissa veckor så åt dom mat där, det han handlade såklart! Så ibland när jag hade barnen varannan vecka så bestämde min sambo då att han skulle betala 1/3 del. Tyckte det var krångligt och onödigt eftersom sambon va 10 år yngre, åt som en häst tränade osv och tog dessutom matlåda varje dag, vilket varken jag eller mina barn gjorde. Är dock mkt glad att vara ur detta förhållande idag! En gång hade sambon bakat negerbollar och det var bara en kvar i kylen som min dotter åt upp

Sambon blev skogstokig och skällde ut henne efter noter och poängterade att det var hans pengar o blaa blaa blaa så min dotter fick sig att känna sig om värsta tjuven. Hon var ca 12 år då. Usch vad pengar kan leda till onödiga konflikter. Vi skulle bygga en p-plats på vår mark som jag skulle använda för uppställning av mitt släp, den fick jag bekosta alldeles själv. När vi byggde ett garage som han skulle ha sina fiskeprylar i och sin bil, delade vi lika på det!!

Var han en snål jävel eller är jag ute o cyklar? På vår första dejt på ett hotell rum delade vi lika på det också och även på maten! Var inte det lite omanligt ?

Om det inte var så att han stog för massa andra saker som tex bilar, båtar, fritidshus etc som ni alla använde var han solklart snål i er vardag.
Hade det varit för 10år sedan hade jag hållt med dig om att man med självklarhet bjuder sin dam på middag.
Men nu vette fasen, så som den kollektiva synen på man/kvinna piskats upp i dag blir jag nästan lite anti när en tjej tycker att det är omanligt att inte bjuda.
Du verkar ju vara en vettig och trevlig tjej men tyvärr får du nog här lida lite för det klimat dina hysteriska medsystrar och hen skapat.
Sen är ju det där med att "bjuda" sin partner när man går ut en kvarleva från den tid när det var lagstadgat att kvinnan som gift inte ens fritt förvaltade sina egna intjänade pengar.
På den tiden var det ju i princip bara män som hanterade pengar i sådana sammanhang och så ser det ju inte direkt ut i dag.
Jag vill nog nästan vända på det och säga att det totalt sett får mer possitiva effekter för alla inblandade om kvinnan är snabb med att visa att hon står för sina kostnader än att mannen slentrianmässigt tar fram plånboken.