Citat:
Jag fick inget av deras riktiga pappa utan när dom var hos honom vissa veckor så åt dom mat där, det han handlade såklart! Så ibland när jag hade barnen varannan vecka så bestämde min sambo då att han skulle betala 1/3 del. Tyckte det var krångligt och onödigt eftersom sambon va 10 år yngre, åt som en häst tränade osv och tog dessutom matlåda varje dag, vilket varken jag eller mina barn gjorde. Är dock mkt glad att vara ur detta förhållande idag! En gång hade sambon bakat negerbollar och det var bara en kvar i kylen som min dotter åt upp Tycker inte man ska bli sambo med någon som har barn ifall man inte bestämmer sig för att ta ansvar för dem. Målet i ett förhållande är väl alltid att det ska hålla tills man dör och då gäller det att skapa bästa förutsättningen för detta. Att då snåla och vara pucko mot sina bonus ungar är inte ok.
Om nu inte den riktiga pappan redan betalar sin andel och tar stort ansvar, det är då gemensam ekonomi är viktig.
Om nu inte den riktiga pappan redan betalar sin andel och tar stort ansvar, det är då gemensam ekonomi är viktig.
Sambon blev skogstokig och skällde ut henne efter noter och poängterade att det var hans pengar o blaa blaa blaa så min dotter fick sig att känna sig om värsta tjuven. Hon var ca 12 år då. Usch vad pengar kan leda till onödiga konflikter. Vi skulle bygga en p-plats på vår mark som jag skulle använda för uppställning av mitt släp, den fick jag bekosta alldeles själv. När vi byggde ett garage som han skulle ha sina fiskeprylar i och sin bil, delade vi lika på det!!
Var han en snål jävel eller är jag ute o cyklar? På vår första dejt på ett hotell rum delade vi lika på det också och även på maten! Var inte det lite omanligt ?