• 2
  • 3
2016-01-03, 14:20
Medlem
Sqrbankens avatar
Ta en gjutjärnsgryta och en stekpanna.

Bryn upp lite lök, champinjoner, paprika, vitlök och tillsätt gräddmjölk i grytan. Bryn Teddys kött i stekpannan och ner i grytan. Tillsätt chilipulver, salt, peppar och låt stå koka ihop på låg värme.

Till detta äter du ris och dricker ett gott ljust öl.

Edit: Men som tidigare nämnts i tråden ska man verkligen inte äta ett självdött djur.
Senast redigerad av Sqrbanken 2016-01-03 kl. 14:22.
Citera
2016-01-03, 14:33
Medlem
Waspirs avatar
Äta självdöda djur låter som en dålig idé... men egentligen, kan det vara så farligt? Om man värmer köttet till tillräckligt hög temperatur bör alla patogener dö och det bör således vara riskfritt. Jag har dumpstrat utgånget kött med viss tvekan men det har alltid gått bra!
Citera
2016-01-03, 15:15
Medlem
durtmeisters avatar
Jag vet att erik haag gjorde det för ett par år sen. Står säkert någon ab artikel hur han tillagade
Citera
2016-01-03, 18:07
Medlem
Djur som dödats ska tas ur och tömmas på blod så snart som möjligt. Har all gammal kunskap verkligen försvunnit. Inga friska rovdjur äter as, det gör endast asätare och de har en matsmältning anpassad för det.
Citera
2016-01-03, 18:18
Medlem
FifthDeathSins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Djur som dödats ska tas ur och tömmas på blod så snart som möjligt. Har all gammal kunskap verkligen försvunnit. Inga friska rovdjur äter as, det gör endast asätare och de har en matsmältning anpassad för det.

Ja nu är det försent. Hur det smakade? Liknade kyckling, kryddade på med sambal oelek och nån annan kinesisk chilisås. Serverades med stekta grönsaker och nudlar. Skulle jag göra om de om jag fick tillfälle? Nej så gott var det faktiskt inte.

Edit: Trodde det skulle vara mer kött än vad det var.
Citera
2016-01-05, 12:02
Medlem
Kokettes avatar
Jag skulle aldrig rekommendera någon att äta djur som självdött. Min Melitta och Lottfick blev dräpta av Vargen för ca två år sedan. Då gäller det att inte misströsta utan plocka fram det kreativa tänket.

Voilá! http://i.cbc.ca/1.2024432.1381636911...ig-620-cp5.jpg
En marsvinsbädd på rykande färska bönor toppat med den främsta av ostar
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här