2005-11-11, 17:23
Medlem
Finns det något dokumenterat fall där de supit fången något så fruktansvärt full? Jag tror det hade fungerat ganska bra, i alla fall på mig. Jag har bara hört om alkohol metoden som skämt grej i några filmer.
Citera
2005-11-11, 17:24
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaha Johoansson
Fast just skinksmörgåsar lär väl inte gå hem på Guantanamo, va?

- Får det lov att vara en grogg till skinkan? Konjak till kaffet?

Fast de amerikanska vakterna lär ju haft Koranen på toaletten för att torka sig i röven med och det är nog värre än både griskött m.m....
Citera
2005-11-12, 00:29
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Du glömmer en viktig sak...om man ska vänta en eller två veckor på att få svar så är svaren i 99% av fallen värdelösa.

Jag har både blivit utsatt för och arbetat på övningsfångförhör under värnplikten och ganska många "knäcks" på de ~15-20 timmar man får stå med huva på och lyssna på störmusik. Då får man ju även väga in att redan innan soldaterna blir tillfångatagna så är dessa utmattade och hungriga.
Väldigt många hallicunerar så även om de vet att det är bara en övning så kan det för en del bli väldigt verkligt.

Just detta är mitt främsta argument för att undvika tortyr med starkt medicinska följder för ett objekt.

Man bör använda droger, givetvis!

Men om man snabbt inser att objektet är av den där stolta, macho-aktiga typen, kan nog tillförsel av fysisk smärta ge intressanta resultat. Provsvaren ska givetvis jämföras med resultaten från drog-sessionerna!
Citera
2005-11-12, 00:36
Medlem
Heinzes avatar
Hade någon gett mig ett band med 24h Mullenöcitat hade jag golat på allt från mamma till bästa vännen. Ledsen men så är det.

Vattentortyr ska väl vara rätt effektiv? En droppe som trillar på pannan en gång var tredje sekund typ.

Lägg en råtta i en burk, sätt den på magen på soldaten, tejpa fast... vänta tills den blir hungrig..
Citera
2005-11-12, 01:37
Medlem
Engelbreckts avatar
Är det bara jag som oroligt börjar ana att don Tomasi skulle vilja få en anställning på FOI för att bedriva en klinisk studie i hurvida psykisk tortyr är effektivare än fysisk? Kanske med en kontrollgrupp där han blandar båda delarna.
Citera
2005-11-12, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Lägg en råtta i en burk, sätt den på magen på soldaten, tejpa fast... vänta tills den blir hungrig..

Sätt en råtta i en plåthink på magen.
Värm sedan upp hinken så börjar råttan automatiskt att börja krafsa neråt.
Citera
2005-11-12, 02:15
Medlem
Oddballs avatar
Citat:

Du har läst Bret Easton Elllis "American Psycho" ser jag. Han har en del fantastiska ideér.
Citera
2005-11-12, 02:58
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Hade någon gett mig ett band med 24h Mullenöcitat hade jag golat på allt från mamma till bästa vännen. Ledsen men så är det.

Du är inte ensam
Citera
2005-11-12, 15:05
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Det har hänt att personer dött under tortyr utan att avslöja något för fångvaktarna. Det finns flera sådana fall från andra världskrigets ockuperade frankrike där fångatagna motståndsmän inte gick att knäcka utan tortyren drevs så långt att de dog utan tala.

Det torde isåfall bero på att antingen var inte de Tyska torterarna tillräckligt duktiga, eller så ansågs de väl inte ha tillräckligt värdefull information för att lägga nå´n längre tid på..
Jag är övertygad om att man skulle kunna få VEM SOM HELST att avslöja vad som helst...det är bara en fråga om tid & kunnande.
Citera
2005-11-12, 15:19
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Du har läst Bret Easton Elllis "American Psycho" ser jag. Han har en del fantastiska ideér.

Yes, märkliga ideér kanske man bör skriva dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Boots&Braces
Sätt en råtta i en plåthink på magen.
Värm sedan upp hinken så börjar råttan automatiskt att börja krafsa neråt.

Hehe det har jag nog oxå läst i någon bok.
Citera
2005-11-12, 16:25
Bannlyst
Läs Andy Mcnab´s böcker om sitt liv som elitsoldat här och där. Han vart utsatt för fysisk misshandel varje dag i veckor i sträck.
Citera
2005-11-12, 16:30
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Det torde isåfall bero på att antingen var inte de Tyska torterarna tillräckligt duktiga, eller så ansågs de väl inte ha tillräckligt värdefull information för att lägga nå´n längre tid på..
Jag är övertygad om att man skulle kunna få VEM SOM HELST att avslöja vad som helst...det är bara en fråga om tid & kunnande.

Som sagt, man behöver ofta informationen snabbt om den skall vara till någon nytta. Man har inte felra veckor på sig att tortera någon, så då är det klart att det blir lite snabbt och slarvigt. Att tyskarna var bra på tortyr är väl ganska kännt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in