2005-11-30, 21:05
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyBerraz
Härmed listas de attraktivaste stadsdelarna i Göteborg.

10. Olskroken/Gamlestan

Är du inte klok? Vill du bo i Gamlestan?

Jag kan förstå om du kan tänka dig Olskroken. Men Gamlestan...

Varför?
Citera
2005-12-01, 12:02
Medlem
vill och vill

jag lägger min röst på Vasastan.
Citera
2005-12-01, 13:20
Medlem
Attraktivast borde väl vara där "gyllene triangeln" ligger, vilket borde vara Lorensberg.
Citera
2005-12-01, 21:19
Medlem
Truxas avatar
Var vill man ha sin villa i Göteborg?

.................................................. ......................................
Citera
2005-12-01, 21:26
Medlem
tonyhassans avatar
Masthugget/andra långgatan .. Synd bara att man bor i Stockholm annars hade jag slagit till direkt.
Citera
2005-12-02, 20:22
Medlem
Gothenburgers avatar
Bäst

1.Otterhällan
2.Bö
3.Vasastan
4.Örgryte (på kyrkosidan)
5.Lunden

Sämst
1. Biskopsgården, Länsmansgården, Överallt i Angered, Hjällbo, Bergsjön. (Ingen förklaring behövs)
2. Nedre Johanneberg vid Lisebergs södra entre. Buller buller buller och åter buller+ oväsendet från Liseberg på somrarna. Fattar inte att man stod ut där i nästan 3 år. Men...man hade "fem i sex-läge" till systemet på den tiden Bara att ta hissen ner.
3. Socionomstan (gud vad trist och "Gustav Fridolinaktigt" allt är där. Bränn ut skiten med napalm)
4. Runt vågmästar och wiselgrensplatsen. Ruggigt fult, påminner om Hackney i London
Citera
2005-12-04, 19:53
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Socionomstan

Vad är "Socionomstan" för någonting?
Citera
2005-12-04, 19:56
Bannlyst
Gårda är ju ett rätt trevligt område
Citera
2005-12-04, 20:31
Bannlyst
Har själv bott i Kallebäck, Gamlestaden och Kviberg. Inga fantastiska ställen direkt, men helt dugliga för en student. Gamlestaden är bäst, snäppet före Kviberg. Båda ställen har jäkligt bra spårvagnsförbindelser in till c. och det är schysst. Egentligen så är nog spårvagnsförbindelserna just det enda jag gillar med Kviberg, förutom den hysteriska marknaden varje lördag och söndag som faktiskt är riktig trevlig. Dock pallar jag inte att gå runt där bland allt folk om jag inte har sällskap. Och Kallebäck då... Knappt några plus alls när jag tänker efter. En massa jävla trafik som stör dag som natt, och det hemska studenthuset Ostkupan som bara står där och är fult. fast snubben i den lilla butiken på hörnet var i och för sig trevlig.

Hade gärna bott i Linné eller Haga så klart. Lunden är fint också.

Hjällbo däremot... Eller Eriksbo... hrm, nej tack.
Citera
2005-12-04, 23:05
Bannlyst
Långedrag e nice, å det går fort in till stan!

Nära till havet!
Citera
2005-12-04, 23:19
Medlem
Princans avatar
Inte nog med att gemene FB:are drar in 30 lock i månaden, har en snopp på 25+, knullat minst 20 brudar, är vältränade och bänkar 100+, kan minst 3-4 språk, har charm som får Don Juan att verka som en white trash snubbe ...Han har även en lägenhet i centrala delarna av stan som ligger på minst 1 mille i insats ...
Citera
2005-12-04, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Princan
Inte nog med att gemene FB:are drar in 30 lock i månaden, har en snopp på 25+, knullat minst 20 brudar, är vältränade och bänkar 100+, kan minst 3-4 språk, har charm som får Don Juan att verka som en white trash snubbe ...Han har även en lägenhet i centrala delarna av stan som ligger på minst 1 mille i insats ...

va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in