Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-02, 22:53
Medlem
Shondras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Enligt ett inlägg i Facebook-gruppen Tryggare Ronneby så skriver Budo Budo Alimanovic, att det var han, hans bror, hans kusin, hans brors fru, samt en kompis i bilen.

Tar man en titt på hans Facebooksida så finns där ett videoklipp där han övningsskör med sin brorsa, "Monthana Svensson". I en av kommentarerna står det "Jag ska ringa polisen du får inte köra du bar 14 år"

"Under nyårsdagskvällen uppgav polisen till BLT att föraren av bilen misstänks för rattfylleri. Dessutom saknade föraren körkort och olycksbilen var belagd med körförbud."

Så en rattfull/drogpåverkad Budo kör bilen med sin brorsa i framsätet och de andra där bak. Han och hans bror tar sig ut och de andra blir kvar i bilen.

Case solved

Det är nog rätt nära sanningen. Men enligt medier så är föraren en av dem avlidna.
En flickvän har även gått ut och mer eller mindre bekräftat i samma inlägg att dem "sladdade" och att "alla människor gör fel ibland."
Citera
2016-01-02, 23:16
Medlem
Var har du sett att föraren är en av de som dött?
Citera
2016-01-02, 23:35
Medlem
Shondras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjalkoe
Var har du sett att föraren är en av de som dött?

"Vi vet att vem den avlidne föraren är och han är misstänkt för rattfylleri. Och vi vet att det finns familjeband mellan några av de fem personerna" står det i BLT. (blekinge läns tidning)
Citera
2016-01-02, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shondra
Det är nog rätt nära sanningen. Men enligt medier så är föraren en av dem avlidna.
En flickvän har även gått ut och mer eller mindre bekräftat i samma inlägg att dem "sladdade" och att "alla människor gör fel ibland."
Hon är Bud*s flickvän och klart att hon tycker att det är finemang att alla gör fel ibland, det är inte ibland för det packet.
Citera
2016-01-03, 00:04
Medlem
Baalzamons avatar
Om föraren är död måste alltså någon från baksätet ha överlevt och därmed måste någon av bakdörrarna vara öppen.
Citera
2016-01-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Om föraren är död måste alltså någon från baksätet ha överlevt och därmed måste någon av bakdörrarna vara öppen.
Dörrarna gick inte att öppna så dom fick slå sönder en ruta
Citera
2016-01-03, 01:05
Medlem
Kennethkvartings avatar
Alla ska veta att Kennethkvarting har begått sin beskärda del av fordonsrelaterade dumheter.

Skillnaden mellan mig och de i tråden omskrivna deluxe-individerna är att jag har begått dumheterna utspritt på olika tillfällen under 20 års tid.

Hur fan man kan åka ut, påverkad av rusmedel, i en förmodat trafikfarlig bil och busköra med en ung gravid släkting i bilen...

...det övergår min fattningsförmåga.

Namnen som framkommit i tråden för tankarna till en viss etnisk grupp, ursprungligen från Indien, i detta fall från Balkan.

Någon som vet nåt om personerna i bilen?
Citera
2016-01-03, 01:40
Medlem
Geggamojas avatar
Japp, mina farhågor, som jag skrev tidigare, är bekräftade. Zigenare. Kollat man lillbudos facebook har han en del om gipsys skrivet. Brorsan Monthana la upp något om en match för åtta timmar sedan. Shit happens verkar han tycka. Eller?
Citera
2016-01-03, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albypeter
Men du som jobbar inom räddningstjänsten. Skulle man inte kunna haka fast och vincha in bilen? Jag menar vet ni att det ligger folk i bilen under vatten så kunde man ju försöka, finns ju inget att förlora på det.
Om ni nu har vinch på räddningbilarna, vilket jag tycker man borde ha på brandbilar.
Reglementet säger att bilen skall säkras innan man jobbar med den, går inte det så ska man vidta de nödvändiga åtgärder som krävs för att kunna jobba med den, att vincha in en bil är inget du gör i en handvänding. Min GISSNING är att man använde dykare för att säkra in kabel till bilen och lyfte ut den ur vattnet eller drog upp den, När man åker på en trafikolycka så gör man det i vanliga arbetskläder, dvs absolut olämpliga att vada i vatten med, man väntade sannolikt in kolleger som klätt om i torrdräkt eller på dykare. Dessa klär om i nästa bil som kommer och är omklädda då bilen anländer oftast, så de kan börja jobba direkt.

Man har alldeles säkert jobbat så fort man bara kunde och fattat bra beslut hela vägen, men sanningen är ju den att det finns många situationer som det inte bara går att "kasta sig in i" hursomhelst. Detta är nog et typexempel på när man måste kalla in fler resurser. Första samtalen som kommer in är ibland väldigt förvirrade och det tar ett tag innan man får korrekt information. Väldigt många gånger blir inte hela bilden klar innan man är på plats och har gått igenom olycksplatsen.
Citera
2016-01-03, 12:40
Medlem
motarbetars avatar
någon som vet om det är mersudin och det gänget? (troligtvis väldigt felstavat namn)
Citera
2016-01-03, 13:01
Medlem
Hegamons avatar
Är olycksbilen en Peugeot?
http://www.ladda-upp.se/bilder/zppldzcawouvao/
Citera
2016-01-03, 13:09
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
någon som vet om det är mersudin och det gänget? (troligtvis väldigt felstavat namn)
Alimanovic. Budo + zigenatsläkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in