Jodu...
De flesta här har väl hört min story vid det här laget! Men på nått sätt är det skönt att "skriva av sig", varje gång. Jag har varit konstant deprimerad sedan jag var 14 år gammal. Har gått i åratal hos psykiatrin o åt antidepressiva, men inget hjälpte.
Sen kom det ett tillfälle, då jag kunde plocka hur mycket droger jag ville... Gjorde typ så, sedan satt jag o stoppade i mig bensodiazepiner & morfinpreparat ifrån "kuppen". Det höll väl ett par månader. Sedan var alternativen självmord eller att försöka få rätt på livet.
Jag valde att sluta med alla droger, och med det, inläggning på psyk m.m.
Vid detta tillfälle fick jag för första gången kontinuerlig bensodiazepin-behandling. Detta hjälpte mig enormt mycket, då jag haft i princip konstant ångest.
Jag käkar än idag bensodiazepiner plus antidepressiva läkemedel. O det funkar jättebra! Jag mår fint, fast är dock sjukskriven av annan anledning...
Men att självmedicinera sig med bensodiazepiner, opiater, eller annat... Det är inte bara olagligt. Det skapar beroende, o det slutar med att du gör typ vad som helst, för att få tag i den drog du måste ha, för att må bra!
Mitt tips:
Ta kontakt med psykiatrin! Det är inget att skämmas för!
Kolla gärna in följande tråd:
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=211117