• 1
  • 2
2005-11-10, 17:22
Bannlyst
Det är nog den gamle trevliga höst deppen som har kommit till dig !
Ta inga droger utan vänta ut den, det brukar släppa i december och bli helt bra i januari för min del
Citera
2005-11-10, 17:25
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Vem vet, du kanske kommer fram till att pengar och sex inte är det viktigaste, och flyttar till Tibet där du som munk sedan lever ett fattigt liv i celibat, där du röker på dag ut och dag in, samtidigt som du sakta närmar dig nirvana...

Låter onekligen lockande. Sen att man smyger till grannflickan 50000 trappsteg ned och 3 mil väst varannan kväll det är ju självklart.
Citera
2005-11-11, 20:35
Medlem
dxm, som folk påpekat, skulle nog inte hjälpa mig att komma till någon djup "insikt" om mig själv. snarare skulle jag nog bli ännu mer förvirrad.

satsar på psykolog och råden denne ger.
Citera
2005-11-11, 21:10
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Låter onekligen lockande. Sen att man smyger till grannflickan 50000 trappsteg ned och 3 mil väst varannan kväll det är ju självklart.
Ja, det är nog oundvikligt... Även tibetanska munkar kan falla för frästelsen ibland (dvs varannan kväll)...
Citera
2005-11-11, 22:06
Jodu...

De flesta här har väl hört min story vid det här laget! Men på nått sätt är det skönt att "skriva av sig", varje gång. Jag har varit konstant deprimerad sedan jag var 14 år gammal. Har gått i åratal hos psykiatrin o åt antidepressiva, men inget hjälpte.

Sen kom det ett tillfälle, då jag kunde plocka hur mycket droger jag ville... Gjorde typ så, sedan satt jag o stoppade i mig bensodiazepiner & morfinpreparat ifrån "kuppen". Det höll väl ett par månader. Sedan var alternativen självmord eller att försöka få rätt på livet.

Jag valde att sluta med alla droger, och med det, inläggning på psyk m.m.

Vid detta tillfälle fick jag för första gången kontinuerlig bensodiazepin-behandling. Detta hjälpte mig enormt mycket, då jag haft i princip konstant ångest.

Jag käkar än idag bensodiazepiner plus antidepressiva läkemedel. O det funkar jättebra! Jag mår fint, fast är dock sjukskriven av annan anledning...

Men att självmedicinera sig med bensodiazepiner, opiater, eller annat... Det är inte bara olagligt. Det skapar beroende, o det slutar med att du gör typ vad som helst, för att få tag i den drog du måste ha, för att må bra!

Mitt tips:
Ta kontakt med psykiatrin! Det är inget att skämmas för!

Kolla gärna in följande tråd:
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=211117
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här