2015-12-31, 00:32
Medlem
Råkade skicka länkar i ett privat meddelande på det var liknande såna som på Youtube och andra vanliga länkar på svenska hemsidor och vissa av dom har cookies och alla är inte så välbesökta. Kan mottagaren då öppna länkarna och spåra upp mig på nåt sätt och röja mitt Nicke som ligger bakom? Eller gäller det bara om jag öppnar mottagandens skickade länkar om jag hade kunskap att röja denne?? Vill ju inte bli avslöjad.

Tacksam för snabbt svar snälla!
Citera
2015-12-31, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sykonylop
Kan mottagaren då öppna länkarna och spåra upp mig på nåt sätt och röja mitt Nicke som ligger bakom?

I nästan alla fall nej. Klistra in länkarna i incognito mode så ser du vad de innehåller om du/någon går in på dem utan dina cookies. Så till vida länken inte innehåller nycklar och annat och sajten i fråga är dåligt skriven kommer ingen bli inloggad som din användare och på så sätt få något nick kopplat till dig från sajten. Beroende på vad länkarna innehåller kanske personen kan göra den kopplingen ändå, givetvis.

Citat:
Eller gäller det bara om jag öppnar mottagandens skickade länkar om jag hade kunskap att röja denne?

Förstår verkligen inte vad du menar här.
Citera
2015-12-31, 00:57
Medlem
Alltså jag postade en del länkar i ett privat meddelande ett exempel: https://www.mathem.se/varor/frukt

I ett privat meddelande kan mottagaren då sett att jag klickat på länken innan han eller hon också gör det och kan spåra mitt ipnummer, spåra mig och ge mig en massa trubbel och skit?
Citera
2015-12-31, 01:55
Medlem
Nej
Citera
2015-12-31, 18:59
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Animux
Nej

Och i synnerhet, bör väl nämnas, inte på Facebook. Jag dubblar din
Citera
2016-01-01, 00:22
Medlem
Uphills avatar
Vad är du rädd för?
Att kompisen skall upptäcka att du är bananfetischist?

Nej, du kan vara lugn, din mörka hemlighet avslöjas inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in