Fetmarkerar ett ord ur regeln:
Citat:
Att på forumet (via inlägg, PM eller chat) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.
Vad menas egentligen med att "eftersöka" någons identitet? Jag har blivit avstängd två gånger för att jag har
frågat vad två olika användare heter, bor någonstans o.s.v.. Jag har
inte uppviglat andra att outa användarna ifråga och
inte heller hotat med att själv göra det. Jag har FRÅGAT!
Varför är detta egentligen ett regelbrott? Det är ju frivilligt för användaren ifråga att publicera sina personliga uppgifter eller ej. Har min enkla fråga en sådan stigmatiserande verkan att ett forum som inte censurerar Engla-skämt, hånfulla bilder på människor med Downs syndrom, rasism, konspirationsteorier, förintelseförnekelse o.s.v. helt plötsligt börjar ta hänsyn till användares retoriska trovärdighet och eventuella stolthet

?
Jag är själv inte anonym, och jag tycker att det är en retorisk poäng (flashback är ju trots allt ett diskussions- och debattforum) att fråga tuffa internetkrigare om de vågar föreslå andra användare att begå självmord och utmåla sig själva som övermänniskor även
UTAN skydd av anonymitet. En sådan människas retorik och trovärdighet bygger till stor del på vederbörandes tilltro till sin egen förträfflighet och andras underlägsenhet, är det då verkligen orimligt att FRÅGA användaren ifråga om han eller hon är villig att gå ut med vilken grandios skapelse det är vi har att göra med?