2015-12-30, 19:44
Medlem
max02s avatar
Är chockad. Upptäckte nu de dragits 424 respektive 444 kronor från mitt konto slutet av förra månaden och denna. Står WWW.REELZHOT.COM. Sökte upp de och de står flera har blivit drabbade av samma. De drar 50$ varje månad på autogiro utan man uppger kontouppgifter. I mitt fall har jag aldrig ens varit i kontakt med denna sida. Antar man ska logga in och säga upp sin prenumeration.

Fattar inte hur jag ska göra. Hjälp mig.
Citera
2015-12-31, 14:53
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Är chockad. Upptäckte nu de dragits 424 respektive 444 kronor från mitt konto slutet av förra månaden och denna. Står WWW.REELZHOT.COM. Sökte upp de och de står flera har blivit drabbade av samma. De drar 50$ varje månad på autogiro utan man uppger kontouppgifter. I mitt fall har jag aldrig ens varit i kontakt med denna sida. Antar man ska logga in och säga upp sin prenumeration.

Fattar inte hur jag ska göra. Hjälp mig.

Kontakta din bank och be dom spärra kortet och få ett nytt kort. Dina uppgifter är ju uppenbart ute på nätet.

Samtidigt begär du att din bank kräver återbetalning från e-handlaren. En s.k chargeback.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chargeback

Du kommer att få dina pengar tillbaka så oroa dig inte.

Du borde vara mer oroad över hur dina uppgifter hamnade hos Reelzhot.
Citera
2016-01-03, 13:34
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Kontakta din bank och be dom spärra kortet och få ett nytt kort. Dina uppgifter är ju uppenbart ute på nätet.

Samtidigt begär du att din bank kräver återbetalning från e-handlaren. En s.k chargeback.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chargeback

Du kommer att få dina pengar tillbaka så oroa dig inte.

Du borde vara mer oroad över hur dina uppgifter hamnade hos Reelzhot.

Tack för svar. Ringde och spärrade kortet ganska omgående. Är chargeback samma sak som transaktionsreklamation? För det gjorde jag, som killen i kundtjänst sa.
Citera
2016-01-03, 17:01
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Tack för svar. Ringde och spärrade kortet ganska omgående. Är chargeback samma sak som transaktionsreklamation? För det gjorde jag, som killen i kundtjänst sa.

Kärt barn har många namn.

Ja, det skall vara detsamma.

Sen är det upp till e-handlaren att köra en dispute om dom vill men det vinner dom aldrig i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in