• 2
  • 3
2016-06-11, 16:46
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du terstllt routern?
Var precis nere och stngde av, vntade 10 sekunder och satte p ja.
Citera
2016-06-11, 16:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Var precis nere och stngde av, vntade 10 sekunder och satte p ja.

Kanske inte en vanlig omstart. Dremot en fabriksterstllning p routern. Ta ett gem och tryck in resetknappen. Vnta en stund och logga sedan in p routerns webbpanel och konfiguerar routern.

I vrsta fall s hade du smllt ntverkskortet. Men ett extern kort kostar ngon hundralapp.
Citera
2016-06-11, 16:51
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Kanske inte en vanlig omstart. Dremot en fabriksterstllning p routern. Ta ett gem och tryck in resetknappen. Vnta en stund och logga sedan in p routerns webbpanel och konfiguerar routern.

I vrsta fall s hade du smllt ntverkskortet. Men ett extern kort kostar ngon hundralapp.
Ok, tack fr tipset. Ska testa detta. Hur gr det ens till om jag har "smllt ntverkskortet"?
Citera
2016-06-11, 16:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ok, tack fr tipset. Ska testa detta. Hur gr det ens till om jag har "smllt ntverkskortet"?

Jag har gjort det p ett par stycken och det har varit interna ntverkskort p olika moderkort. Allt frn fabriksfel till slitage helt enkelt.
Citera
2016-06-11, 17:15
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Jag har gjort det p ett par stycken och det har varit interna ntverkskort p olika moderkort. Allt frn fabriksfel till slitage helt enkelt.
D var det ocks gjort. Intressant nog s fick jag samma ursprungliga error (ntverksprotokoll) p min laptop precis efter terstllning. Den frsvann dock ganska snabbt och wifi funkar nu som vanligt igen. Med den stationra hnde det ingenting. r rdd fr att mina frsk till att tgrda detta har frstrt. Eller s r det som du sger och har att gra med att ntverkskortet r dtt. Testade ven precis ett program som heter "Technitum MAC address changer". Dr stod det att jag hade uppkoppling iaf. Tror du det kan hjlpa med fabriksterstllning av datorn eller vad r nsta steg?
Citera
2016-06-11, 17:32
Medlem
1FFs avatar
Vilket ditt nsta steg r vet jag inte men om du provar en ren nyinstallation s kan du gra en systemavbildning till externt media frst sedan gr du nyinstallationen. Lstes inte ditt problem s gr du bara tillbaka till ditt tidigare Os tillstnd.

Enkelt och vrt ett frsk.
Citera
2016-06-11, 17:37
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vilket ditt nsta steg r vet jag inte men om du provar en ren nyinstallation s kan du gra en systemavbildning till externt media frst sedan gr du nyinstallationen. Lstes inte ditt problem s gr du bara tillbaka till ditt tidigare Os tillstnd.

Enkelt och vrt ett frsk.
Ja nu r det ju typ skit samma d jag redan ominstallerat Windows (endast behllt dokument). Kan bara lgga filerna jag vill ha kvar p USB vl? Gr det frresten att utesluta ngot om REN ominstallation inte fungerar? Tex. gr det att sga att det mste vara ntverkskortet?
Citera
2016-06-11, 17:46
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ja nu r det ju typ skit samma d jag redan ominstallerat Windows (endast behllt dokument). Kan bara lgga filerna jag vill ha kvar p USB vl? Gr det frresten att utesluta ngot om REN ominstallation inte fungerar? Tex. gr det att sga att det mste vara ntverkskortet?

Filerna kopieras till systemavbildningen s du behver inte spara dem till annan plats.

Nja det gr det vl inte men det motsatta gller, funkar det s var det ngot p datorn.
Citera
2016-06-12, 18:30
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Filerna kopieras till systemavbildningen s du behver inte spara dem till annan plats.

Nja det gr det vl inte men det motsatta gller, funkar det s var det ngot p datorn.
Tack fr hjlpen. Det lste sig genom att jag kpte en helt ny powerline adapter.
Citera
2016-06-12, 19:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Bra att det lstes sig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto