Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-06-11, 16:46
  #25
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du återställt routern?
Var precis nere och stängde av, väntade 10 sekunder och satte på ja.
Citera
2016-06-11, 16:49
  #26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Var precis nere och stängde av, väntade 10 sekunder och satte på ja.

Kanske inte en vanlig omstart. Däremot en fabriksåterställning på routern. Ta ett gem och tryck in resetknappen. Vänta en stund och logga sedan in på routerns webbpanel och konfiguerar routern.

I värsta fall så hade du smällt nätverkskortet. Men ett extern kort kostar någon hundralapp.
Citera
2016-06-11, 16:51
  #27
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kanske inte en vanlig omstart. Däremot en fabriksåterställning på routern. Ta ett gem och tryck in resetknappen. Vänta en stund och logga sedan in på routerns webbpanel och konfiguerar routern.

I värsta fall så hade du smällt nätverkskortet. Men ett extern kort kostar någon hundralapp.
Ok, tack för tipset. Ska testa detta. Hur går det ens till om jag har "smällt nätverkskortet"?
Citera
2016-06-11, 16:53
  #28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Ok, tack för tipset. Ska testa detta. Hur går det ens till om jag har "smällt nätverkskortet"?

Jag har gjort det på ett par stycken och det har varit interna nätverkskort på olika moderkort. Allt från fabriksfel till slitage helt enkelt.
Citera
2016-06-11, 17:15
  #29
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag har gjort det på ett par stycken och det har varit interna nätverkskort på olika moderkort. Allt från fabriksfel till slitage helt enkelt.
Då var det också gjort. Intressant nog så fick jag samma ursprungliga error (nätverksprotokoll) på min laptop precis efter återställning. Den försvann dock ganska snabbt och wifi funkar nu som vanligt igen. Med den stationära hände det ingenting. Är rädd för att mina försök till att åtgärda detta har förstört. Eller så är det som du säger och har att göra med att nätverkskortet är dött. Testade även precis ett program som heter "Technitum MAC address changer". Där stod det att jag hade uppkoppling iaf. Tror du det kan hjälpa med fabriksåterställning av datorn eller vad är nästa steg?
Citera
2016-06-11, 17:32
  #30
Medlem
1FFs avatar
Vilket ditt nästa steg är vet jag inte men om du provar en ren nyinstallation så kan du göra en systemavbildning till externt media först sedan gör du nyinstallationen. Löstes inte ditt problem så går du bara tillbaka till ditt tidigare Os tillstånd.

Enkelt och värt ett försök.
Citera
2016-06-11, 17:37
  #31
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vilket ditt nästa steg är vet jag inte men om du provar en ren nyinstallation så kan du göra en systemavbildning till externt media först sedan gör du nyinstallationen. Löstes inte ditt problem så går du bara tillbaka till ditt tidigare Os tillstånd.

Enkelt och värt ett försök.
Ja nu är det ju typ skit samma då jag redan ominstallerat Windows (endast behållt dokument). Kan bara lägga filerna jag vill ha kvar på USB väl? Går det förresten att utesluta något om REN ominstallation inte fungerar? Tex. går det att säga att det måste vara nätverkskortet?
Citera
2016-06-11, 17:46
  #32
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Ja nu är det ju typ skit samma då jag redan ominstallerat Windows (endast behållt dokument). Kan bara lägga filerna jag vill ha kvar på USB väl? Går det förresten att utesluta något om REN ominstallation inte fungerar? Tex. går det att säga att det måste vara nätverkskortet?


Filerna kopieras till systemavbildningen så du behöver inte spara dem till annan plats.

Nja det gör det väl inte men det motsatta gäller, funkar det så var det något på datorn.
Citera
2016-06-12, 18:30
  #33
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag har gjort det på ett par stycken och det har varit interna nätverkskort på olika moderkort. Allt från fabriksfel till slitage helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Filerna kopieras till systemavbildningen så du behöver inte spara dem till annan plats.

Nja det gör det väl inte men det motsatta gäller, funkar det så var det något på datorn.
Tack för hjälpen. Det löste sig genom att jag köpte en helt ny powerline adapter.
Citera
2016-06-12, 19:08
  #34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Bra att det löstes sig.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback