Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-30, 19:17
  #1
Medlem
Hej!

Har systemåterställt min dator, och till en början funkade allting perfekt när jag var hemma.
Men när jag idag kom ner till Lund igen och kopplade in datorn med internetkabel så får jag inget internet.
När jag sedan diagnostiserar anslutningen får jag upp problemet som "Ett eller flera nätverksprotokoll saknas på den här datorn". När jag sedan använder reparationsverktyget så blir problemet inte åtgärdad.

Tacksam för svar!

Mvh, Greger
Citera
2015-12-30, 19:47
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerGrottman
Hej!

Har systemåterställt min dator, och till en början funkade allting perfekt när jag var hemma.
Men när jag idag kom ner till Lund igen och kopplade in datorn med internetkabel så får jag inget internet.
När jag sedan diagnostiserar anslutningen får jag upp problemet som "Ett eller flera nätverksprotokoll saknas på den här datorn". När jag sedan använder reparationsverktyget så blir problemet inte åtgärdad.

Tacksam för svar!

Mvh, Greger

Prova med; kontrollpanelen - felsökning - anslut till internet samt även konfigurera en enhet.
Kör sfc /scannow.
Citera
2015-12-30, 19:48
  #3
Medlem
testa ladda ner drivrutinerna från tillverkaren bara ladda ner speccy så du får reda på model numret och går in och googlar den sen ladda ner drivrutiner
Citera
2015-12-30, 20:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kojnakor
testa ladda ner drivrutinerna från tillverkaren bara ladda ner speccy så du får reda på model numret och går in och googlar den sen ladda ner drivrutiner

Till vilken hårdvara menar du att jag skall ladda ner drivrutiner till? Moderkortet?

Tack för svar
Citera
2015-12-30, 21:11
  #5
Medlem
Ingen som har någon ide? Vet inte vad för mjukvara som fattas eller vad som behöver göras, all hjälp uppskattas!
Citera
2015-12-30, 21:15
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Märke och modell på datorn?
Citera
2015-12-30, 21:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Märke och modell på datorn?

Msi, GS60 2QE 611-NE (vet att det är den serien iaf, har för mig den kostade runt 16-17k förra året)
Citera
2015-12-31, 00:57
  #8
Medlem
Det har löst sig!

Tack för svaren!
Citera
2015-12-31, 08:01
  #9
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerGrottman
Det har löst sig!

Tack för svaren!

Berätta gärna din åtgärd då det kan finnas andra som har eller som råkar ut för samma scenarie som du.
Citera
2015-12-31, 11:21
  #10
Medlem
Har samma problem! Nån som har någon lösning?
Citera
2016-06-10, 21:37
  #11
Medlem
Pixm0s avatar
Samma här
Citera
2016-06-11, 02:12
  #12
Medlem
traeskfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Samma här

Märke?
Modell?
Operativsystem?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback