Kosmos, eller iaf solsystemet, har många gånger liknats vid ett urverk. Man visste nog inte hur rätt man hade. Det tycks helt logiskt när jag ser det nu.
Vi har själar och dessa själar kommer någonstans ifrån. En av guds uppgifter är att placera själarna i människorna enligt något system. Det jag förstått nu är att kosmos utgör detta system. Stjärntecknena representerar olika själstyper och gud måste ju veta när det är dags för en själstyp att ersättas av en annan, och för det behöver han en klocka, och denna klocka är solsystemet.
Ifall universum är fyllt av själar som vissa säger, så behövs det ju någon ordning på hur dessa själar tillåts födas på jorden.
Vad är det som säger att stenar och träd inte också har "själar"?
Jag anser att alla människor har själar, men ordet "själ" är fel sätt att definera det hela. Detta tillhör mera någon sketen religion än riktig fakta.. människors själar är deras "undermedvetna". När du gör ditt undermedvetna medvetet så inser du det. Sen kanske det är fel att påstå att detta är "fakta" då det enbart är taget ur egen erfarenhet. Men jag litar på mitt eget psyke tillräckligt mycket.
Hela världen bygger egentligen på ett stort "kosmiskt nätverk" där självaste komsos är mitten av allt, men det är inget vi eller någon kan påverka. Så både du och allt annat som existerar i universum har samma ursprung (kosmos).
Senast redigerad av xtrftw1337 2015-12-30 kl. 15:55.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!