• 1
  • 2
2015-12-30, 12:55
Medlem
danne9king9s avatar
Köpte min dator för 3 år sen och då ingick bla Office. Allt har rullat på bra fram till nu.
Får upp meddelande om "Aktivering av Office-produkten" och så räknar den ner dagarna som den fortfarande kommer att fungera (6 kvar idag).
Hur grejar jag det här? Ska jag behöva köpa programmen nu eller går det att lösa på något sätt?
Kan ingenting om sånt här... Vill ju kunna använda Office även framöver, gärna gratis även framöver.
Senast redigerad av danne9king9 2015-12-30 kl. 13:04.
Citera
2015-12-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danne9king9
Köpte min dator för 3 år sen och då ingick bla Office. Allt har rullat på bra fram till nu.
Får upp meddelande om "Aktivering av Office-produkten" och så räknar den ner dagarna som den fortfarande kommer att fungera (6 kvar idag).
Hur grejar jag det här? Ska jag behöva köpa programmen nu eller går det att lösa på något sätt?
Kan ingenting om sånt här... Vill ju kunna använda Office även framöver, gärna gratis även framöver.
Är det MS Office 2010 gäller detta (länk här):

"Jag har köpt en ny dator med Office installerat

Datortillverkaren ska ha försett förpackningen där produktnyckeln finns med antingen mediet eller ett ID-kort för Microsoft-produkten. Produktnyckeln finns på äkthetsbeviset och bör se ut så här:

[bild]"

Edit: För MS Office 2013 och senare gäller ungefär samma, se länk här.
Senast redigerad av Redax 2015-12-30 kl. 17:11.
Citera
2015-12-30, 16:36
Medlem
sommarlovs avatar
Du har väl fått en "Widows-uppdatering" som kollar om du har en genuine licens?
Ett trick är att avinstallera den.
Citera
2015-12-30, 21:19
Medlem
danne9king9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Är det MS Office 2010 gäller detta (länk här):

"Jag har köpt en ny dator med Office installerat

Datortillverkaren ska ha försett förpackningen där produktnyckeln finns med antingen mediet eller ett ID-kort för Microsoft-produkten. Produktnyckeln finns på äkthetsbeviset och bör se ut så här:

[bild]"

Edit: För MS Office 2013 och senare gäller ungefär samma, se länk här.
Sitter någon lapp under datorn (bärbar) som ser ut ungefär så där med en produktnyckel som blivit lite suddig men tror det är för windows, eller kan de vara samma?
De jag har är Office professional plus 2010.
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du har väl fått en "Widows-uppdatering" som kollar om du har en genuine licens?
Ett trick är att avinstallera den.
Låter meckigt för den som har dålig koll Å sen ska den väl ändå uppdatera någon annan dag ändå och då lär man ju få hålla på så hela tiden, eller?
Citera
2015-12-30, 21:27
Medlem
Citat:
Sitter någon lapp under datorn (bärbar) som ser ut ungefär så där med en produktnyckel som blivit lite suddig men tror det är för windows, eller kan de vara samma? ...
Det är nog Windows. Den andra etiketten finns nog med övriga grejer som kom med datorkartongen.
Citera
2015-12-30, 22:02
Medlem
danne9king9s avatar
Citat:
Det är nog Windows. Den andra etiketten finns nog med övriga grejer som kom med datorkartongen.
Hmm... har inget minne att jag fick med något. Illa.
Citera
2015-12-30, 22:06
Medlem
Citat:
Hmm... har inget minne att jag fick med något. Illa.
Du kanske har sparat kartongen i något förråd? Se om det ligger något där.
Citera
2015-12-30, 22:10
Medlem
danne9king9s avatar
Citat:
Du kanske har sparat kartongen i något förråd? Se om det ligger något där.
Ska höra med tjejen. Hon kanske har lagt den någonstans, men tveksamt att den skulle vara kvar
Citera
2015-12-30, 22:14
Medlem
danne9king9s avatar
Skulle testa koden som finns under datorn men när ja klicka Ändra produknyckel för att kunna skriva i koden kom de här meddelandet upp:
The setup controller has encounted a problem during install. Please review the log files for further information on the error.
Hmm...
Citera
2015-12-30, 22:58
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
...
Låter meckigt för den som har dålig koll Å sen ska den väl ändå uppdatera någon annan dag ändå och då lär man ju få hålla på så hela tiden, eller?
Ja, även Windows själv har en sån uppdatering, Windows Genuine Advantage vilken skojigt nog är frivillig!

I ditt fall kanske det är Office Genuine Advantage, men en sån har inte släppts sedan 2010...
Citera
2015-12-31, 11:27
Medlem
danne9king9s avatar
Hittar ingen kartong. Är ju ändå 3 år sen jag köpte datorn...
Hur som helst så kommer jag ju inte heller in dit där man skriver koden/nyckeln så vad är det för problem och hur löser jag det?
Citera
2015-12-31, 12:49
Medlem
Leta rätt på tex: KMSpico 10.1.8 FINAL + Portable (Office and Windows 10 Activator) [TechTools]
Finns på tex TPB mfl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in