Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-30, 11:46
  #1
Medlem
mi:nes avatar
Jag ser mer och mer att tjejer går med träningstights/leggings, gärna med fartränder och andra tryck, i kombination med kanske en blus och skinnjacka. Tyvärr så har ingen av mina kvinnliga bekanta fått för sig att bära den kombinationen, så de kan inte hjälpa mig i att besvara frågan: Varför?
Självklart får man ha på sig precis vad man vill, men jag blir lite förbryllad då även jag, som inte alls är intresserad av mode, ser att det är två väldigt skilda stilar i en och enligt det lilla jag vet så är det tabu att blanda på det sättet.

Exempel:
Klackskor, svarta, ankellånga tights med stor, rosa WORKOUT-text, skjorta med grovstickad tröja ovanpå, fullsminkad och styleat hår.

Eller boots, lila/rosa/röd-mönstrade tights tillsammans med dyr t-shirt och skinnjacka?

Har även sett det blandas med blus och kavaj.

Är det bara bekväma byxor? Försöker de effektivisera tiden mellan gymmet och annat? Eller är det helt enkelt så att detta är det nya modet för den moderna kvinnan som balanserar familj, jobb och hälsa? Jag misstänker att det inte har något med fysisk ansträngning att göra då det oftast inte är en väska stor nog för övriga tillbehör för ett träningspass med i bilden, utan det brukar bara var en lite handväska.
Citera
2015-12-30, 11:57
  #2
Medlem
johanjosefssons avatar
Det ser förjävligt ut. Det finns ingen tanke bakom det förutom att passa in och följa strömmen. Någon blåst kändis har väl haft det på sig och sedan följer fjortisarna efter detta. Samma sak med gummistövlar och hål i byxorna.
Citera
2015-12-30, 12:10
  #3
Medlem
nedboys avatar
Det vanligaste är väl att det är tonårstjejer som springer omkring i träningstajts på stan? De lite äldre tjejerna har mer vardagsleggings på sig.

Vanligt är att det tjejer som inte har (eller tror att de inte har) kroppar som passar i dessa typer av underbara byxor ofta försöker komma med lustiga utspel som att det inte är snyggt eller att det är dålig still med mera.

Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Det ser förjävligt ut. Det finns ingen tanke bakom det förutom att passa in och följa strömmen. Någon blåst kändis har väl haft det på sig och sedan följer fjortisarna efter detta. Samma sak med gummistövlar och hål i byxorna.

Njaä... leggings är väl den sexigaste typen av byxor en tjej kan ha på sig? Just träningstajts är också sjukt sexigt. Däremot så ser det väl lite fel ut om en tjej skulle gå på krogen i träningstajts?
Citera
2015-12-30, 12:30
  #4
Medlem
mi:nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det vanligaste är väl att det är tonårstjejer som springer omkring i träningstajts på stan? De lite äldre tjejerna har mer vardagsleggings på sig.

Vanligt är att det tjejer som inte har (eller tror att de inte har) kroppar som passar i dessa typer av underbara byxor ofta försöker komma med lustiga utspel som att det inte är snyggt eller att det är dålig still med mera.
Jag tycker mig se väldigt spridda åldrar, men det stämmer nog att det inte spritt sig till 30+ ännu. Dock är det förvånansvärt hög ålder för att det skulle vara en tonårsgrej. Och jag ser det på väldigt stort spektra av kroppsformer.
Citera
2015-12-30, 12:34
  #5
Medlem
Känns lite som "förorts/ghetto" mode vill jag påstå. Och massa Instagram selfies på det!
Citera
2015-12-30, 12:51
  #6
Medlem
BeatConducters avatar
Har dom en schyst röv så är det juh ingen skada direkt, värre när feta brudar har det
Citera
2015-12-30, 13:31
  #7
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mi:ne
Jag ser mer och mer att tjejer går med träningstights/leggings, gärna med fartränder och andra tryck, i kombination med kanske en blus och skinnjacka. Tyvärr så har ingen av mina kvinnliga bekanta fått för sig att bära den kombinationen, så de kan inte hjälpa mig i att besvara frågan: Varför?
Självklart får man ha på sig precis vad man vill, men jag blir lite förbryllad då även jag, som inte alls är intresserad av mode, ser att det är två väldigt skilda stilar i en och enligt det lilla jag vet så är det tabu att blanda på det sättet.

Exempel:
Klackskor, svarta, ankellånga tights med stor, rosa WORKOUT-text, skjorta med grovstickad tröja ovanpå, fullsminkad och styleat hår.

Eller boots, lila/rosa/röd-mönstrade tights tillsammans med dyr t-shirt och skinnjacka?

Har även sett det blandas med blus och kavaj.

Är det bara bekväma byxor? Försöker de effektivisera tiden mellan gymmet och annat? Eller är det helt enkelt så att detta är det nya modet för den moderna kvinnan som balanserar familj, jobb och hälsa? Jag misstänker att det inte har något med fysisk ansträngning att göra då det oftast inte är en väska stor nog för övriga tillbehör för ett träningspass med i bilden, utan det brukar bara var en lite handväska.


Endast trachiga människor går runt på det viset. De är lata och det är samma typ av människor som springer i joggingbyxor dygnet runt bara att detta ser ännu värre ut.

Det är av lathet och för att de inte har någon moral eller anständighet.


Ingen anständig kvinna skulle gå klädd i det skittet.
Citera
2015-12-30, 13:33
  #8
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det vanligaste är väl att det är tonårstjejer som springer omkring i träningstajts på stan? De lite äldre tjejerna har mer vardagsleggings på sig.

Vanligt är att det tjejer som inte har (eller tror att de inte har) kroppar som passar i dessa typer av underbara byxor ofta försöker komma med lustiga utspel som att det inte är snyggt eller att det är dålig still med mera.



Njaä... leggings är väl den sexigaste typen av byxor en tjej kan ha på sig? Just träningstajts är också sjukt sexigt. Däremot så ser det väl lite fel ut om en tjej skulle gå på krogen i träningstajts?


Leggings och liknande är för det första INGA BYXOR.

Leggings är som strumpbyxor man kan ha det under en kjol/klänning.

Det ser förjävligt ut som att man inte har någon stil.

En kvinna med minsta lilla anständighet skulle aldrig gå klädd så.
Citera
2015-12-30, 14:28
  #9
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Leggings och liknande är för det första INGA BYXOR.

Leggings är som strumpbyxor man kan ha det under en kjol/klänning.

Det ser förjävligt ut som att man inte har någon stil.

En kvinna med minsta lilla anständighet skulle aldrig gå klädd så.

Du har nog missförstått vad leggings är tror jag? Givetvis är det byxor. Strumpbyxor har man lämpligt vis under en kjol men dessa har man absolut inte under någon kjol:
bild

Att du tycker det ser förjävligt ut är helt i sin ordning. Själv så är jag inte så dömande och jag tycker också att det kan vara snyggt.
Citera
2015-12-30, 14:40
  #10
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Du har nog missförstått vad leggings är tror jag? Givetvis är det byxor. Strumpbyxor har man lämpligt vis under en kjol men dessa har man absolut inte under någon kjol:
bild


Ifall jag har missuppfattat så har nog någon miljard till av jordens invånare gjort det och även hela länder.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-campaign.html

Leggings ser man hela rumpan och främre könets form eller hur ? Då måste man ha en klänning eller liknande som går ner och täcker rumpan och könet annars visar man för Guds skull allt.


Citat:
Att du tycker det ser förjävligt ut är helt i sin ordning. Själv så är jag inte så dömande och jag tycker också att det kan vara snyggt.

Ja det tycker jag verkligen man ser ju hela könet och rumpan på personerna som har det på sig.


Jag håller dock med dig att det är främst yngre tjejer man ser i leggings, tights, medmera.
__________________
Senast redigerad av bergwall94 2015-12-30 kl. 14:43.
Citera
2015-12-30, 16:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Ifall jag har missuppfattat så har nog någon miljard till av jordens invånare gjort det och även hela länder.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-campaign.html

Leggings ser man hela rumpan och främre könets form eller hur ? Då måste man ha en klänning eller liknande som går ner och täcker rumpan och könet annars visar man för Guds skull allt.

nej: http://media.petitefemme.se/2014/03/calzedonia1.jpg
Citera
2015-12-30, 17:00
  #12
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Ifall jag har missuppfattat så har nog någon miljard till av jordens invånare gjort det och även hela länder.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-campaign.html

Leggings ser man hela rumpan och främre könets form eller hur ? Då måste man ha en klänning eller liknande som går ner och täcker rumpan och könet annars visar man för Guds skull allt.




Ja det tycker jag verkligen man ser ju hela könet och rumpan på personerna som har det på sig.


Jag håller dock med dig att det är främst yngre tjejer man ser i leggings, tights, medmera.

Men den miljard du hänvisar till är ju muslimer för guds skull. Där vill majoriteten att kvinnor ska gå med burka, niqab och annat kvinnoförnedrande. Jag talar givetvis inte om dessa människor. Jag talar om de som lever på 2000-talet och är någorlunda sekulära. Jag antar också att TS riktar sig mot det svenska samhället?

Att man ser rumpan är väl något man gör i jeans också? Det är bara naturligt. Alla har vi en rumpa och det är väl inget att gömma på? Eller ska man skämmas för rumpan? Jag förstår inte vad du har för problem med att människor har rumpor?

Det är också vanligt att byxorna sitter så det inte formar sig runt könet eftersom det ser snyggare ut. Men det är helt korrekt av dig att där sitter vanligtvis ett kön mellan benen på flickor (om inte muslimer har varit där försökt skära bort fittan som de så gärna vill av någon sjuk anledning). Det finns givetvis de tjejer som gillar att dra åt sina leggings runt fittan så det bildar en liten bulle eller en så kallad kamel-tå. De trivs väl med att det ger killar en möjlighet att kolla in dem mellan benen? I vilket fall så är det väl upp till dem hur de vill göra? Det är väl ingenting som vare sig du eller jag har någonting med att göra? Att vissa tjejer faktiskt gör så tenderar också att vara helt korrekt enligt naturen och vårt arv så det ska man väl inte då klaga på heller?

Men eftersom du verkar föredra hur klädkoden ser ut i Qatar och samtidigt har så hårda synpunkter på hur flickor klär sig i Sverige så kan man undra vad du gör här? Vill du inte hellre bo i Qatar då? Jag tycker dock synd om kvinnor i Qatar som inte får bestämma över sig själva? Förjävligt!

Här har du en bild till, ser riktigt snyggt och fint ut tycker jag.
bild
Vad är problemet med detta?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback