• 1
  • 2
2015-12-30, 14:16
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Testade Marginalen. Det gick i alla fall igenom. De skall skicka hem nått papper, får se vad som händer.
Berätta gärna hur det gick sen så man vet att det fortfarande är ett fungerande alternativ för de med anmärkningar.
Citera
2016-01-02, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Berätta gärna hur det gick sen så man vet att det fortfarande är ett fungerande alternativ för de med anmärkningar.

Japp, återkommer så fort jag hör något ifrån dem.
Citera
2016-01-08, 05:12
Medlem
OkQ8 ger EJ längre ut kort.

Så det TIPSET kan vi avskriva (vanligt förekommande i andra trådar med)
Citera
2016-01-08, 14:57
Medlem
Marginalen funkar utmärkt!

Inga problem, riktigt visa kort, bra hemsida.

Minus för att bara bankdroid funkar i appform
Citera
2016-01-08, 15:29
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Testade Marginalen. Det gick i alla fall igenom. De skall skicka hem nått papper, får se vad som händer.

Och det här med lagar hit och dit. Jag påtalade detta för ICA. Det sa att de har sin policy och att jag var fri att driva det vidare som jag ville.

Uppenbarligen skiter bankerna i det här. Jag förstår dem väl till viss del. Men komiken i att jag inte får göra detta, med jobb, tillgångar och sparande medans en anonym flykting får ett kort utan problem och dessutom pengar av staten...

Så att du inte har någon koll på din privatekonomi är någon anonym flyktings fel? (som kanske har/haft 100 koll på sin ekonomi) haha
Citera
2016-01-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Så att du inte har någon koll på din privatekonomi är någon anonym flyktings fel? (som kanske har/haft 100 koll på sin ekonomi) haha

Poängen var att någon som inte ens kan identifiera sig får kort, konto samt pengar av staten, medans jag som arbetar, numera har koll, tillgångar och liknande inte ens kunde få ett debit kort.
Citera
2016-01-08, 16:07
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Poängen var att någon som inte ens kan identifiera sig får kort, konto samt pengar av staten, medans jag som arbetar, numera har koll, tillgångar och liknande inte ens kunde få ett debit kort.

Alla banker har ID-krav för att öppna konto. Det är nog det enda villkoret, att man kan identifiera sig.
Citera
2016-01-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe

Marginalen gick utmärkt.

Tre bankdagar så kom kortet hem i brevlådan.
Riktigt visa.

Enda nackdelen är att det inte finns en ren app för Android (iOS har dock).

Mycket bra kundtjänst med.
Citera
2016-01-10, 18:21
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Marginalen gick utmärkt.

Tre bankdagar så kom kortet hem i brevlådan.
Riktigt visa.

Enda nackdelen är att det inte finns en ren app för Android (iOS har dock).

Mycket bra kundtjänst med.
Vad bra!
Marginalen känns som ett bra alternativ om man jämför med vissa rötna banker.
Citera
2016-01-10, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

Klart dom inte behöver ha koll på sin ekonomi för att pengarna rullar in oavsett vilket.
Citera
2017-03-21, 13:40
Medlem
frank_pes avatar
Såg att 24Money också skall ge kort till de med betalningsanmärkningar men de är en del avgifter som inte de flesta andra banker kör med t.ex

Ansökningsavgift 199 kr
Saldoförfrågan i automat 8 kr
Nekat uttag i automat 8 kr

Det verkar också vara en månadsavgift på 39 kr bara för att ha ett konto hos banken om jag inte fattar fel

Finns det andra banker med dessa avgifter också?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in