2005-11-09, 21:36
Medlem
Fabelmakarens avatar
Cutting crew: I just died in your arms
Citera
2005-11-09, 21:45
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabelmakaren
Cutting crew: I just died in your arms

Ah, takes you right back... min "favorit" r den dr j-a Lemon Tree. Ett kta krkmedel. Har helt lyckats frtrnga gruppens namn.
Citera
2005-11-09, 21:47
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Ah, takes you right back... min "favorit" är den där j-a Lemon Tree. Ett äkta kräkmedel. Har helt lyckats förtränga gruppens namn.
Dom hade ett passande namn, "Fool's garden".

Dom finns fortfarande, lever väl på gamla meriter.. http://www.foolsgarden.de/
Citera
2005-11-09, 21:49
Medlem
Spin Doctors - Two princes
Citera
2005-11-09, 22:03
Medlem
Lskigs avatar
kanske gr nn sur nu nr jag kallar deras favoritgrupp fr OHW men tv ltar jag gillar som jag aldrig hrt talas om gruppen tidigare eller hrt ngon annan lt med i efterhand r:
Berlin - Take My Breath Away
Fr David - Words
Citera
2005-11-09, 22:04
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
Dom hade ett passande namn, "Fool's garden".

Dom finns fortfarande, lever vl p gamla meriter.. http://www.foolsgarden.de/

Isch... just det. Tack.
Citera
2005-11-09, 23:36
Medlem
Babylon Zoo "Spaceman", dngan som blev stor efter att ha varit med i en jc-reklam i mitten av 90-talet. Sngaren var extremt kaxig vill jag minnas.
Jag tror inte att skivan var s srskilt mycket att ha eftersom jag hittade den samma dag som den slpptes begagnad...
Han var ven med i en dokumentr om just one hit wonders dr han konstaterade att det tminstone r "better to be a one hit wonder than a none hit wonder".
Citera
2005-11-10, 00:35
Medlem
Madchilds avatar
Den lten som ploppar upp i mitt huvud r Eve of Destruction - Barry MacGuire..? Riktigt skn lt visserligen..!
Citera
2005-11-10, 01:10
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
kanske gör nån sur nu när jag kallar deras favoritgrupp för OHW men två låtar jag gillar som jag aldrig hört talas om gruppen tidigare eller hört någon annan låt med i efterhand är:
Berlin - Take My Breath Away
Fr David - Words
Det där är absolut två OHW:s.

Några svenska;

Fame - Give me your love
Troll - Jimmy Dean
Attack - Ooa Hela Natten
Emilia - Big Big World
Arne Qvick - Rosen
Visitors - Nothing to write home about
Angel - Sommaren I City
Nationalteatern - Livet är en fest
So What - I Was Lucky
Citera
2005-11-10, 01:16
Medlem
roccs avatar
Citat:
Nationalteatern - Livet r en fest
hmmpff

Barn av vr tid, Men bara om min lskade vntar, Hanna frn Arlv, Sent en lrdagkvll, Jack the ripper, Kolla kolla, etc etc etc
Citera
2005-11-10, 01:19
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
hmmpff

Barn av vår tid, Men bara om min älskade väntar, Hanna från Arlöv, Sent en lördagkväll, Jack the ripper, Kolla kolla, etc etc etc
"Livet är en fest" överskuggar alla dom där låtarna, i alla fall bland många som inte var med på den tiden eller lyssnar på progg. Så jag tycker nog att den kan klassas som en OHW, någolunda i alla fall.

Tar definitionen igen; In the music industry, a one-hit wonder is an artist who is generally known for only one hit single
Citera
2005-11-10, 01:29
Medlem
roccs avatar
Citat:
"Livet är en fest" överskuggar alla dom där låtarna, i alla fall bland många som inte var med på den tiden eller lyssnar på progg. Så jag tycker nog att den kan klassas som en OHW, någolunda i alla fall.

Tar definitionen igen; In the music industry, a one-hit wonder is an artist who is generally known for only one hit single
Nja.. nje... nej nej... Kan hålla med om att de andra inte är lika kända som livet är en fest men barn av vår tid är ändå klassad som en modern klassiker som väldigt många känner till... Nationalteatern är en mycket berömd och folkkär grupp i Sverige och det beror definitivt endast inte på "Livet är en fest"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in