Jag har fått ett arv på 150,000 (etthundrafemtiotusen) kr. Har ingen lust för att resa eller köpa något speciellt just nu. Så tankarna hur jag ska få dessa att växa går sådär.
Jag har noll koll på aktier, fonder & dylikt därför är jag inte intresserad av att investera i det.
Så har en tanke som går runt i skallen. Om jag köper en tom tomt och gör om denna till vinterförvaring av båtar/husvagnar, vilket jag vet det finns ont om då vi har båt i familjen & hamnen saknar vinterförvaringsplats.
Finns mindre mark till salu för 150-200 000kr. Kvm för detta priset varierar ju, men finns på t.ex. blocket där jag bedömer med
ÖGONMÅTT att det finns plats för 20-25 båtar/husvagnar. Relativt nära vatten samt hamnar. Om jag t.ex. har en årsavgift på 3000 kr, borde det med snabb tanke bli:
3000x20= 60000 kr om året.
Vilket kommer ta 3,5 år innan dessa pengarna är intjänade igen (beräknat på att alla platser är fulla på öppningsdagen).
Staket runt tomten mm är inte inräknat.
Detta ovan är givetvis en enkel beräkning. Går gärna in på djupet.
Så kom med tips och råd, hjälp mig med tankarna. Eller så är kanske detta en dum idé, förklara då gärna varför. mvh