2009-10-09, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
Klart jag säger till hur det går , har du några önskemål om spel jag ska prova att mixtra ihop ? För jag har inte så många idéer på lager så jag bara kan slänga fram dom. Det är mest bara Zelda och Super smash som jag tittar lite på :P Men vet inte om super smash är okej bland spelen (nej jag har inte hunnit plugga in hela listan i huvudet än :P)

Fick ju hem ett 100pack med skivor så du kan ju ge flera förslag på vilka spel jag bör testa :P

www.thepiratebay.com ->Wiispel/top100

där har du lite inspiration tror jag
Citera
2009-10-09, 13:21
Medlem
Ryougis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accentify
Köp ett Wii och behåll GC kontrollerna

Problemet är att, jag sålde mitt GC till honom. Har inte använt det på ca 1 år, om inte mer.
Citera
2009-11-21, 17:46
Bannlyst
Game boy advance och Gamecube

Kan man köpa Game boy advance nytt? I så fall var? Om man inte kan det funderar jag på Gamecube, vilket borde finnas nytt? Finns det i så fall spel man kan känna igen från Nintendo där? Det gäller Game boy advance med.
Citera
2009-11-22, 11:45
Medlem
Magnu5s avatar
Ytterst tveksam till att du skulle kunna hitta dessa sprillans nya i butik, kanske om du har extrem tur. Söker man lite på blocket och tradera hittar man en del konsoler. Vad det gäller Gameboy advance, se till att köpa någon av modellerna med bakgrundsbelyst skärm, alltså SP eller Micro. Första utgåvan av GBA är nästintill värdelös att försöka spela på dessutom är den groteskt ful. Angående Gamecube så är det nog detsamma som gäller, får du chansen att köpa en så ta den, en av de mest underskattade konsolerna enligt mig. Se bara till att du har en 28" tjocktv att spela på för den rätta känslan
Citera
2009-11-22, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magnu5
Ytterst tveksam till att du skulle kunna hitta dessa sprillans nya i butik, kanske om du har extrem tur. Söker man lite på blocket och tradera hittar man en del konsoler. Vad det gäller Gameboy advance, se till att köpa någon av modellerna med bakgrundsbelyst skärm, alltså SP eller Micro. Första utgåvan av GBA är nästintill värdelös att försöka spela på dessutom är den groteskt ful. Angående Gamecube så är det nog detsamma som gäller, får du chansen att köpa en så ta den, en av de mest underskattade konsolerna enligt mig. Se bara till att du har en 28" tjocktv att spela på för den rätta känslan

Tack för informationen. Svårt det där med GBA då och Gamecube med. Får fundera på något annat kanske.
Citera
2009-11-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outo
Tack för informationen. Svårt det där med GBA då och Gamecube med. Får fundera på något annat kanske.

Wii? Då kan du även spela GC spel och för GBA kan du ju köpa en DS (alla versioner klarar dock inte GBA om jag minns rätt) och detta borde du kunna hitta nytt. :P
Senast redigerad av kr0owe 2009-11-22 kl. 13:31.
Citera
2009-11-22, 15:03
Moderator
Falukropps avatar
Jag beställde hem ett GBA Micro för bara några månader sedan, mest bara för att den är så satans cool. Perfekt att ha med sig i fickan också, då den är löjligt liten.

Beställde den här. Min var dock silverfärgad och inte homofilbetonat rosametallic; http://www.spelbutiken.se/catalog/pr...-pink--for-gba

Annars kan du ju köpa hem en DS Lite. De har 100% kompatibilitet med GBA-spel, och dessutom mycket skarpare och bättre skärm än säg en GBA SP.
Citera
2009-11-23, 01:32
Medlem
Magnu5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Jag beställde hem ett GBA Micro för bara några månader sedan, mest bara för att den är så satans cool. Perfekt att ha med sig i fickan också, då den är löjligt liten.

Beställde den här. Min var dock silverfärgad och inte homofilbetonat rosametallic; http://www.spelbutiken.se/catalog/pr...-pink--for-gba

Annars kan du ju köpa hem en DS Lite. De har 100% kompatibilitet med GBA-spel, och dessutom mycket skarpare och bättre skärm än säg en GBA SP.

Du är en sannerligen en av mina FB idoler Falukropp det känns som allt jag gör har du redan gjort
Var faktiskt inne på den sidan tidigare idag och tänkte beställa men avskräcktes av färgen och att det stod att den var slut i lager. Men du lyckades alltså beställa en silvrig därifrån, hur pass ny var den?
Citera
2009-11-23, 01:40
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Du är en sannerligen en av mina FB idoler Falukropp det känns som allt jag gör har du redan gjort
Var faktiskt inne på den sidan tidigare idag och tänkte beställa men avskräcktes av färgen och att det stod att den var slut i lager. Men du lyckades alltså beställa en silvrig därifrån, hur pass ny var den?

Den var sprojlans ny. Men jag antar att DBA Micro är en utgången modell, vem fan skulle köpa en sådan bortsett från folk som vill ha dem bara för sakens skull, när man lika bra kan köpa en DS som faktiskt gör samma jobb bättre? :>
Det vore ju inte helt otippat om det var ett restlager de hade inne när jag köpte den.

[edit] Men testa att maila dem, det må ju vara hänt att de har nåt demoex eller nåt sånt kvar. Om inte annat kan du ju höra om de kommer få in fler av dem.
Senast redigerad av Falukropp 2009-11-23 kl. 01:43.
Citera
2009-11-23, 10:55
Bannlyst
Finfint, där finns det ju! Om det är DS eller någon annan som har två skärmar, det tycker jag är krångligare. Enkelt ska det vara! Varför är det två skärmar på Nintendo DS?
Senast redigerad av Outo 2009-11-23 kl. 11:01.
Citera
2009-11-23, 11:50
Medlem
Magnu5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outo
Finfint, där finns det ju! Om det är DS eller någon annan som har två skärmar, det tycker jag är krångligare. Enkelt ska det vara! Varför är det två skärmar på Nintendo DS?

De dubbla skärmarna är faktiskt inte så jobbigt som man kan tro, den nedre skärmen är dessutom tryckkänslig så många spel går helt enkelt ut på att styra det som sker på den övre med den tryckkänsliga skärmen. Sen har det twistats i diverse olika kombinationer, ibland är den ena skärmen helt enkelt en informationstavla som man kollar på ibland, ibland spelar man med konsollen på höjden, lite som att läsa en bok. Men super mario är fortfarande super mario, dvs du styr med styrkorset och hoppar med a och så vidare. Så även om det är två skärmar så betyder det inte att man måste fara med blicken kors och tvärs.

Undantaget är väl "The world ends with you" där saker och sker överallt något som jag fann lite enerverande och la ner det spelet.

Jag vill också passa på att understryka att ett Nintendo Wii är helt och hållet kompatibelt med alla GameCube spel det enda som behövs är de rätta handkontrollerna vilka det finns uttag för på wii:et. Likaså är Nintendo DS lite (och phat), kompatibelt med alla GBA spel. Dock inte med GBC eller tidigare.

Jag skickade förresten ett mail till företaget ovan och fick svaret att det var oklart hurvida de skulle få in GBA micro igen...
Citera
2009-11-24, 21:54
Bannlyst
Citat:
De dubbla skärmarna är faktiskt inte så jobbigt som man kan tro, den nedre skärmen är dessutom tryckkänslig så många spel går helt enkelt ut på att styra det som sker på den övre med den tryckkänsliga skärmen. Sen har det twistats i diverse olika kombinationer, ibland är den ena skärmen helt enkelt en informationstavla som man kollar på ibland, ibland spelar man med konsollen på höjden, lite som att läsa en bok. Men super mario är fortfarande super mario, dvs du styr med styrkorset och hoppar med a och så vidare. Så även om det är två skärmar så betyder det inte att man måste fara med blicken kors och tvärs.

Undantaget är väl "The world ends with you" där saker och sker överallt något som jag fann lite enerverande och la ner det spelet.

Jag vill också passa på att understryka att ett Nintendo Wii är helt och hållet kompatibelt med alla GameCube spel det enda som behövs är de rätta handkontrollerna vilka det finns uttag för på wii:et. Likaså är Nintendo DS lite (och phat), kompatibelt med alla GBA spel. Dock inte med GBC eller tidigare.

Jag skickade förresten ett mail till företaget ovan och fick svaret att det var oklart hurvida de skulle få in GBA micro igen...

Jaha, stort tack för hjälpen! Helt klart intressant. Just nu spelar jag på datorn, har betalt på en sida och spelar gamla roliga spel. Men va gäller super Mario då så används bara en skärm då, eller så är bilden delad.

Hmm, kanske det får bli Wii i så fall, om inte det fungerar, en grej som jag har tänkt. Går det att koppla in handkontroller till datorn? Exempelvis nes-handkontroller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in