Citat:
Ursprungligen postat av Outo
Finfint, där finns det ju! Om det är DS eller någon annan som har två skärmar, det tycker jag är krångligare. Enkelt ska det vara! Varför är det två skärmar på Nintendo DS?
De dubbla skärmarna är faktiskt inte så jobbigt som man kan tro, den nedre skärmen är dessutom tryckkänslig så många spel går helt enkelt ut på att styra det som sker på den övre med den tryckkänsliga skärmen. Sen har det twistats i diverse olika kombinationer, ibland är den ena skärmen helt enkelt en informationstavla som man kollar på ibland, ibland spelar man med konsollen på höjden, lite som att läsa en bok. Men super mario är fortfarande super mario, dvs du styr med styrkorset och hoppar med a och så vidare. Så även om det är två skärmar så betyder det inte att man måste fara med blicken kors och tvärs.
Undantaget är väl "The world ends with you" där saker och sker överallt något som jag fann lite enerverande och la ner det spelet.
Jag vill också passa på att understryka att ett Nintendo Wii är helt och hållet kompatibelt med alla GameCube spel det enda som behövs är de rätta handkontrollerna vilka det finns uttag för på wii:et. Likaså är Nintendo DS lite (och phat), kompatibelt med alla GBA spel. Dock inte med GBC eller tidigare.
Jag skickade förresten ett mail till företaget ovan och fick svaret att det var oklart hurvida de skulle få in GBA micro igen...