2015-12-27, 21:43
Medlem
Hallå alla,

Jag ska snart flytta utomlands och behöver snabbt bli av med hela mitt bohag. Jag har hört att det finns företag som gör exakt detta. Gör ett hembesök, värderar grejerna och kör bort allt.

Finns det några som har koll på detta och kan tipsa om företag i Uppsala-regionen? Jag är inte speciellt bekymrad över att få bra pris, mest att bli av med allt så fort som möjligt utan att själv behöva göra allt jobb.

Blocket är ett sätt men det tar mycket tid och energi att sälja en grej i taget. Har dessutom tidsbrist.

Tacksam för all hjälp!
Citera
2015-12-27, 21:46
Medlem
Det är väl mest dödsbo det handlar om, när det gäller hantering av hela hem. Men det kanske funkar med ditt alternativ också. Sök på "köper dödsbo" i Uppsala. Annars hämtar Framtid och Erikshjälpen, men då får du inget betalt, men däremot grejorna bortforslade. Annars är det nog bara Blocket som gäller, om du inte har någon lokal loppis i närheten som kan ge dig en summa för hela kalaset. Har du "Lauritz.com" i närheten så är det också ett alternativ, då auktioneras dina prylar ut.
Citera
2015-12-28, 05:42
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Annars kan du ju bara ta en bild på ditt hem och lägga upp som bortskänkes

I annonsen skriver du sedan vad där finns och så vidare. Annars kan du ju be en vän ta över bostaden medan du är borta och i gengäld sälja av grejer därifrån + bo gratis om denne vill.
Citera
2015-12-28, 12:29
Medlem
Borde inte vara något större bekymmer att hitta köpare till allt om priset är rätt finns väl företag som åker omkring och köper upp i stort sett hela hem. Hittar du inga företag så lägg ut en annons på blocket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in