Jag såg att Arla hade en anons häromdagen i GP (Göteborgs-Posten) där man sade något i stil med: Nu har vi äntligen infört de mer lätthanterliga 1,5L förpackningarna. Sedan var det en bild på ett barn som försökte hälla upp mjölk i ett glas från en 2L och spillde. Vill ha kvar 2L förpackningen!
Jag såg att Arla hade en anons häromdagen i GP (Göteborgs-Posten) där man sade något i stil med: Nu har vi äntligen infört de mer lätthanterliga 1,5L förpackningarna. Sedan var det en bild på ett barn som försökte hälla upp mjölk i ett glas från en 2L och spillde. Vill ha kvar 2L förpackningen!
Ungjävlar kan ha en 1 liters!!!
Jag vill ha 2 liters!
Hmm justja. Vi i norrland har ju annorlunda tetrapack (vi har norrmejerier) kom jag nu på. Vi har andra 1 litersförpackningar som de flesta kör med medans era 1 liters är mer avlånga och fyrkantiga, våra har mer behändig from vill jag säga. Då förstår jag.
Ny har jag mailat arla och frågat vafan dom håller på med.
Jag uppmanar andra att göra samma sak!
-----------------------------------------------------------------------
VARFÖR!
Varför har ni tagit bort 2L förpackningarna!?
I Göteborg har vi länge varit förskonade från denna idioti med 1.5 liters förpackningar som är för lite för att köpa en och för mycket om man köper 2 åt gången.
Men nu i veckan så var det slut på friden, bara 1.5L förpackningar så långt mitt öga såg!
Min fråga är VARFÖR!? Skall vi nu behöva släpa hem 2 paket istället för ett?
Kom inte och säg att det är smidigare, skall ni minska ner 1 liters till 1/5 liters också nudå eller?
Ny har jag mailat arla och frågat vafan dom håller på med.
Jag uppmanar andra att göra samma sak!
-----------------------------------------------------------------------
VARFÖR!
Varför har ni tagit bort 2L förpackningarna!?
I Göteborg har vi länge varit förskonade från denna idioti med 1.5 liters förpackningar som är för lite för att köpa en och för mycket om man köper 2 åt gången.
Men nu i veckan så var det slut på friden, bara 1.5L förpackningar så långt mitt öga såg!
Min fråga är VARFÖR!? Skall vi nu behöva släpa hem 2 paket istället för ett?
Kom inte och säg att det är smidigare, skall ni minska ner 1 liters till 1/5 liters också nudå eller?
Mvh Dennis.
Varför inte köpa två 1 liters? Hursomhelst så är detta dagens i-landsproblem
Jag ska också maila dom.
Jag vill inte köpa 2 en litare och jag vill inte köpa 1,5 jag vill ha 2 liter. Samma problem är det med filen den finns ju bara i 1 litare. Det har jag mailat om, med svaret det är ingen efterfrågan på 2 l filmjölk. Nähä men bollnäsfilen är i 2 litare.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!