2015-12-27, 09:43
Medlem
LisebergetXDs avatar
Hej

Vart på loppis förra veckan så hittade jag en cd väska med massa dvd och cd som folk glömt .
Bland dem låg en Windows 7 Professional Recovery skiva från ASUS som jag vart nyfiken på om den fungerade i en virtuell maskin (i mitt fall VMWare Workstation). Ja den bootade skivan men när man kom till installationen så kom denna ruta upp (klicka på länk för bild)http://i.imgur.com/rLyhndt.png

Nån som vet vad man ska göra ? Vilken fil ska man gå in o ändra manufacturer på m.m ?

Tack i förhand!
Citera
2015-12-27, 10:25
Medlem
M1159s avatar
Din dators konfiguration stämmer inte med den dator skivan är avsedd för, det är inget du kan ändra på.
Citera
2015-12-27, 10:29
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Din dators konfiguration stämmer inte med den dator skivan är avsedd för, det är inget du kan ändra på.
Precis, recovery skivor är för vissa modeller, både praktiskt och korkat på samma gång!
Citera
2015-12-27, 12:16
Medlem
En väg runt kan vara att installera licensen på rätt dator, därefter göra en image (VHD) av installationen på hårddisken och därefter boota upp VM från den diskfilen. Det strider troligen mot microsofts licensvillkor, men många utav dessa OEM-varianter aktiverar faktiskt ok på fel hårdvara.
Citera
2015-12-29, 21:47
Medlem
LisebergetXDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Okej men hur ser man vilken ASUS modell det ska vara till ? Eller kan man man installera det på vilken asus dator som helst ?
Citera
2015-12-29, 22:38
Medlem
M1159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisebergetXD
Okej men hur ser man vilken ASUS modell det ska vara till ? Eller kan man man installera det på vilken asus dator som helst ?

Om det inget står på skivan så vet inte jag heller.
Den fungerar på den ASUS modell/konfiguration som skivan gäller för, det inkluderar knappast alla ASUS datorer.
Men prova är ju inte så dumt.
Citera
2015-12-30, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisebergetXD

kolla vad skivan innehåller , möjligen finns där en katalog som heter asus och har du tur så finns där någon textfil med namn o modell

Med vänlig hälsning
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in