Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-11, 22:25
  #157
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos Locos
Vore det inte bättre om du läser tråden, du hittar alla svar där.

Du kan inte ha alla bollar hemma och sitter och hittar på scenarion, du vet ju inte ens vem som är aktuell förare, medveten om att detta är Flashback men du framstår dessvärre som en idiot när du krigar med alla i tråden som försöker vara objektiva.
Polisen har ju gjort en annan bedömning än dig...........

Polisen kunde inte sätta dit mördaren mot sitt nekande såklart. Tror du han höll hastigheten? Alla vet vem som körde och läste du fler poster skulle du se att jag också vet. Jag tror du missuppfattade mig.
Objektiv är man inte för att man försöker försvara en räcerförare med näbbar och klor, som kört ihjäl två personer
Citera
2017-09-16, 19:58
  #158
Medlem
småsurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Jag vet inte vad som är fel på dig.

Vi har en erkänt duktig ex-racerförare (med allt vad det innebär) som kör på huvudled i en bil med bra aktiv säkerhet. Hastighet kanske över skyltat vilket ungefär 9 av 10 gör mest varje dag ute på landsbygden.
Sen har vi en halvapa (ev. påverkad) som uppenbarligen skiter i väjningsplikten när han ska ut på en större led.
Och du är alltså upprörd över att killen på huvudleden inte kunde undvika att köra på halvapan.
ursäkta att jag bumpar tråden, det har hänt mig flera gånger att precis när jag kommer "över krönet" mot olycksplatsen så startar en bil eller lastbil från stillastående och kör ut i vägbanan framför mig. precis så som jag tänker mig att det är troligt att de döda blattenegrerna körde, visst är det även troligt att blattenegrerna bara körde rakt ut i vägen men det är dessutom mest troligt att den ökände racerföraren låg i 200+.

synd på fin bil!
Citera
2017-09-18, 23:39
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Polisen kunde inte sätta dit mördaren mot sitt nekande såklart. Tror du han höll hastigheten? Alla vet vem som körde och läste du fler poster skulle du se att jag också vet. Jag tror du missuppfattade mig.
Objektiv är man inte för att man försöker försvara en räcerförare med näbbar och klor, som kört ihjäl två personer

Nej, det är sant.
Dock så finns det ju andra möjligheter att kolla upp för polisen, exempelvis bromsspår etc.
Har det nu gått i över 100 knyck och mer därtill, tvärnitar du en bil på 2,5 ton för en bil som kör ut framför dig så kan jag garantera att du också finner spår på vägbanan samt också finner spår på bilen.
Visserligen är RS6r byggda som kassaskåp, själv haft en sådan och den krossar det mesta och i detta fall så rörde det sig om en liten Focus, så även om aktuell förare hållit hastigheten så har han klyvt aktuell bil, skulle tippa att vikten är Audi är den dubbla och då träder dessvärre fysiken in.

Och det är svårt att lasta honom för att han hade en bättre bil än pundarna från Dalarna och Gävleborg som bevisligen inte hade något koll om vart de var på väg.

Så detta går inte att förklara bort, tror snarare att olyckan berodde på dessa olyckliga omständigheter och bevisligen så har ju polisen kommit fram till samma sak, eftersom det inte inkommit uppgifter som styrker din sak om att DB varit vållande till vårdslöshet i trafik.

Försvarar ingen racerförare, vet vem han är men känner honom inte.
Försöka bara göra en objektiv bedömning, dock så verkar du vara ute efter en hetsjakt av någon outgrundlig anledning genom att kalla honom för mördare.

Dock så kan jag intyga att hans egenskaper med bil torde vara avsevärt mycket mer omfattande med hans rutin från just bilracing än för gemene man.
Han har hållit på med bilracing under flera år med väldigt snabba bilar och där är man tvungen att exempelvis hålla blicken väldigt långt fram, eftersom man hela tiden måste scanna av framför om eventuella hinder, problem som kan dyka upp.

Tro mig, har själv hållit på med snabba bilar under många år och kör man på bana frekvent så brukar horna ganska snabbt minska när man kör privat även om man vill skoja till det på landsväg och köra lite för snabbt ibland.
Citera
2017-09-26, 12:23
  #160
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos Locos
Nej, det är sant.
Dock så finns det ju andra möjligheter att kolla upp för polisen, exempelvis bromsspår etc.
Har det nu gått i över 100 knyck och mer därtill, tvärnitar du en bil på 2,5 ton för en bil som kör ut framför dig så kan jag garantera att du också finner spår på vägbanan samt också finner spår på bilen.
Visserligen är RS6r byggda som kassaskåp, själv haft en sådan och den krossar det mesta och i detta fall så rörde det sig om en liten Focus, så även om aktuell förare hållit hastigheten så har han klyvt aktuell bil, skulle tippa att vikten är Audi är den dubbla och då träder dessvärre fysiken in.

Och det är svårt att lasta honom för att han hade en bättre bil än pundarna från Dalarna och Gävleborg som bevisligen inte hade något koll om vart de var på väg.

Så detta går inte att förklara bort, tror snarare att olyckan berodde på dessa olyckliga omständigheter och bevisligen så har ju polisen kommit fram till samma sak, eftersom det inte inkommit uppgifter som styrker din sak om att DB varit vållande till vårdslöshet i trafik.

Försvarar ingen racerförare, vet vem han är men känner honom inte.
Försöka bara göra en objektiv bedömning, dock så verkar du vara ute efter en hetsjakt av någon outgrundlig anledning genom att kalla honom för mördare.

Dock så kan jag intyga att hans egenskaper med bil torde vara avsevärt mycket mer omfattande med hans rutin från just bilracing än för gemene man.
Han har hållit på med bilracing under flera år med väldigt snabba bilar och där är man tvungen att exempelvis hålla blicken väldigt långt fram, eftersom man hela tiden måste scanna av framför om eventuella hinder, problem som kan dyka upp.

Tro mig, har själv hållit på med snabba bilar under många år och kör man på bana frekvent så brukar horna ganska snabbt minska när man kör privat även om man vill skoja till det på landsväg och köra lite för snabbt ibland.

Din trovärdighet är noll när du säger att du själv kör som en idiot på landsvägar och kallar de döda för "pundare".

På samma sträcka som den här idioten nu kört ihjäl två helt oskyldiga individer har en och annan ungdom förolyckats för att de, precis som du och David Björk, kände för att leka lite.

Bromsspår eller tjock bil, så mot mördarens nekande kunde polisen givetvis inte göra ett skit. Nu kommer jag, och hela kommunen för alltid belasta grabbhalvan med denna död så lev med det och håll hastigheterna!
Citera
2017-10-30, 12:40
  #161
Medlem
Herr Björk fortsätter att köra som en idiot. Nära en krock förra veckan. Hela hans företag kryllar av idioter som ej borde få vara ute på vägarna!
Citera
2017-11-07, 23:40
  #162
Medlem
karlsoons avatar
Fan är det gamla David Björk som varit ute och raceat. Hans pappa har ett bussbolag vill jag minnas,Björks Buss. Trodde han bodde ute i Kvicksund. Minns att jag för 10 år sedan snodde en brud av honom, helt ostraffat dessutom så en riktig fjant.
Citera
2017-12-25, 11:20
  #163
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenrackare
Herr Björk fortsätter att köra som en idiot. Nära en krock förra veckan. Hela hans företag kryllar av idioter som ej borde få vara ute på vägarna!

Ingen hjärna och inget samvete.

En svensk version av detta: http://www.telegraph.co.uk/news/2017...rians-killing/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback