Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-26, 18:35
  #1
Medlem
gulaLejonets avatar
hej. när jag startade datorn kom jag till första windows inloggningen. sedan kom det upp text, hej. vi har uppdaterat din dator. det finns massa uppdateringar, du hittar dina filer som vanligt ect. texten kom långsamt en mening i taget och skärmen ändrade sakta färg i bakgrunden, från ljusblått till blått till mörkt blått. jag kunde inte klicka vidare och jag hörde att datorn "tuggade " i bakgrunden.

har nyaaste windows men aldrig sett datorn uppföra sig på detta sättet.
var det en automatiskt uppdatering eller virus /spam??
Citera
2015-12-26, 18:38
  #2
Medlem
gulaLejonets avatar
kan tillägga att virus skyddet "genomsökning i realtid" hela tiden stängs av. datorn varnar nu för att datorn inte är skyddad men när jag sätter på den så stängs den av 2 sekunder senare... ??
Citera
2015-12-26, 18:48
  #3
Medlem
1FFs avatar
Låter som en vanlig uppdatering.
Starta om datorn ett par ggr, bättre?

Kör skannrarna i länk #2 och3 i detta inlägg - (FB) Dottern har fått ett facebookvirus.

Vad stängs av efter 2sek?

Vilket skyddsprogram är det som du har?
Citera
2015-12-26, 18:57
  #4
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Låter som en vanlig uppdatering.
Starta om datorn ett par ggr, bättre?

Kör skannrarna i länk #2 och3 i detta inlägg - (FB) Dottern har fått ett facebookvirus.

Vad stängs av efter 2sek?

Vilket skyddsprogram är det som du har?

kär Mcafee och när jag startat om så säger den varje gång att virusskyddet (genomsökning i realtid) är avslagen, och den hoppar bara tillbaka hela tiden
Citera
2015-12-26, 19:06
  #5
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
kär Mcafee och när jag startat om så säger den varje gång att virusskyddet (genomsökning i realtid) är avslagen, och den hoppar bara tillbaka hela tiden

Återkom efter att du kört skannrarna.

Hoppar tillbaka?
Citera
2015-12-26, 19:14
  #6
Medlem
gulaLejonets avatar
verkar funka nu. viruset påkopplat. skumt, har aldrig sett ngt sådan uppdatering innan...
tack
Citera
2015-12-26, 19:17
  #7
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
verkar funka nu. viruset påkopplat. skumt, har aldrig sett ngt sådan uppdatering innan...
tack

Ibland kan en del W.updates ha den effekten på skyddsprogram.

Är det betal eller gratis McAfee?
Citera
2015-12-26, 20:26
  #8
Medlem
gulaLejonets avatar
det är betalversionen
Citera
2015-12-26, 20:36
  #9
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
det är betalversionen


Ok.

Hoppas det fortsätter funka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback