2015-12-26, 13:01
Medlem
Håller detta öppet, men vad talar för att BO ens bor på platsen? Han kanske skulle lämna en efterfest och blivit överfallen just på Persgatan.
Eller så kan en efterfest spårat ur och han har fått stryk i en lägenhet, antagligen knivskador också, varpå han försöker lämna och inte kommer så långt som han planerat.
Citera
2015-12-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppyloll
Hette han inte Eddia Jönsson, son till en Cederholm? Han bor på söder i Helsingborg. Övre Nytorgsgatan. Persgatan är långt Norrut i stan. Vad skulle han ha där att göra?
Så du menar att han aldrig lämnar hemmakvarteren? Men är nu BO i detta fall identifierad och bekräftad så är det väl bara att avvakta ytterligare en tid....
Citera
2015-12-26, 13:26
Medlem
Stämmer det som Nick-gallas säger så verkar han bo med sin yngre bror på nummer 53. Hans bror verkar jobba i krogbranschen enligt vad man kan se på fejjan.
Citera
2015-12-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biltoken
Stämmer det som Nick-gallas säger så verkar han bo med sin yngre bror på nummer 53. Hans bror verkar jobba i krogbranschen enligt vad man kan se på fejjan.

Ja BO stämmer det kan jag bekräfta. Och ja han bor på adressen. Lägg nu allt ni fbare har o kan o e bra på för att få fram GM istället. Det lär många uppskatta.
Citera
2015-12-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaainzz
Ja BO stämmer det kan jag bekräfta. Och ja han bor på adressen. Lägg nu allt ni fbare har o kan o e bra på för att få fram GM istället. Det lär många uppskatta.

Då talar det för att BO varit på Aptit under kvällen i vart fall, måste finnas en del som varit däromkring som nu hänger på FB.
Var det en stökig kväll i Helsingborg generellt?

Edit: Ja, står på BOs FB att han: "Deltog i Juldagen på Aptit Bar & Kök."
https://www.facebook.com/events/1944311249128395/ <- Händelsen på facebook. Bara för polisen att nöta av den listan först och främst.
Senast redigerad av chrisemil 2015-12-26 kl. 13:55.
Citera
2015-12-26, 13:57
Medlem
Ett rykte som florerar på stan, är att det ska röra sig om svartsjuka.
Citera
2015-12-26, 14:08
Medlem
Är det svartsjuka så lär det vara lätt få tag på gärningsmannen. Sedan måste bevisen säkras!
Citera
2015-12-26, 14:19
Medlem
I artikeln i den lokala tidningen står det att polisen vill veta vilken väg han har gått hem, det finns två troliga vägar enligt mig.
Aptit stänger "sent" på fredagar och lördagar enligt deras hemsida, så det är inte omöjligt att han avslutat kvällen där och gått hemåt på egen hand. Taxi hade väl varit det enklaste att utreda, men iom att polisen inte verkar veta nu så...

Aptit > Kullagatan > Pålsgatan > Persgatan
Aptit > Norra Storgatan > Fågelsångsgatan > Pålsgatan > Persgatan

Folk som befunnit sig däromkring runt 4.30-06.00 bör kontakta polisen, eller skriva här, polisen kollar även här.
Citera
2015-12-26, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biltoken

Stämmer!
Citera
2015-12-26, 14:44
Medlem
Precis bakom gröningen också, man blir ju inte precis förvånad.

För er som inte känner till staden/Bor i Helsingborg.

Nästintill varje helg så sitter där alltid ett gäng araber/muslimer på gröningen och super härjar och slåss.

Har hänt flera utav mina vänner det senaste året att dem gångerna som dom har varit i närheten utav gröningen på kvällen så har där varit ett jävla liv och massa bråk, dock inget som PK media har rapporterat om, förmodligen för att det har varit babbar.

Händer skit mycket i staden nu mera men knappt något som det rapporteras om iallafall inte när det rör sig om blattar.
Citera
2015-12-26, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swelate
Precis bakom gröningen också, man blir ju inte precis förvånad.

För er som inte känner till staden/Bor i Helsingborg.

Nästintill varje helg så sitter där alltid ett gäng araber/muslimer på gröningen och super härjar och slåss.

Har hänt flera utav mina vänner det senaste året att dem gångerna som dom har varit i närheten utav gröningen på kvällen så har där varit ett jävla liv och massa bråk, dock inget som P
K media har rapporterat om, förmodligen för att det har varit babbar.

Händer skit mycket i staden nu mera men knappt något som det rapporteras om iallafall inte när det rör sig om blattar.

På sommaren stämmer det ja, men har svårt och tänka mig att dom är där vid denna årstiden.
Enligt en bekant så skulle BO tydligen vara rätt glad i droger (kokain är ju vanligt inom krogbranschen.) Skulder därifrån kanske?
Citera
2015-12-26, 15:27
Medlem
poppylolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1987
På sommaren stämmer det ja, men har svårt och tänka mig att dom är där vid denna årstiden.
Enligt en bekant så skulle BO tydligen vara rätt glad i droger (kokain är ju vanligt inom krogbranschen.) Skulder därifrån kanske?

Som Leif GW Persson brukar säga. Man ska leta i BO närmaste krets, kompisar, familj osv. Vad vet vi om Osk@r Bon@nder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in