2015-12-26, 12:22
Medlem
hej

igår kväll så fick ja en parkeringsskada som jag själv är ansvarig för, alltså att jag orsakade skadan. i själva verket är det en relativt liten skada på höger framskärm men problemet är att den är en veteranbil från 50-talet med custom färg. så att bara laga framskärmen kommer att göra så att det blir färgskiftningar. har såklart helförsäkring på den å allt men jag undrar om man kan få pengar att lacka om hela bilen av försäkringsbolaget eller om man bara får pengar till lacka om skärmen ? men man vill ju inte ha färgskiftningar på bilen som jag har för att ställa ut.

Mvh M123
Citera
2015-12-26, 12:32
Medlem
Fråga försäkringsbolaget.
Citera
2015-12-26, 13:24
Medlem
Kentaklumpfots avatar
Nu vet jag ju inte hur skadan ser ut. Men många rekondare kan göra underverk på skador som man själv trodde var utom räddning.

Har du facebook så råder jag dig till att gå med i gruppen "Bilvård". Finns sjukt mycket medlemmar som har helt otroliga kunskaper om detta. Och det finns garanterat någon i närheten av dig som kan ordna det.
Citera
2015-12-26, 20:31
Medlem
Gores avatar
Det enkla svaret är att du får varken pengar för att lacka om skärmen eller hela bilen.
Du anmäler skadan och blir då anvisad en verkstad av bolaget som åtgärdar skadan.
Sedan får du betala en självrisk på ?? kr .

Det om du har en vanlig försäkring, du skrev inte vad du hade.

Har du en specialförsäkring (vissa veteranbilar,entusiastbilar osv) så bestämmer du själv hur mycket fordonet är värt och betalar premie efter detta.
Då gäller också andra regler vid skador.
Men också andra krav ,bilddokumentation orginalskick osv.

Kort sagt ,det går inte att säga med bakgrund i de uppgifter du gett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in