2016-01-07, 18:16
Medlem
[quote=wastervikarn|55938674]
Citat:
Ursprungligen postat av snuttan985

Den är anmäld till Polisen men vi vet ju inte varför han blev misshandlad. Om anledningen har med droger, skulder eller vad det nu är att göra så kanske man inte kan berätta det för Polisen. Dessutom så var de båda sidorna överens om att träffas men var det för att slåss? Göra upp en affär? eller varför bestämde de träff?
t

"För straffbarhet fordras att övergreppet sker med direkt uppsåt att hindra från åtgärd eller, i andra fall, med direkt uppsåt att företa övergreppet och med motivet att hämnas."

Saxat från Wikipedia om övergrepp i rättssak.^

Om misshandeln redan var anmäld, borde inte detta räknas som att De* och hans kamrater gjort sig skyldiga till fler åtalspunkter än misshandel/mord/grov misshandel?
Lagen fungerar väl även åt andra hållet i såna här fall?
Citera
2016-01-07, 18:36
Medlem
Efter att ha pratat men en som närvarat vid häktningsförhandlingen har jag hört att bröderna hävdat att de blev attackerade med batong och därefter har ena brodern handlat i nödvärn (knivat någon av offren, dock ej till döds). Detta är alltså brödernas version, vad som är sanning och inte låter jag vara osagt.

Enligt min erfarenhet så har iallafall aldrig Johnn* slagits med vapen. Dock har det under hela tiden jag känt dom alltid varit folk som jävlats med alla syskonen Brod*n. Som för övrigt är bland dom bästa och mest omtänksamma jag vet.

Tror att ett möjligt scenario kan vara (om det inte redan tagits upp i tråden) att I*a och D*a vet om att bröderna har ett jäkla temperament och utnyttjat dom för att hänga med och göra upp. Det låter mest troligt i mina öron. Sen vem som huggit vem kan vi nog bara spekulera i.
Citera
2016-01-07, 18:36
Medlem
[quote=TjoFitten|55938786]
Citat:
Ursprungligen postat av wastervikarn

"För straffbarhet fordras att övergreppet sker med direkt uppsåt att hindra från åtgärd eller, i andra fall, med direkt uppsåt att företa övergreppet och med motivet att hämnas."

Saxat från Wikipedia om övergrepp i rättssak.^

Om misshandeln redan var anmäld, borde inte detta räknas som att De* och hans kamrater gjort sig skyldiga till fler åtalspunkter än misshandel/mord/grov misshandel?
Lagen fungerar väl även åt andra hållet i såna här fall?

Det förutsätter ju att det var en ren hämndaktion. Får inte det att gå ihop eftersom båda sidor har bestämt en tid och plats att ses. Om GM hade åkt runt i bil och sedan hittat BO på ett ställe så kan jag köpa ditt resonemang.
Citera
2016-01-07, 18:50
Medlem
[quote=wastervikarn|55938997]
Citat:
Ursprungligen postat av TjoFitten

Det förutsätter ju att det var en ren hämndaktion. Får inte det att gå ihop eftersom båda sidor har bestämt en tid och plats att ses. Om GM hade åkt runt i bil och sedan hittat BO på ett ställe så kan jag köpa ditt resonemang.

Det var ju någon som mött I*a och *ea påväg mot en fest. Då ska de ha förklarat varför D*a var sönderslagen och sagt något om gärningsmännen i stil med att "de inte får det lätt ikväll". Då borde det vara en ren hämndaktion.
Sedan vad de säger till "offren" om anledning att ses kan ju vara en helt annan.
Men det verkar som om de haft uppsåt att ge igen?
Citera
2016-01-07, 19:04
Medlem
[quote=TjoFitten|55939144]
Citat:
Ursprungligen postat av wastervikarn

Det var ju någon som mött I*a och *ea påväg mot en fest. Då ska de ha förklarat varför D*a var sönderslagen och sagt något om gärningsmännen i stil med att "de inte får det lätt ikväll". Då borde det vara en ren hämndaktion.
Sedan vad de säger till "offren" om anledning att ses kan ju vara en helt annan.
Men det verkar som om de haft uppsåt att ge igen?

Visst, men vad är det baserat på? Att det redan bestämt på sociala medier att de ska träffas och göra upp? Om D*a var så misshandlad som vittnet säger hur kapabel är han då till att slåss? Den ytterst råa misshandeln av D*a kvällen innan är det bara en vanlig misshandel, rån eller är det skulder/droger inblandat?

Jag har lite svårt att se att detta enbart handlar om något så simpelt som en hämnd på en misshandel.
Citera
2016-01-07, 19:12
Medlem
Jag känner till offret och bägge hans föräldrar mycket väl.
Och ingen av dem är några dunungar.
Det var ganska väntat att något skulle hända rör man sig i dessa kretsar så blir det förr eller senare problem och konsekvenser av sitt handlande.
Denna släkt har även blivit av med en tjej för ett antal år sedan då hon blev avrättad tillsammans med sin kille.
Som man bäddar får man ligga!
Citera
2016-01-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cossie1
Det var ganska väntat att något skulle hända rör man sig i dessa kretsar så blir det förr eller senare problem och konsekvenser av sitt handlande.
Denna släkt har även blivit av med en tjej för ett antal år sedan då hon blev avrättad tillsammans med sin kille.

Berätta mer. I vilka kretsar rör de sig och vilka handlande är det som fått konsekvenser? Är det den här avrättningen du pratar om: (FB) Dubbelmordet i västervik ?
Citera
2016-01-07, 19:21
Medlem
slickeballs avatar
Men vad fan. Kan ni försöka att citera korrekt? Det börjar blir jävligt förvirrande i tråden
Citera
2016-01-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cossie1

Jag hoppas inte att du menar " som man bäddar får man ligga" till denna tjej!
Citera
2016-01-07, 20:34
Medlem
torstenhingstens avatar
Varför maskera när man bara skriver förnamn eller vanliga kallenamn?
Citera
2016-01-07, 20:51
Medlem
nej den tjejen var med fel kille på fel plats vid fel tillfälle tyvärr!
Citera
2016-01-07, 20:55
Medlem
det tror jag nog att du kan räkna ut själv!
Låt rättvisan ha sin gång så kommer en hel del upp till ytan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in