2016-01-07, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slickeball
Tycker mig se ett starkt känslomässigt engagemang i den här frågan från din sida. Du har uttryckt en del nya och intressanta uppgifter kring händelserna vid brottet. Får man anta att du har delat med dig utav detta till utredarna?

Tror du att bröderna kommer att bli friade vid rättegång och kunna hävda nödvärn och att det är kärleksparet som är skyldiga och därmed kommer att fällas?

Fortsätt gärna att dela med dig av information men försök att vara lite mer nyanserad, det skulle vara tråkigt om du blir bannad p g a känslostormar.

Tycker att det är ett intressant fall då jag tidigare har varit bosatt i Västervik och ser fram emot förundesökningsprotokollet, främst för att kunna skilja lögnerna från sanningen. Om den nu kommer fram.

Smått otroligt om de skulle kunna hävda nördvärn. Allt pekar ju på att de har bestämt träff för att göra upp och det mesta tyder på att båda sidor har haft någon form av tillhygge/stickvapen. Vi får hoppas på att allt finns dokumenterat på sociala medier så vi får klarhet i vad som händer vid misshandeln kvällen innan, om det var någon drogaffär eller skulder som ligger till grund för bråket.
Citera
2016-01-07, 15:17
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkfru
Ja finns papper på det har sett det från föräldrarna från honoms behandlingshem. Vet nog mer än du anar hahaha

Papper på att man är drogfri?
Är du 14 eller bara totalt efterbliven?
Citera
2016-01-07, 15:19
Medlem
[quote=wastervikarn|55936618]
Citat:
Ursprungligen postat av snuttan985

Fin logik. En av de som slog D*a sönder och samman var ju Sebast*an vars bror blev dödad i uppgörelsen. Du tycker inte att han kanske startade hela den kedja av händelser som ledde fram till uppgörelsen och att hans bror dog? De slog och sparkade D*a medvetslös och fortsatte att misshandla honom efter att han slagit i backen och slutade endast då vittnen påkallade deras uppmärksamhet. Om det funnits någon rättvisa så hade det var i Sebast*an som blivit dödad och inte hans bror.

Enligt media och Polis så har det varit intensiv kontakt på sociala medier mellan de två sidorna och de har bestämt träff. Bara för att ena sidan fick en person dödad så innebär det inte att den sidan är utan skuld. Alla inblandade är på samma nivå, patrask som borde ta sig i kragen.

Blir man misshandlad & rånad anmäler sig man det till polisen & låter lagen göra sitt, man samlar inte ett gäng för att skapa sin egen "rättvisa".. Var är logiken i det? Typisk pundarlogik att ge igen på det sättet...Hade inte d*as behov av att sätta till dom som misshandlade honom varit så stort skulle ingen konfrontation skett och ingen skulle vara död.. Alltså ja, jag anser att det är d*a och i*a som har ett mord på sitt samvete, oavsett om de nu inte höll i själva mordvapnet.

Självklart är det fruktansvärt tragiskt att brodern dog endast för han "kom emellan" , har inte sagt nåt annat!
Senast redigerad av snuttan985 2016-01-07 kl. 15:21.
Citera
2016-01-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Papper på att man är drogfri?
Är du 14 eller bara totalt efterbliven?

Finns dokumenteratt från honoms behandlingshem.
Citera
2016-01-07, 16:42
Medlem
[quote=snuttan985|55936249]
Citat:
Ursprungligen postat av OsimBa

Var på en fest i Västervik på juldag.. På festen var en tjej som tydligen umgåtts mycket med I*a tidigare. Hon berättade att hon mött I*a & D*a påväg till festen & att D*a varit totalt sönderslagen. När hon fråga va som hänt hade paret sagt att han blivit misshandlad av några & att dom som gjort det "inte skulle få det lätt ikväll". Paret var som tjejen tolka det påväg till några vänner (b*odin) för att få uppbackning.

Tjejen kom till festen typ 8, hade mött paret precis innan, så redan då hade dom ju planer på att ge igen. Därför uppenbart att i*a & d*a är de som varit roten till allt, & att b*odinbröderna inte hade något otalt med de som blev misshandlade. Hoppas i*a och d*å får riktigt hårda straff för detta!

Kan du få denna tjej att gå till polisen för det verkar vara viktig information för polisen om den tjejen. Har hört att dom vill ha in allt dom kan.
Citera
2016-01-07, 16:47
Medlem
[quote=snuttan985|55936973]
Citat:
Ursprungligen postat av wastervikarn

Blir man misshandlad & rånad anmäler sig man det till polisen & låter lagen göra sitt, man samlar inte ett gäng för att skapa sin egen "rättvisa".. Var är logiken i det? Typisk pundarlogik att ge igen på det sättet...Hade inte d*as behov av att sätta till dom som misshandlade honom varit så stort skulle ingen konfrontation skett och ingen skulle vara död.. Alltså ja, jag anser att det är d*a och i*a som har ett mord på sitt samvete, oavsett om de nu inte höll i själva mordvapnet.

Självklart är det fruktansvärt tragiskt att brodern dog endast för han "kom emellan" , har inte sagt nåt annat!

Håller med planerar man för bråk eller mord så tycker jag man ska ta på sig ansvaret och tror faktiskt att d*a och i*a begick mordet för varför var hon hysterisk efter händelsen? Jag skulle med bli det om jag gjort något fruktansvärt inte annars.
Citera
2016-01-07, 17:22
Medlem
DoktorBOBs avatar
Citat:
Ja finns papper på det har sett det från föräldrarna från honoms behandlingshem. Vet nog mer än du anar hahaha
Så du att han handlade i sitt sinnesfulla bruk för det han sitter häktad för?

Så allt som finns på papper stämmer?

"Vet nog mer än du anar"

Grattis !! Du är typ den fjärde människan här som vet mer än någon annan.
Citera
2016-01-07, 17:31
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:

Att det finns papper på att en missbrukare är drogfri under en period, betyder inte att det gäller för alltid.
De flesta missbrukare hamnar åter i träsket.
Citera
2016-01-07, 17:58
Medlem
[quote=snuttan985|55936249]
Citat:
Ursprungligen postat av OsimBa

Var på en fest i Västervik på juldag.. På festen var en tjej som tydligen umgåtts mycket med I*a tidigare. Hon berättade att hon mött I*a & D*a påväg till festen & att D*a varit totalt sönderslagen. När hon fråga va som hänt hade paret sagt att han blivit misshandlad av några & att dom som gjort det "inte skulle få det lätt ikväll". Paret var som tjejen tolka det påväg till några vänner (b*odin) för att få uppbackning.

Tjejen kom till festen typ 8, hade mött paret precis innan, så redan då hade dom ju planer på att ge igen. Därför uppenbart att i*a & d*a är de som varit roten till allt, & att b*odinbröderna inte hade något otalt med de som blev misshandlade. Hoppas i*a och d*å får riktigt hårda straff för detta!

Intressant!
Vet du om hon talat med polisen om detta?
Ganska bra vittne, kan ju hjälpa polisen att få en helhetsbild av juldagskvällen!
Citera
2016-01-07, 17:59
Medlem
[quote=Snorkfru|55937830]
Citat:
Ursprungligen postat av snuttan985

Håller med planerar man för bråk eller mord så tycker jag man ska ta på sig ansvaret och tror faktiskt att d*a och i*a begick mordet för varför var hon hysterisk efter händelsen? Jag skulle med bli det om jag gjort något fruktansvärt inte annars.

Men det finns inget logik i att de skulle döda Christ*an eftersom det var Sebast*an som nästan slog ihjäl D*a kvällen innan. Att hon var hysterisk är väl inte så konstigt med tanke på hur sönderslagen hennes kille faktiskt blev kvällen innan. Kunde ju lika gärna aldrig vaknat igen för så grov var misshandeln.
Citera
2016-01-07, 18:06
Medlem
[quote=snuttan985|55936973]
Citat:
Ursprungligen postat av wastervikarn

Den är anmäld till Polisen men vi vet ju inte varför han blev misshandlad. Om anledningen har med droger, skulder eller vad det nu är att göra så kanske man inte kan berätta det för Polisen. Dessutom så var de båda sidorna överens om att träffas men var det för att slåss? Göra upp en affär? eller varför bestämde de träff?

Hur du kan skylla ett dödsfall på någon som blev grovt misshandlad och eventuellt rånad på surfplatta och annat kvällen innan är smått otroligt. Ser du inte att Sebast*an var personen som satte igång hela den här karusellen så är du mer än måttligt dum i huvudet.

Vi får hoppas att deras kommunikation på sociala medier avslöjar hela händelseförloppet. Efter det ska det ska jag i vart fall njuta av att fittnyllet Sebast*an dras i smutsen.
Citera
2016-01-07, 18:08
Medlem
Citat:

Honoms var det ja....
Du verkar inte vara den vassaste kniven i lådan.
Det enda ett sådant dokument visar är att man under en period varit "drogfri". Dvs pissat rent några gånger.
Sen om man är helt drogfri, tja, det brukar vara en helt annan historia.

Kan tänka mig att han varit påverkad av något på julafton och juldagen.. Just IMO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in