2015-12-28, 21:11
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewMoonie
Hänga ut så där, så riskerar en anmälan påett ordentligt förtal ! Oavsett om alla redan namngett här...han har lagt ut både namn o bild

Hur kan det bli förtal?
Citera
2015-12-28, 21:32
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Några timmar innan knivdramat i Västervik skrev en ung kvinna på nätet att en av de senare skadade männen skulle "skämmas riktigt mycket".
Nu visar utredningen att en misshandel på julaftonen kan ha utlöst bråket.
'
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle22007359.ab
Citera
2015-12-28, 21:48
Medlem
Jag skiter i att dölja bokstäver i dom inblandades namn.

Brodinbröderna är pantade hela högen, förutom en utav dom som har blivit vettig senaste tiden, i alla fall vad jag vet. (Mi***el den normala)

Jocke Brodin var ju även inblanda i en annan knivincident för någon månad sedan. Han och ett par till som jag inte vet namn på hoppade på några på hallströmsgatan och misshandlade en av dom, han som blev misshandlad hade även sin arm gipsad till armhålan. Det var inte bara käftsmäll, utan även sparkade på kroppen och huvudet och den gipsade armen, Jocke drog även kniv, men grabbarna som blev påhoppade kunde springa därifrån, och så kom en polisbil, som i stort sett tog Jocke på bar gärning.

Har säkra källor på detta.
Citera
2015-12-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Hur kan det bli förtal?

Enligt mig så säger det sig självt :/. Och då tänker jag på dom som inte har med saken att göra. Dom som inte ens befann sig i stan den aktuella kvällen.
Tro för Guds skull inte att jag står på mg's sida, för det e det sista jag gör !
Tillhör en av dom som sörjer BO.
Tillhör gärna en av dom som hänger ut med namn o bild när allt e bevisat och klart. Är väldigt insatt i det här fallet och trots det osäker på det verkliga förloppet. Får veta mer o mer o bilden börjar klarna.

Blev längre än jag tänkt och lite off topic....sorry
Citera
2015-12-28, 21:52
Medlem
Citat:
Enligt mig så säger det sig självt :/. Och då tänker jag på dom som inte har med saken att göra. Dom som inte ens befann sig i stan den aktuella kvällen.
Tro för Guds skull inte att jag står på mg's sida, för det e det sista jag gör !
Tillhör en av dom som sörjer BO.
Tillhör gärna en av dom som hänger ut med namn o bild när allt e bevisat och klart. Är väldigt insatt i det här fallet och trots det osäker på det verkliga förloppet. Får veta mer o mer o bilden börjar klarna.

Blev längre än jag tänkt och lite off topic....sorry

Dela gärna med dig om händelseförloppet! Utan att avslöja för mycket för att kränka BOs anhöriga.
Citera
2015-12-28, 21:59
Medlem
Tänkte även en sak; Jocke är 17 enligt ratsit, men enligt aftonblaskan så är den yngsta häktade bara 17 år
Citera
2015-12-28, 22:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Hur kan det bli förtal?

Vet du ens vad förtal är?

Namnger man någon eller hänger ut någon i ett sammanhang där denne inte har med saken att göra, så är det solklart förtal.

Nu är ju inte allt utrett, så om det definitivt är förtal eller ej kan vi ju inte veta innan fastställda domar. Hittills är allt bara att likställa med skvaller.
Citera
2015-12-28, 22:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr00lle
Tänkte även en sak; Jocke är 17 enligt ratsit, men enligt aftonblaskan så är den yngsta häktade bara 17 år

Ehh...

Ja?
Citera
2015-12-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ehh...

Ja?

Blev fel!! Står att den yngsta är 21!
Senast redigerad av fr00lle 2015-12-28 kl. 22:41.
Citera
2015-12-28, 22:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr00lle
Blev fel!! Står att den yngsta är 21!
Ingen är häktad ännu.
Citera
2015-12-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vet du ens vad förtal är?

Namnger man någon eller hänger ut någon i ett sammanhang där denne inte har med saken att göra, så är det solklart förtal.

Nu är ju inte allt utrett, så om det definitivt är förtal eller ej kan vi ju inte veta innan fastställda domar. Hittills är allt bara att likställa med skvaller.

"Förtal är ett brott som innebär att sprida uppgifter om någon, som typiskt sett räcker för att utsätta personen för andras missaktning."

"Spridning av sanna uppgifter som kan utsätta någon för andras missaktning kan alltså i vissa fall utgöra förtal."

Den ena utpekade är också under 17, vilket inte gör det bättre :/.
Ja, okej...han skriver att han "bara" namngett och lagt ut bilder, på dom som varit/är anhållna. Och eftersom det inte är klart eller bevisat ännu att dom har med brottet att göra, så tycker jag faktiskt att det kan ses som förtal. Eftersom vissa inte kan läsa mellan raderna. ..dom ser bilderna och skapar sin egen verklighet och helt plötsligt så är alla mördare och ska straffas därefter

Hade han skälig grund till att göra detta uttal (med bild) ? Hade han skälig grund ? Såvitt vad jag har förstått så sitter den här Ha**e i Tailand och hör skvaller hemifrån som han sen bildar sig en uppfattning om vad som händer här !?

Och jag är inte orolig för de skyldigas skull (de får nog sitt straff, så det sjunger i björkarna!). Isåfall är jag mer orolig att Ha**e ska få skit fört (ja jag kanske bryr mig). För han agerar under stor sorg och ilska och svårt att alltid tänka klart då.

Säger igen, har en väldigt nära bild om vad som händer, men är ändå inte snabb med att slänga ur mig vad som innan allt är klart och bekräftat. SEN, är jag också med på lynchningen !
Citera
2015-12-29, 03:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
"Förtal är ett brott som innebär att sprida uppgifter om någon, som typiskt sett räcker för att utsätta personen för andras missaktning."

"Spridning av sanna uppgifter som kan utsätta någon för andras missaktning kan alltså i vissa fall utgöra förtal."

Den ena utpekade är också under 17, vilket inte gör det bättre :/.
Ja, okej...han skriver att han "bara" namngett och lagt ut bilder, på dom som varit/är anhållna. Och eftersom det inte är klart eller bevisat ännu att dom har med brottet att göra, så tycker jag faktiskt att det kan ses som förtal. Eftersom vissa inte kan läsa mellan raderna. ..dom ser bilderna och skapar sin egen verklighet och helt plötsligt så är alla mördare och ska straffas därefter

Hade han skälig grund till att göra detta uttal (med bild) ? Hade han skälig grund ? Såvitt vad jag har förstått så sitter den här Ha**e i Tailand och hör skvaller hemifrån som han sen bildar sig en uppfattning om vad som händer här !?

Och jag är inte orolig för de skyldigas skull (de får nog sitt straff, så det sjunger i björkarna!). Isåfall är jag mer orolig att Ha**e ska få skit fört (ja jag kanske bryr mig). För han agerar under stor sorg och ilska och svårt att alltid tänka klart då.

Säger igen, har en väldigt nära bild om vad som händer, men är ändå inte snabb med att slänga ur mig vad som innan allt är klart och bekräftat. SEN, är jag också med på lynchningen !

Varför citerar du mig här? Jag har inte haft motsägelsefulla uppgifter.

Fattar ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in