Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Det visar att det aldrig blir som man tänkt sig.
Nu är jag så gammal så det får jag nog hålla med om. Det om något är säkert.
Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Så, när kommer streamingtjänsterna att dö ut och vad kommer att ta över? Kommer vi att slippa använda enheter för att spela upp vår musik och istället operera in chip och mottagare i hjärnan som är direkt kopplade mot nätet så att vi hör musiken i huvudet istället för att behöva använda en app i en telefon? Spännande tider, onekligen.
Min spaning är nog att innan du strömmar allt från hjärnan så kommer nog dina konton ännu mer "molnifieras". Du kommer kunna plocka upp vilken enhet som helst (någon annans mobil, skärmar på stan, vilka hörlurar som helst) och direkt (el med väldigt lite problem) få tillgång till dina appar, musik, osv. På så sätt kan du alltid lyssna på din musik, så vida du betalar månadskostnaden såklart.
En fundering på medium är kanske att man kan beamforma ljud, likt man gör med radiovågor, rätt in i öronen istället för att ha på sig hörlurar. Har funderat på det länge och såklart är det extremt komplext, men verkar finnas lite framsteg nu :
https://www.psu.edu/news/engineering/story/audible-enclaves-could-enable-private-listening-without-headphones