2015-12-25, 21:17
Medlem
ze932s avatar
Undrar om man över tid utvecklar tolerans mot denna aminosyra? Tar 500mg på morgonen på tom mage.
Citera
2015-12-26, 04:52
Medlem
TeslaTeslas avatar
Nej, det gör man inte. Sedan är 500mg en väldigt liten dos. Du kan nog ta 1000mg på morgonen istället, och en till 500mg mitt på dagen/eftermiddagen. Att bygga upp en tolerans mot tyrosine hade varit som att bygga upp en tolerans mot dopamin.
Citera
2015-12-26, 07:58
Medlem
Men vad händer med en högre dopaminnivå?
Citera
2016-01-03, 21:32
Medlem
ze932s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeslaTesla
Nej, det gör man inte. Sedan är 500mg en väldigt liten dos. Du kan nog ta 1000mg på morgonen istället, och en till 500mg mitt på dagen/eftermiddagen. Att bygga upp en tolerans mot tyrosine hade varit som att bygga upp en tolerans mot dopamin.

Har googlat och många säger att man utvecklar tolerans. Sedan säger även många att man ej gör det så hur ska man veta vad som är rätt egentligen? kan du komma med mer argument för att just du har rätt eller någon källa med relativt goda bevis som styrker det?
Citera
2016-01-04, 21:56
Medlem
ze932s avatar
Så alla uttalar sig utan någon grund för att man har rätt? vad är då meningen med att ens säga något?
Citera
2016-01-30, 14:27
Medlem
Det är en av kroppens viktigaste byggsten. Aminosyran är icke-essentiell och kroppen kan producera den själv. Men bra om du har dopaminbrist, då blir det som fylla på kroppens byggstenar. Tyrosin omvandlas till dopamin och adrenalin. Återställer dopamin-nivåer om lågt. Överdriv inte intag och det går att utveckla tolerans mot tyrosin.

Tyrosin efter stimulantias AT, inte före stimulantias intag. Personliga erfarenheter är att nikotin tömmer ur signalsubstanser på mig och tyrosin känns som en dopaminpåfyllare när jag vill sluta. Det har hjälpt mig att "sluta" med nikotin många gånger.
Citera
2016-02-02, 22:28
Medlem
ze932s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Det är en av kroppens viktigaste byggsten. Aminosyran är icke-essentiell och kroppen kan producera den själv. Men bra om du har dopaminbrist, då blir det som fylla på kroppens byggstenar. Tyrosin omvandlas till dopamin och adrenalin. Återställer dopamin-nivåer om lågt. Överdriv inte intag och det går att utveckla tolerans mot tyrosin.

Tyrosin efter stimulantias AT, inte före stimulantias intag. Personliga erfarenheter är att nikotin tömmer ur signalsubstanser på mig och tyrosin känns som en dopaminpåfyllare när jag vill sluta. Det har hjälpt mig att "sluta" med nikotin många gånger.

500mg varje morgon. Tror du jag utvecklar tolerans mot det med en sådan dos?
Citera
2016-02-04, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ze932
500mg varje morgon. Tror du jag utvecklar tolerans mot det med en sådan dos?
Jag vet inte, det kan du göra, men det behöver inte bli så. Fördelarna kan ofta överväga nackdelarna.
Citera
2016-02-16, 19:25
Medlem
500 mg om dagen som utvecklar permanent tolerans? Nej det tror jag inte. Kanske en temporär tolerans som varar i 2 veckor sedan ska kroppen vara återställd. Men vi är alla olika.
Citera
2016-02-18, 18:43
Medlem
Dalmores avatar
Nej, du kommer inte utveckla en tolerans. 2 Anledningar:

1.

2.
Citera
2023-02-07, 05:43
Medlem
hur många här inne har köt detta mer än två år''?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in