Citat:
Ursprungligen postat av
Cognitive Dissident
Nja, är det verkligen så enkelt? Nu gissar jag bara, men är det inte skillnad i hur BIOS och EFI hanterar volymer?
Blev nyfiken och googlade lite, och många verkar ha problem/inte kunna installera det alls. Blandade svar på t.ex. StackExchange och liknande sidor.
Många verkar inte kunna installera någon Windows-version senare än 7 - om det nu beror på filsystem, BIOS eller nå't annat. Jag gissar att det beror på att Bootcamp primärt är ett verktyg för just dubbla OS på samma Mac, en usb-sticka med Windows på är mer en "bonus". Så så "straight forward" som jag trodde verkar det absolut inte vara - jag gick bara på vad jag och ett par bekanta gjort. Jag har skapat åtminstone 4-5 st usb-stickor med Windows 8 och 10 på i Bootcamp och installerat ett par av dem på en annan dator (PC).
Ironiskt nog är det just dualboot jag haft problem med. För några veckor sedan ville jag installera Windows på min Mac jag har på jobbet för att köra några Windows-problem som inte fungerar virtuellt, men fick inte igång det. Säkert nå't uppenbart fel, men orkade inte felsöka vidare länge.