• 1
  • 2
2015-12-25, 16:13
Medlem
Den pensionerade, fd polisen David Paulides, har lagt märke till ett fascinerande mönster rörande en mängd försvunna personer i olika nationalparker i USA, främst Yosemite. Efter hand som undersökningen fortskred, visade det sig att även andra parker i USA och Canada hade samma mönster - folk försvinner plötsligt, ofta kan en förälder släppa ett barn ur sikte i någon minut och barnet är spårlöst borta, ofta för alltid. Hundar hittar inga spår, eller vägrar följa det och den försvunnes kläder eller enstaka tillhörigheter hittas i anslutning till försvinnandet, men den försvunne förblir borta eller hittas död på oväntade platser dit de inte kan ha tagit sig för egen maskin.

Det finns en mängd kriterier för den här typen av fall som Paulides tar upp och somliga av dem har jag även hittat här på forumet över försvunna personer i Sverige. Det verkar finnas ett fenomen som är högst mystiskt och som borde vara av intresse för Missing people, polisen och allmänheten i stort. Jag överlåter åt Paulides själv att beskriva dessa kriterier och detaljerna i de olika fallen.

Hemsidan heter canammissing.com och tuben har många intervjuer som är väldigt intressanta. Paulides verkar trovärdig men avslöjar ingen egen teori om vad som händer. Han visar dock med hundratals fall att något utöver det normala verkar ske i vildmarken. De sista året har han även tagit upp en mängd fall i stadsmiljö som visar att detta sker även i tätbebyggda områden, tex en mängd döda som hittats i kanalerna i Manchester.

Det bästa är nog att lyssna på de äldre intervjuerna först, de om försvinnanden i nationalparker, för att sen lyssna på intervjuerna om urbana försvinnanden. Sök på David Paulides och missing 411 på tuben.

Skriver på telefonen så jag fattar mig kort, men jag skulle tippa att det blir en livlig diskussion om detta och jag återkommer med fler tankar lite senare.

Så vad tror ni?
Citera
2016-09-29, 21:21
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Something sinister is happening in our national parks, people in their thousands are vanishing into the wildness and stranger still no-one seems to have noticed. According to researcher, writer, and investigative journalist David Paulides, we need to take a closer look at patterns in the details that surround the people going missing in national parks and other wilderness areas. In his Missing 411 series, Paulides points out how authorities and even other researchers tend to overlook shared patterns in the stories of people who go missing. He notes that looking at such information over longer periods is essential to understanding trends in disappearances and how and why they are increasingly intensifying.
Citat:
By mapping these correlating factors, Paulides has created a cartography of 52 defined geographic clusters. While some are a few square miles in size, others can be as large as an entire state. By looking at the history of such disappearances, he shows consistent patterns where rates rise and fall in regular gaps. Especially active areas include the Rocky Mountains, the Sierra Pacific range, and the entire state of Pennsylvania, which had the highest number of missing children from 1934 to 57. Paulides’ research also reveals a larger problem with the negligence of the National Parks Service and other federal agencies that do not keep or share information. Yet, people go missing in the vast land areas of the National Parks at a rising rate without much, if any, media attention.
http://www.theoccultmuseum.com/missi...ational-parks/

Hur intressant är detta?
Någon som läst någon av de sex böckerna i Missing 411-serien?
("411" är för övrigt numret till amerikanska och kanadensiska nummerupplysningen.)
Citera
2016-10-15, 21:32
Medlem
Han är bigfoot-fanatiker. Behöver man säga mer?

Folk som försvinner i nationalparker är faktiskt mitt favorit-"tema", men den där snubben ger jag inte mycket för. Jag är en sån som tror på vissa "övernaturliga" fenomen, men den där snubben har inte alla hästar hemma.
Citera
2016-12-04, 22:54
Medlem
Pajosvs avatar
Har trådstartaren själv försvunnit i någon nationalpark? Han skulle återkomma men har inte gjort det trots att det gått ett år.

Det var nog Big Foot som tog hand om trådstartaren.
Citera
2016-12-05, 21:21
Medlem
DrygaBitchens avatar
Intressant tråd Själv har jag alltid intresserat mig för att läsa om mystiska försvinnanden och oupplösta mord osv men denna tråd hade jag lyckats missa.

Anywho.. För att relatera mitt inlägg till ämnet så läste jag för ett tag sen en tråd på reddit, nu säger jag absolut inte att det är någon fakta i innehållet men det är faktiskt både kul och intressant att läsa. För er som är nyfikna https://www.reddit.com/r/nosleep/com...the_us_forest/
Det finns ett par delar så jag kan tipsa om att klicka länken via er mobil.

Kort och gott så är det en snubbe som jobbar i en nationalpark i staterna som stöter på div märkliga saker. Bland annat folk som försvinner bara hux flux från jordens yta och sen om ett par skumma och märkliga försvinnanden. Saker som ingen varken kan eller vill förklara. Som sagt bra skrivet men om det finns någon direkt fakta i det kan jag inte yttra mig om. Enjoy
Citera
2016-12-06, 10:54
Moderator
pudelluss avatar
Finns en del på Quora i ämnet.
https://www.quora.com/What-do-search...ssing-411-work
https://www.quora.com/What-are-some-...-and-create-it
https://www.quora.com/What-action-is...rious-research
https://www.quora.com/Who-is-doing-w...are-they-doing
(med mera)

The Charley Projects blogg:
https://charleyross.wordpress.com/20...1/missing-411/
https://charleyross.wordpress.com/20...sing-411-book/
Citera
2019-05-03, 10:27
Medlem
Jag har endel kunskap om fallen, och finner många av dem intressanta. Jag tycker David Paulides har uttryckt sig försiktigt och inte alls försökt trycka på andra hans teori.

Det närmsta jag kommit, och jag har givetvis inte läst allt David sagt, hans bigfoot vinkel är att han trycker på att det finns vatten kring alla försvinnanden. Jag tänker att bigfoot lever där vatten finns i den miljö som dessa personer försvinner i då bigfoot dricker vatten. Och det skulle väll förklara varför dessa konstiga fall inte sker där det inte finns vatten. Det andra är att ett av barnen sågs av något stort och hårigt långt ifrån där han försvann. Detta vittnesmål avfärdade polisen med tanke på avståndet och menar att det inte kan vart pojken då han omöjligt kan ha tagit sig dit på den korta tid som gått. Men David är säker på att det vittnesmål styrker att det var pojken.

Jag tappade lite respekt när David började dra in de fall som andra kopplat till ”the smiley face killings” (kan benämna dem fel, men offrens dumpas där man ofta återfinner en smiley face klottrad). Det rör sig ofta om unga män som tillsynes har en lysande framtid framför sig som hittas i vatten ett tag efter de försvunnit. Endel av dem har spår av GHB i blodet, endel inte. Endel har larver som bara bildas när men legat död på land, och därav kan det inte vart en simpel drunkning. Dessa fall har - enligt mig - inget med missing 411 att göra. Utan endel av dem är förmodligen mördade av en seriemördare resten har andra förklaringar.

Jag har min egna teori men den är mer eller mindre mer galen än bigfoot och därför tror jag knappt på den själv. Eller... jag tror inte på den själv men den förklarar många av dessa försvinnande samt dödsfall.

Skriver ifrån min mobil nu och därav blev inlägget lite rörigt för jag minns inte namn och datum på rak arm. Om någon återkopplar så diskuterar jag gärna mer och kan då gå in mer på detalj.
Citera
2019-05-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micha85
Jag har endel kunskap om fallen, och finner många av dem intressanta. Jag tycker David Paulides har uttryckt sig försiktigt och inte alls försökt trycka på andra hans teori.

Det närmsta jag kommit, och jag har givetvis inte läst allt David sagt, hans bigfoot vinkel är att han trycker på att det finns vatten kring alla försvinnanden. Jag tänker att bigfoot lever där vatten finns i den miljö som dessa personer försvinner i då bigfoot dricker vatten. Och det skulle väll förklara varför dessa konstiga fall inte sker där det inte finns vatten. Det andra är att ett av barnen sågs av något stort och hårigt långt ifrån där han försvann. Detta vittnesmål avfärdade polisen med tanke på avståndet och menar att det inte kan vart pojken då han omöjligt kan ha tagit sig dit på den korta tid som gått. Men David är säker på att det vittnesmål styrker att det var pojken.

Jag tappade lite respekt när David började dra in de fall som andra kopplat till ”the smiley face killings” (kan benämna dem fel, men offrens dumpas där man ofta återfinner en smiley face klottrad). Det rör sig ofta om unga män som tillsynes har en lysande framtid framför sig som hittas i vatten ett tag efter de försvunnit. Endel av dem har spår av GHB i blodet, endel inte. Endel har larver som bara bildas när men legat död på land, och därav kan det inte vart en simpel drunkning. Dessa fall har - enligt mig - inget med missing 411 att göra. Utan endel av dem är förmodligen mördade av en seriemördare resten har andra förklaringar.

Jag har min egna teori men den är mer eller mindre mer galen än bigfoot och därför tror jag knappt på den själv. Eller... jag tror inte på den själv men den förklarar många av dessa försvinnande samt dödsfall.

Skriver ifrån min mobil nu och därav blev inlägget lite rörigt för jag minns inte namn och datum på rak arm. Om någon återkopplar så diskuterar jag gärna mer och kan då gå in mer på detalj.

Jag har tyvärr inte så mycket att tillföra i en diskussion då jag ramlade in i tråden nyss 😋 Men jag blev väldigt nyfiken på din teori om saken.
Citera
2019-05-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micha85

Hej
Har oxå nyss hittat denna tråd. Jag har läst på sidorna som va länkade tidigare i tråden. Och försökt hitta mer.
Det finns en hel del. Spännande och man vill bara läsa mer. Skulle vara intressant om tråden vart mer aktiv.
Är det någon här som läst boken 411 ?
Citera
2019-05-14, 13:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tråd.

(FB) Oförklarligt försvinnande: Maurice Dametz, Pike National Forest, Colorado, USA, 1981.
Citera
2020-01-12, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alarmerande
Han är bigfoot-fanatiker. Behöver man säga mer?

Folk som försvinner i nationalparker är faktiskt mitt favorit-"tema", men den där snubben ger jag inte mycket för. Jag är en sån som tror på vissa "övernaturliga" fenomen, men den där snubben har inte alla hästar hemma.

Varför inte? Har knappt hört han prata om bigfot. Däremot har han tagit upp fallet med änglabjörnen. Han säger till och med att inte tror det är "bigfoot" för de aldrig lämnar några spår.
https://www.foxnews.com/us/north-car...ear-for-2-days

Här är några "övernaturliga fenomen" han tar upp.
https://www.youtube.com/watch?v=N1nr2GAnL5A
Senast redigerad av 14329 2020-01-12 kl. 13:07.
Citera
2020-01-26, 16:46
Medlem
FedupFlorences avatar
Paulides är helt adekvat i sin uppgift att sprida information om dessa försvinnanden som inte följs upp och registreras som sig bör. Har aldrig hört honom uttrycka någon misstanke om vad som ligger bakom dessa försvinnanden, han betonar snarare att han inte vet men har hört honom säga att han tidigare har spekulerat men inte gör det längre, för att han faktiskt inte vet, inte vill kunna förkastas och inte vill handla orätt mot anhöriga.

Men jag vet inte om ståndpunkten förändrats men tycker att han navigerar rätt i att inte börja spekulera. Dock har han ju haft ett föredrag där han talar om Big foot och DNA-insamling och jag blev inte klok på hur han förklarade att de samlat in detta material.

Jag hittar inte deras hemsida eller var kan man följa deras info?
Senast redigerad av FedupFlorence 2020-01-26 kl. 16:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in