2015-12-25, 14:49
Medlem
Sevenfoldeds avatar
Halloj!

Skulle uppgradera ram-minnet i min Mid 2012 MacBook Pro från befintliga 4gb till 8gb.

Petade i två stycken ram-minnen a 4gb som uppfyller alla de siffror och krav som datorn har. När jag startar upp datorn hörs tre korta toner, fem sekunders paus, tre korta toner osv osv. Efter en snabb googling så får jag fram att det betyder att "ram-minnet inte klarat dataintegritetskontrollen"

Vad innebär det? Jag kan absolut ingenting om sånt här så vore väldigt tacksam för hjälp.

Är det helt enkelt så att det är fel på ram-minnena eller är det något annat som spökar?
Citera
2015-12-25, 14:53
Medlem
tzjs avatar
Köpråd - Mac: Bärbart --> Hårdvara - Mac
/Moderator
Citera
2015-12-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sevenfolded
Halloj!

Skulle uppgradera ram-minnet i min Mid 2012 MacBook Pro från befintliga 4gb till 8gb.

Petade i två stycken ram-minnen a 4gb som uppfyller alla de siffror och krav som datorn har. När jag startar upp datorn hörs tre korta toner, fem sekunders paus, tre korta toner osv osv. Efter en snabb googling så får jag fram att det betyder att "ram-minnet inte klarat dataintegritetskontrollen"

Vad innebär det? Jag kan absolut ingenting om sånt här så vore väldigt tacksam för hjälp.

Är det helt enkelt så att det är fel på ram-minnena eller är det något annat som spökar?
Med Mac är det tyvärr så att RAM som inte är Mactestade inte alltid funkar, trots att de borde det. När kartan och terrängen inte stämmer överens är det terrängen som gäller. Du kan chansa med andra RAM, eller köpa Mactestade RAM. Komplett.se har en minneskonfigurator där du kan hitta Mactestade RAM (Crucial).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in