2015-12-25, 12:33
Medlem
Jul är rasistiskt! vi har nu fler religioner
Citera
2015-12-25, 12:41
Medlem
BewilderedHulders avatar
Märkligt agerande. En klar urskillning på folk och folk, kultur och kultur. Jag tror inte ens att dom är medvetna om vad dom gör utan är förblindade av någon förunderlig syn på världen. Om det är ett klart ställningstagande till att kristen svensk kultur däremot är mindre värd att uppmärksammas så är jag klart bekymrad.
Citera
2015-12-25, 12:43
Medlem
Vibeckees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Jul är rasistiskt! vi har nu fler religioner

Förstår att du försöker skoja till det

Hur kan dom glömma bort att hälsa god jul , måste vara medvetet val.

Jul är en trevlig tradition där de flesta är lediga från sitt arbete ( även miljöpartister om dom överhuvudtaget arbetar) med god mat och en tid där man träffar familjen,umgås och öppnar julklappar hur fan kan det vara rasistiskt/ stötande att upprätthålla en trevlig tradition ?
Citera
2015-12-25, 12:51
Medlem
Sighajs avatar
De pissar nog på judarna också, det är bara araber och muslimer som gäller för MP. Alla andra ska dööööööö!!!!
Citera
2015-12-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaneris
Som rubriken lyder. Gick in på samtliga riksdagspartiers fb-sidor igår på Julafton och reagerade på att samtliga partier, förutom Miljöpartiet, hade önskat oss (som firar det) en God Jul (SD önskade den 23:e).

Detta är ju anmärkningsvärt i min mening! Betyder inte våra högtider något för dessa miljötomtar? Rätt skrämmande att ett styrande riksdagsparti inte kan önska majoriteten av befolkningen en God Jul, är det så svårt?
Äh! det räcker väl ändå att TV och all reklam "önskar dig God Jul" ca 2000 gånger över en julhelg, förstår inte varför politiska partier ska behöva göra det också. SD gör det ju bara för att de älskar att smygskylta med sin exkluderande nationalism, som i deras fall egentligen är kodord för rasism. Vilket jag finner ganska otrevligt. Så jag tycker det är helt rätt att politiska partier undviker det. Tänk också på att vi har 4-500 tusen muslimer i landet, varför ska de behöva bli indoktrinerade i kristen jultradition bara för att de surfar in till ett politiskt partis hemsida? Den kopplingen känns ju inte helt självklar.
Citera
2015-12-25, 12:57
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Äh! det räcker väl ändå att TV och all reklam "önskar dig God Jul" ca 2000 gånger över en julhelg, förstår inte varför politiska partier ska behöva göra det också. SD gör det ju bara för att de älskar att smygskylta med sin exkluderande nationalism, som i deras fall egentligen är kodord för rasism. Vilket jag finner ganska otrevligt. Så jag tycker det är helt rätt att politiska partier undviker det. Tänk också på att vi har 4-500 tusen muslimer i landet, varför ska de behöva bli indoktrinerade i kristen jultradition bara för att de surfar in till ett politiskt partis hemsida? Den kopplingen känns ju inte helt självklar.

Ta seden dit man kommer?
Citera
2015-12-25, 12:59
Medlem
Har inte FB som ju är värsta spionverktyget, men jag kollade på partiernas hemsidor och där var det skralt med julhälsningar för alla partier utom socialdemokraterna som uppmärksammat julen speciellt.

Det är lite förvånande, men å andra sidan så är hemsidan fortfarande en väldigt statisk informationskälla, där samma texter kan stå i flera år.

Angående FB så känns det som i linje med tidsandan att miljöpartiet struntar i julen. Med det menar jag att man inte blir förvånad över påståendena eller antaganden att miljöpartiet föraktar svenska traditioner.

Typ, man får höra att hela julen är en importerad företeelse, att inget av det är svensk. Julen har helt enkelt blivit något negativt för miljöpartiet som i sin antinationalitiska agenda därför avstår från julhälsningen till svenska folket.

Om nu de däremot är så villiga att hylla andra kulturers högtider så är det väl bara ett tecken på att miljöpartiets framtid ligger i att förvandlas till muslimska partiet.

Miljöfrågor har de nämligen misslyckats kapitalt med, från start till slut och istället är det andra partier som driver miljöfrågorna.
Citera
2015-12-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Ta seden dit man kommer?
Skulle du bli muslim och börja fira Ramadan om du var tvungen att fly till ett muslimskt land som Turkiet?
Tydligen? Du står väl för dina principer?
Citera
2015-12-25, 13:08
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Vad jag hört så förstås sig inte ens miljöpartiets grundare på partiet längre. En salig röra mellan kommunism och islamism. Ingen hållbarhetsrörelse längre

Har du någon slags källa på det? Hade vart perfekt nu inför de politiska fyllediskussionerna vid nyår
Citera
2015-12-25, 13:09
Medlem
Vibeckees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Skulle du bli muslim och börja fira Ramadan om du var tvungen att fly till ett muslimskt land som Turkiet?
Tydligen? Du står väl för dina principer?

Jag bor i England , har alltid respekterat rememberance day, köpt Poppy och respekterat deras ceremonier med tyst minut mm på min arbetsplats för att hedra de engelska / brittiska män som dog i krig för sitt land. Ta seden dit du kommer ja definitivt!
Citera
2015-12-25, 13:10
Medlem
Det är ju inte för intet som det kallas för Islamistpartiet. Har varit uppenbart en längre tid nu att de inte representerar några svenskar. Tack och lov verkar fler och fler svenskar se detta och de åker förmodligen ut ur riksdagen nästa val.
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-12-25 kl. 13:19.
Citera
2015-12-25, 13:51
Medlem
sueco2s avatar
Kanske ändå ett gott tecken på att MP känner skam över att ha varit en motor för att driva folkvandring till Sverige.
Skulle dom ovanpå det önska svenska folket God Jul hade jag enbart sett det som ytterligare ett föraktfullt hån.
MP har annars sina partiorgan SVT och SR som sköter deras publika front.

I övrigt är det trevligt att svenska partier önskar God Jul på sina hemsidor, känns inte som MP saknas där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in