2005-11-09, 12:02
Medlem
Katarsiss avatar
Utifrån en annan tråd kom jag att fundera över hur våldtäktsmän egentligen funderar. Att de skiter i konsekvenserna för tjejen i fråga förstår jag ju, men de eventuella konsekvenserna för dom själva...
I dagens samhälle finns det en hel del skabbiga och några livsfarliga sjukdomar som smittar via samlag och via blod (Ibland blir ju tjejerna slagna blodiga också, förutom det faktum att de menstruerar en femtedel av året).

Grejen med de här sjukdomarna är ju att de inte syns utanpå. Det går inte att se på utseendet, åldern eller stilen vem som har hiv (vilket synliggjordes för många år sedan då det fanns en speciell agentur med "hivmodeller"; djävligt fräscha, snygga och söta tjejer).

Förutom risken för sjukdomar, finns ju risken att tjejen blir gravid och väljer att behålla barnet - då blir han ju(om han åker fast) skyldig att betala åtminstone 220 000 kronor för sin våldtäkt, utöver skadeståndet.

Tänker dom ingenting alls eller har ingen förklarat grundläggande biologi, virulogi och sexologi för dom?
Citera
2005-11-09, 12:55
Medlem
Pendeltågs avatar
Flyttad från Övrigt till Filosofi.

//moderator
Citera
2005-11-09, 13:09
Medlem
jag_ger_upps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Utifrån en annan tråd kom jag att fundera över hur våldtäktsmän egentligen funderar. Att de skiter i konsekvenserna för tjejen i fråga förstår jag ju, men de eventuella konsekvenserna för dom själva...
I dagens samhälle finns det en hel del skabbiga och några livsfarliga sjukdomar som smittar via samlag och via blod (Ibland blir ju tjejerna slagna blodiga också, förutom det faktum att de menstruerar en femtedel av året).

Grejen med de här sjukdomarna är ju att de inte syns utanpå. Det går inte att se på utseendet, åldern eller stilen vem som har hiv (vilket synliggjordes för många år sedan då det fanns en speciell agentur med "hivmodeller"; djävligt fräscha, snygga och söta tjejer).

Förutom risken för sjukdomar, finns ju risken att tjejen blir gravid och väljer att behålla barnet - då blir han ju(om han åker fast) skyldig att betala åtminstone 220 000 kronor för sin våldtäkt, utöver skadeståndet.

Tänker dom ingenting alls eller har ingen förklarat grundläggande biologi, virulogi och sexologi för dom?

Jag spekulerar nu men jag tror att för vissa är det så att lusten att våldta tar överhanden. Dessutom tror jag att du har fel när du säger att alla våldtäktsmän saknar empati för sina offer. Jag tror att vissa mår riktigt dåligt av det men på grund av att begäret blir så starkt kan de bara inte låta bli. Samma sak som t,ex pedofiler och nekrofiler antagligen upplever och som jag tror att heterosexuella också skulle uppleva om det inte var lagligt.

Antagligen struntar de till slut i konsekvenserna även om de kan se och förstå dem.

Fanns en våldtäktsman på åttiottalet i eskilstuna som tog livet av sig för att han inte stod ut med vad han hade gjort. Bekant till en bekant.
Citera
2005-11-09, 13:49
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:

En ansvarsfull och konsekvensmedveten våldtäktsman använder givetvis alltid kondom vid varje påtvingat samlag... Säkerheten först!
Citera
2005-11-09, 20:20
Medlem
Nomoss avatar
Sexdriften är antagligen det starkaste begär människan kommer i kontakt med. Den som inte får det begäret tillgodosett och har en skev kvinnosyn i grunden, bryr sig antagligen inte om riskerna. Det är en handling ur ren desperation, en överlevnadsinstinkt närmast. På ett sätt är det förståeligt med till exempel invandrarkillar som verkligen inte kommer in i det svenska samhället, som aldrig får komma till skott med flickor helt enkelt, De bär på extremt starka begär som till slut måste få utlopp. människosläktet lever trots allt för att ha sex, om det sedan kommer i en form som anses omoralisk eller orätt är en annan diskussion.
Ur en våldtäcktsmans synvinkel har sexdriften antagligen tagit över hans mer nyktra, etiska tankegångar. Likt ett utsvultet djur till slut är beredd att göra vad som helst för en matbit..även om köttet är pestsmittat
Citera
2005-11-09, 20:20
Medlem
Citat:

Många normala killar skulle inte tacka nej till en schysst brud för en kväll och skulle antagligen gå med på att köra utan kondom, om bruden sa att hon gick på p-piller. Dom kan få lika mycket hiv som en våldäktsman.

Men kör en våldtäktsman utan kondom är det jävligt ogenomtänkt, att ge polisen sperma att ta DNA-prover ifrån är ju jävligt dumt.
Men jag tror inte en våldtäktsmans konsekvenstänkande nödvändigtvis skiljer sig från mitt eget. Anledningen till att jag inte springer runt och våldtar är inte för att jag är rädd för konsekvenserna, jag vill bara inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in