2015-12-25, 05:43
Medlem
Hej!

Som rubriken sger, min mobil r snder. Den blev vattenskadad d jag skulle g hem p kvllen nr det sregnade. Mobilen lg i min ficka men den gav uppenbarligen inte tillrckligt med skydd. Jag kunde sklart ha agerat bttre fr att hindra vattenskadan men jag var ganska berusad s tnkte rligt talat inte p mobilen. Men nu, dagen efter, upptckte jag vad som hnt. Snacka om ngest.

S till min frga: Vad ska jag gra nu? Jag r i Thailand p en ganska avlgsen . Antar att jag ska kontakta mitt frskringsbolag, men kommer de verkligen att tcka skadan? Vattenskador r vl i allmnhet sjlvorsakade? Och om frskringsbolaget nu inte tcker, kan jag kpa en ny telefon i Thailand? r det ngra skillnader p mobilen om man kper den utomlands? Hursomhelst r jag p en plats dr det inte gr att inhandla en mobil s jag fr vl vnta.

Uppskattar all hjlp!
/F
Citera
2015-12-25, 06:25
Medlem
xitunos avatar
Annars kan du ju frska rdda din telefon.
Plocka ut batteriet och stoppa ner hela telefonen i en kartong med okokt ris.
Det okokta riset drar till sig fuktighet.

Lt ligga i ngot dygn eller tv och prova sen starta telefonen.
Citera
2015-12-25, 06:32
Medlem
Ja det hade ju varit det mest optimala. Ska frska f tag p okokt ris. Det lr finnas i Asien... Tack!
Citera
2015-12-25, 08:01
Medlem
Svrt att fixa vattenskadad lur.
Men det dr med ris funkade inte fr mej nr min blev vattenskadad.
Annars r det rtt billigt med en ny.
Jag kpte en ny for 3000 b
Citera
2015-12-25, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben

Hur r det med mobilerna dr? Det gr vll ndra till Svenskt sprk och ? Skiljer ingenting mot svenska mobiltelefoner? Bra att veta om mobilen sger upp sig p semestern.
Citera
2015-12-25, 09:26
Medlem
Citat:
Hur r det med mobilerna dr? Det gr vll ndra till Svenskt sprk och ? Skiljer ingenting mot svenska mobiltelefoner? Bra att veta om mobilen sger upp sig p semestern.
Jovist men defaoul sprk r ofta Thai.
Jag kpte en rtt s avancerad fr 3000 b ca 700 kr.
Fast generelt r faktiskt ofta elektronik billigare i Sverige
Citera
2015-12-25, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben

Men hur fungerar det med garanti och s om man kper mobilen utomlands? Om jag lt oss sga kper en lur hos en Samsung-terfrsljare i Bangkok och ngonting hnder nr jag r tillbaka i Sverige, har jag ngon typ av garanti? Kan jag t.ex. dra till en annan Samsung-affr i Sverige och f hjlp dr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in