2015-12-24, 23:21
Medlem
Hej

Funderar lite på att köpa villa för ca 3 miljoner. Har nästan 400.000 kr på sparkontot och äger aktier i fingerprints för 1,1 miljon. Har en fast anställning i Norge men bor i Sverige, har en årsinkomst på strax över 500.000 nok. Aktierna kommer jag sälja, men behöver skjuta till resten i lån.

Hur fungerar det med banklån när jag inte har någon taxerad inkomst i Sverige?
Citera
2015-12-24, 23:30
Medlem
Readyfreddies avatar
Fråga en bank? Kanske.

(FB) Jobb i Norge - lån i Sverige?

Fast målet kanske var att få redovisa din goda ekonomi?
Citera
2015-12-24, 23:33
Medlem
Det fungerar bra. Norska Skatteetatet lämnar upplysningar till Skatteverket i Sverige. Du kan få begära ett utdrag att presentera för banken. De kör även en sedvanlig kreditprövning.
Citera
2015-12-25, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det fungerar bra. Norska Skatteetatet lämnar upplysningar till Skatteverket i Sverige. Du kan få begära ett utdrag att presentera för banken. De kör även en sedvanlig kreditprövning.

Så det går bra att visa norska siffror som inkomst? Kan tillägga att det är lån från svensk bank jag ska ta.
Citera
2015-12-25, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Fråga en bank? Kanske.

(FB) Jobb i Norge - lån i Sverige?

Fast målet kanske var att få redovisa din goda ekonomi?

Svenska avundsjukan.
Citera
2015-12-25, 11:30
Medlem
Jag fattar inte riktigt heller varför man lägger ut så mycket konstiga/dumma frågor på flashback? De tar säkerligen inte många minuter att ta reda på det själv men iställer frågar man andra på ett anonymt forum som kan dra till med vad som helst.
Citera
2015-12-25, 11:33
Medlem
Johanholsts avatar
Jag har tagit lån på mindre belopp i Sverige till bla bil och båt i svensk bank fast jag sedan sju år ær bosatt i Norge. Banken har i dom fallen velat sett lønespec från x antal månader tillbaka och ett arbetskontrakt med anstællning samt inkomst.

Vet inte om dom kræver mera info beroende på lånets summa.

Norska och svenska skatteetaten har ØVERHUVUD inget sammarbete!

Lycka till
Citera
2015-12-25, 20:42
Medlem
Varför just köpa en villa för 3 miljoner? Förstår inte grejen, är det skryta som gäller? Och ja, jag vet att villor är dyra i nuläget.
Citera
2015-12-25, 21:42
Medlem
utan.att.stannas avatar
Inget problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in