kanske ska börja med en förklaring för dom som inte kan köksfranska ..

------
Rechauffé is the art of using up leftovers, but it is more than digging into the fridge and mixing ordinary leftover meals - it takes more careful planning and is used in many larger hotels and smaller kitchens. The advantages include reducing waste, saving money, and it also saves lots of time. This article will show you how.
--------
vad jag vill lära mig är att planera mina inköp och kunna laga ett visst överskott ,för att använda till ngt annat .. överdrivet typ koka fem potatisar för mkt på måndag, för att använda till pyttipanna på onsdag osv..
Men hur fan planerar man? jag är kass .. Har förmodligen ngn mental defekt som förhindrar att planera saker.. ;D
Vill börja laga all mat själv. Jag har tröttnat rejält på mikromat, och kebabpizza. Följer man bara slumpmässiga recept i kokböcker och handlar för ett recept i taget så går man i konkurs ganska fort och får en massa konstiga saker över som man aldrig använder igen... typ den där stora burken med sardeller längst bak i kylen som användes en gång till remouladsås..
Behöver troligtvis ngn lista med rechauffé-kompatibla matsedlar..
Ganska intressant länk om någon vill veta mer:
http://www.wikihow.com/Rechauff%C3%A9-food
god jul.