2015-12-24, 20:02
Medlem
Läser överallt att man ska stänga av sitt pensionssparande. Vad menas med detta?
Citera
2015-12-24, 20:03
Medlem
loliravers avatar
att du slutar spara till pensionen
Citera
2015-12-24, 20:10
Avstängd
Gäller bara om du sparat i en privat pensionsförsäkring hos till exempel något försäkringsbolag eller någon bank. Grejen är att man inte längre får dra av för sitt sparande mot sin inkomst, så du kommer då att sätta in redan beskattade pengar och sen skatta en gång till när du tar ut dom i samband med din pensionsålder.
Citera
2015-12-24, 20:21
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Gäller bara om du sparat i en privat pensionsförsäkring hos till exempel något försäkringsbolag eller någon bank. Grejen är att man inte längre får dra av för sitt sparande mot sin inkomst, så du kommer då att sätta in redan beskattade pengar och sen skatta en gång till när du tar ut dom i samband med din pensionsålder.

Men givetvis är vi andra glada att så många vill betala extra skatt, då lär ju vi övriga behöva betala så mycket mindre
Citera
2015-12-25, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Okej då klarar jag mig! För får bara statlig tjänstepension och allmän pension. Det som jag sparar själv har jag i aktier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in