Citat:
Ursprungligen postat av
NordicShaman
Samtidigt som vi ligger som andra plats i världen på våldtäkter pgr av invandrare och det kastas granater på polis och vi belönar sexslavhandlare och eldtorterare inom ISIS med pengar, jobb och bostad så ska vi självklart ha en grädde på moset och ha en blatte till julvärd på TV som talar sig varm om ANDRAS traditioner som ramadan och sharialagar och jag vet inte allt.
Är det bara jag som tycker att det är något fel med den här bilden?
Ni tycker att allt är normalt eller?
Sitter ni och myser framför TVn just nu? FÖR DET GÖR FAN INTE JAG!!!
Känns som man lever i ett helvete och våldsamt motstånd är befogat i dagens Sverige.
A till råga på det hörde jag en stor smäll ute precis, det är väl några muslimer som skjuter smällare på tiggare eller nått.
Stora diskussionsfrågan i den här tråden.
Upplever ni att allt är normalt?
Är det, det här ni vill ha?
Hur långt ska det behöva gå innan ni reagerar med våld?
Gina fick mig att inse en enda sak den här julen, att jag behöver beväpna mig.
Jag vet inte vad du vill komma med din trådstart, men den här tiden mellan 13-30 december är så mångkulturellt det kan bli. Så har det varit i flera tusen år. Våra svenska jultraditioner bär frukt av många olika kulturrepresentationer.
Inom den kristna jultraditionen förekommer det som Islam kallar ramadan i advent, dvs när kristna väntar på att jesubarnet ska födas. Egentligen reglerar inte evangelierna fastan under advent utan är en kvarvara från Sveriges forntid. Däremot reglerar evangelierna att fastan ska se vid påsktider.
Din tradition är inte min tradition och min tradition är inte min grannes tradition. Även fast både du och jag kan vara av svea-ätt betyder inte att vi utövar samma traditioner på samma sätt.