• 2
  • 3
2015-12-24, 11:42
Medlem
"Ge apan i dig en chans" med tillhörande filmsekvens plockades bort från SVT arkiv november 2013. Den ansågs otidsenlig.
Citera
2015-12-24, 19:26
Medlem
Ta mig till havet är så jävla gräslig fy fan..den plågade oss på 80 talet...fortfarande

Det finns säkert många artister som Breakat och blivit kända , sålt mycket etc..med en låt dom kanske inte gillar själva så speciellt mycket hehe

Men.. ! Han har skrivit en låt med den geniala titeln " kvinnorna kunde blivit min död " Det ska han ha Credd för !
Citera
2015-12-24, 19:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
"Ge apan i dig en chans" med tillhörande filmsekvens plockades bort från SVT arkiv november 2013. Den ansågs otidsenlig.
Nja, inte riktigt. Det vara snarare att någon skämtare tyckte att den låten skulle passa till en gammal dokumentär från Afrika anno 1921. Inklusive dansande urinvånare.
Om den som stod bakom fortfarande har uppdrag för SvT låter jag vara osagt men tydligen fanns filmen tillgänglig mellan 1999 och 2013.
Citera
2015-12-25, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nja, inte riktigt. Det vara snarare att någon skämtare tyckte att den låten skulle passa till en gammal dokumentär från Afrika anno 1921. Inklusive dansande urinvånare.
Om den som stod bakom fortfarande har uppdrag för SvT låter jag vara osagt men tydligen fanns filmen tillgänglig mellan 1999 och 2013.
Mja, jag kommer då ihåg att filmen visades på TV någon gång under tidigt 80-tal. Nu går den inte att finna på SVT arkiv efter beslutet 2013. Nog hade den en viss konstnärlig höjd.
Citera
2015-12-25, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Sanden är fuktig och kvinnan är understundom tung. Må den gamle brudraggaren - vars låt ingivit oss så blandade känslor vid så många bröllop av så många olika slag - vila.

God Jul, Peter.
Varje gång jag hör den där låten gör jag om texten i huvudet till "kvinnan är fuktig och sanden är ljum" . Bygger på egna erfarenheter
Citera
2015-12-25, 11:24
Medlem
Hade den äran att jobba lite med Peter ang hyllning till Ted Gärdestad och tyckte han var en trevlig kille och en underbar musiker!!
Tack till dig Peter för vänskapen och sången. Ha det gott! Vi ses igen!
Citera
2015-12-26, 00:50
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Mycket tråkigt att han rycktes bort relativt ung. Hade många produktiva år framför sig. Ta mig till havet är en riktig klassiker.

Vila i frid
Han blev ändå 65 år, vilket jag inte skulle säga var relativt ung. Men å andra har han levt med cancer och dess både fysiska och mentala påfrestningar sen 54-55 års åldern, så ett kommande "dödsbud" fick han inte allt för gammal.
Citera
2015-12-26, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Han blev ändå 65 år, vilket jag inte skulle säga var relativt ung. Men å andra har han levt med cancer och dess både fysiska och mentala påfrestningar sen 54-55 års åldern, så ett kommande "dödsbud" fick han inte allt för gammal.

Helt ok ålder att dö vid! Hoppas jag hinner dit också.
Min farmor dog i cancer när hon var 58, farfar dog när han var 63. Mormor 89 och morfar 93.
Känns som många idag tar för givet att man blir +90, jag är nöjd om jag blir +60.
Citera
2016-01-06, 12:14
Medlem
Teleslingas avatar
Vad har den mannen egentligen sysslat med i alla år? Skrivit några låtar, ok men..ja..hur fick han mat och potatis på bordet regelbundet? Så jäkla mycket STIM-pengar borde det väl ändå inte blivit.
Citera
2016-05-12, 02:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Vad har den mannen egentligen sysslat med i alla år? Skrivit några låtar, ok men..ja..hur fick han mat och potatis på bordet regelbundet? Så jäkla mycket STIM-pengar borde det väl ändå inte blivit.
Det är också sånt jag funderar med artister som inte är "aktuella", inte är så publika och klamrar sig fast i rampljuset likt Anna Book, men ändå kan fortsätta leva på sin musik. Han hade väl massa spelningar kan jag tänka mig och STIM-pengarna gjorde nog sitt. Att han gifte sig tre gånger och skaffade minst ett barn med varje kvinna (de senaste tillskotten 2001 och 2004) tyder på att pengarna rullade in som dem ska.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in